16 Reacties

3 maanden geleden

Ik heb van de app hier zelf een checklist gevonden voor wat er allemaal in zou moeten, denk dat ik die gewoon ga volgen. Ik had er foto's van genomen, ik zal ze doorsturen. 😊

3 maanden geleden

1

3 maanden geleden

2

3 maanden geleden

3

3 maanden geleden

Ik vermoed dat je op de website van het ziekenhuis zelf ook wel een lijst terugvindt met wat je zeker moet meenemen. In het zwangerschapsboekje van het OLV zit een QR-code waarmee je naar een lijstje komt voor je vluchtkoffer, dus ik vermoed dat MM in Gent dat ook wel zal hebben. 😄

3 maanden geleden

Reactie op lotje1994

Ik vermoed dat je op de website van het ziekenhuis zelf ook wel een lijst t ...
Oh super dankjewel!!! 😊

3 maanden geleden

Heb je deze ontvangen? https://www.mariamiddelares.be/public/FB-231-Onthaalbrochure-Kraam.pdf Ik beval ook in Maria Middelares. Op p13 staat een lijstje. Ik voorzie enkel nog wat meer persoonlijke spulletjes zoals opladers, gsm, camera, boek, … ik dacht dat ze ook drank enz konden geven tijdens de bevalling. Dit was vernoemd in de prenatale lessen. Daar kan je dit ook nog altijd vragen mocht je zijn ingeschreven. Vond die wel heel informatief en handig.

3 maanden geleden

Als je niet getrouwd bent blijkbaar ook best het attest van erkenning meenemen

3 maanden geleden

En afhankelijk van het ziekenhuis, handdoeken voor jezelf. Anders worden die ook aangerekend

3 maanden geleden

Een peribottle werd mij aangeraden☺️ of een handige drinkfles met dop.

3 maanden geleden

Reactie op julie1998

Een peribottle werd mij aangeraden☺️ of een handige drinkfles met dop.
In Maria Middelares is er in elke kamer op de materniteit een sproeier voorzien aan het toilet. Dus ik denk dat dit ook wat ziekenhuisafhankelijk is misschien.

3 maanden geleden

Wanneer zetten jullie de ziekenhuistas klaar? 😊

3 maanden geleden

Reactie op marbieke

Mijn moeder zei me dat die vanaf 7 maand al lichtelijk klaar mocht staan 😊

3 maanden geleden

Reactie op marbieke

Ik zet hem klaar in september, 28-29 weken dan. ☺️ Heb ik daarvoor al geen stress meer. (Vroeggeboortes in de familie)

3 maanden geleden

Gsm Opladers Power bank Stylo/pen Snacks(twixx en sneakers waren de mijnen 🤭) Peper en zout en suiker voor bij het eten te doen. Eventueel drank. Crème voor je tepels Warmte kruik. Ze hadden wel warmte compressen maar vond die snel koud worden, ik gebruikte dat voor 10min. Voor ik borstvoeding ging geven dan vloeide de melk beter en voor mijn buik om te slapen. Kleding Pijama of dag kleding. Ik heb gewoon 2 dagen in een nachtkleed gelegen(Corona tijd) Washandjes Handdoeken !! Zeep zonder zeep(geur) !! Als je borstvoeding wilt geven. Dit was mijn fout. Ik had mijn eucalyptus douche gel mee haha ze wassen/frisse je op direct na de bevalling is echt zalig. Kleding voor de baby Afhankelijk van welke ziekenhuis je gaat voorzien hun pampers/zeepproducties, of Kraamverband, Borstcompressen als je melk lekt,... Geboortekleding eventueel in 2 maten maat 44 of 50. Maar misschien een goed idee dat je 2 tassen maakt. 1 tas voor in je ziekenhuiskamer en 1 tas die je nodig hebt voor in de bevallingsruimte... Beter preventief al gescheiden dan dat je alles last minute nog zou moeten uitzoeken en sorteren of dat je partner het moet doen met druk haha. Want je weet nooit dat je met spoed moet worden opgenomen of dat je vriend de tassen moet gaan halen thuis terwijl jij int ziekenhuis moet blijven 😉. Alsook je geboorteplan indien je dit hebt/wilt. -kussen/zwangerschapskussen Baby knuffel Laken Tuttjes ... Aquarius drank voor tijdens de bevalling en erna om op krachten te blijven/komen. ... Je kunt beter te veel als te weinig meenemen. Je gaat altijd wellis iets vergeten zijn wat je partner gaat moeten gaan halen of dat je juist denkt die boek heb ik echt niet kunnen lezen... Ik wil ook de tip geven zie dat je thuis ook al wat kleding setjes hebt gemaakt voor zowel jezelf als voor je baby want stel je hebt heel veel pijn en je partner is niet zo een handige in kleding bij elkaar mixen dan heb je die setjes dat Hy gewoon kan pakken 😅 daar bedoel ik mee bv. Oma onderbroeken/boxershort/slip.. voor je kraamverband ipv een string of ipv een mooie kanten bh een sportbh wat voor u het comfortabelste is op dat moment. Ik had ook zo een plasbidon maar dat gaf niet genoeg druk/kracht tegen de pijn dus ik ging gewoon thuis in de bad met douchekop plassen dat was aangenamer zodat ik op het gemak kon plassen en niet moest denken shit mijn fles is bijna leeg. Ik zal nu wellis nog dingen zijn vergeten maar op internet en hier vind je al super veel info.

3 maanden geleden

Ik zie op die checklists veel staan dat in het ziekenhuis normaal aanwezig is, zeker wat verzorging betreft. - Aquarius of iets dergelijk voor tijdens de bevalling. - Zo´n vergroter voor je bh (haakjes). Zelfs als geen bv gaat geven.. - Iets om in te bevallen, t shirt, kleedje, kimono,..dat MAKKELIJK uit kan (: - Baby outfit in 2 maten - Al wat je zou meenemen op een gewone overnachting elders