12 Reacties

één maand geleden

Oh Megan zo erg 😔 Geen tip maar sowieso veeeeeel water drinken! Zodat je zeker niet uitdroogt, zeer groot risico bij diarree + warm land. Misschien iets van voeding eten wat uw stoelgang terug laat verharden. Veel vezels zoals volkorenbrood, havermout, en zeker groenten eten. Deze groeten mss afspoelen met flessen water. Als je fruit eet, dit ook best even afspoelen met flessen water

één maand geleden

Een tip niet voor diarree maar voor veel plassen en de warmte: koop een opblaasbare band en hang heeeeel de dag in de zee. Ik was in Turkije vorige maand en heb heeeel de dag in de zee vertoefd. Ik plaste gewoon in het zeetje, niet zo proper maar iedereen doet het en het was zon comfort. Je huid gaat ook niet verrimpelen blijkbaar in de zee waardoor het nog aangenamer was. Hopelijk stopt je diarree! En kan je nog genieten van uw babymoon 🫶🏼🫶🏼🫶🏼🫶🏼

één maand geleden

Reactie op November/decemberbaby

Oh Megan zo erg 😔 Geen tip maar sowieso veeeeeel water drinken! Zodat je ...
Ja leuk is inderdaad iets anders.. vandaag al wat cornflakes binnen gekregen maar dat is het dan ook. Ik loop straks even langs de apotheek en bel even met mn gynaecoloog om te horen of er toch iets mag… zo is het echt niet uit te houden 😮‍💨

één maand geleden

Zelfde gehad in Egypte, maar toen was ik 17w. Egyptische thee drinken (gaat geen wonderen doen, maar wel effe helpen dat je toch paar uur kan genieten van je vakantie) Normaal kent iedereen daar de thee voor de buik moet je zeggen, maar anders maak je het zelf. Zwarte thee, verse munt en pure limoen in persen (niet meer da 3keer per dag) Voorderest heeft niks van eten echt geholpen en heeft de diaree echt dagen geduurd (ergste ware de eerste 3 a 4dagen, met 2de dag zelfs koorts en rillingen)

één maand geleden

Oh no wat een domper… ik vreesde al dat het jouw topic was 🥺🥺 Beetje maag - & darmen sparend proberen eten met minder vezels… kan misschien helpen? Vb wit brood, letten op je groenten & fruit, …

één maand geleden

Reactie op Lolaa1996

Zelfde gehad in Egypte, maar toen was ik 17w. Egyptische thee drinken (gaa ...
Echt verschrikkelijk he 😥 wij zijn hier nu dag 4 dus hopelijk betert het wat.. gynaecoloog kon ik niet bereiken en huisarts was de secretaresse. Ze bellen me vandaag nog terug..

één maand geleden

Reactie op Justine96

Oh no wat een domper… ik vreesde al dat het jouw topic was 🥺🥺 Beetje maa ...
Ja echt een hele domper.. al heel wat tranen gelaten hier 🫠 gelukkig heb ik genoeg navalit bij en begint mijn maag nu wat te beteren maar die darmen… dear god help me 😮‍💨😥

één maand geleden

Ik heb op reis in Thailand ook echt miserie gehad. De dokter zei vooral voldoende drinken. Je kan ook zo iets kopen om extra te hydrateren, ORS poeder met suiker en zouten.. Mijn huisarts zei dat het geen probleem was, zeker zolang er geen bloed bij was. Maar ik voelde het leven ook uit me stromen 😳.

één maand geleden

Aja ik nam ook actieve houtskool, maar dit deed precies niet veel, behalve alles zwart kleuren 😬. Veel beterschap alleszins!

één maand geleden

Vasten... als er geen eten in gaat, kan er ook niets uitkomen. Wel veel water drinken.

één maand geleden

Niet leuk om te lezen. Hopelijk ben je gauw beter Megan! ❤️‍🩹 Heb wat tips gelezen, beter geen diarreeremmers nemen zodat je van de bacterie verlost raakt… (als het door een bacterie komt…) Heeft je vriend het ook?

één maand geleden

Reactie op Sterrenmannetje

Niet leuk om te lezen. Hopelijk ben je gauw beter Megan! ❤️‍🩹 Heb wat tip ...
Nee komt volgens mij echt van het veranderen van eten en kruiden.. heb dat eigenlijk altijd wel als ik op vakantie ga. Zit ook in een hotel dat opgericht is door belgen en alles wordt hier gewassen met flessenwater. Ook ijsblokjes zijn bv van flessenwater. Ondertussen heb ik contact gehad met de huisarts en mag ik toch een minimale dosis nemen van loperamide hydrochloride. Er zijn al onderzoeken geweest waaruit geen effecten blijken alleen is dit nog niet uitgebreid genoeg onderzocht. Ze zei dus dat het heel waarschijnlijk veilig was maar zeker aangezien ik in trimester 3 zit het geen kwaad zou kunnen in lage dosis. (Zelf ook nog wat wetenschappelijk onderbouwde artikels gelezen en daaruit blijkt ook dat het waarschijnlijk veilig is in gebruik maar te weinig onderzoek reeds gebeurd zijn.) Hopelijk ben ik er nu snel vanaf!!!