12 Reacties
14 dagen geleden
35+5W zwanger hier en net 2 weken ziek geweest!! Helemaal het zelfde als u beschrijft..
Ikzelf heb het gedaan met vele Warme badjes.. dagalfan en strepsils op basis van honing en veel theetjes..
Mijn partner heeft een "verstuiver" in huis gehaald met ecalyptus olietjes aangezien VICKS smeren een NO GO is.
Het was pittig! Maar ik bleef mezelf zeggen.. de bevalling zelf zal nog vele erger zijn 🫣
Zelf heb ik ook Astma en ben ik in begin van mijn zwangerschap met alles gestopt van bijhorende medicatie.. de gyneacoloog/apotheek zei me wel als het nog langer duurt of veel erger word dat ik wel een puffer en een bepaalde hoestsiroop mocht nemen ( Dit wel mits opvolging!) Dus als ik van jou was zou ik even dit met jou arts bespreken! Veel beterschap!! 🫂
14 dagen geleden
Hier ook hetzelfde, ondertussen slapeloze nacht drie achter de rug. Ik word er ook zot van. Ik neem paracetamol en medica zuigtabletten. Straks naar de apotheek voor een zoutspoeling voor mijn neus, eens zien of dat werkt. Mijn vriend slaapt al drie nachten op de zetel omdat ik zo veel woel... Verschrikkelijk! Hebben jullie ook zo weinig eetlust door de verkoudheid? Het enigste wat lukt is toast en thee, maar ik merk nu al dat ik aan het afvallen ben. Veel beterschap alleszins! 🧡
14 dagen geleden
Ik begin te beteren van 2 weken verkoudheid. Keelpijn, hoesten, slijmen, snotneus, moe.
Heb ook veel wakker gelegen 's nachts, bijna elke dag wel een middag dutje kunnen doen (soms 20min soms 2u).
Veel water en thee met honing gedronken.
Met zout gorgelen. Zout water door m'n neus laten stromen om te spoelen. (Is vervelend maar hielp wel het beste tegen de verstoptheid.) En witte flying tiger balsem op mn keel en borst gesmeerd.
14 dagen geleden
Reactie op catherine15
Vraagje, waarom mag vicks vaporub smeren niet?
Geen idee, maar start idd wel in de bijsluiter om niet tijdens de zwangerschap te gebruiken.
Misschien omdat kamfer en terpentijnolie de voornaamste ingrediënten zijn, die in grote hoeveelheden giftig kunnen zijn en/of epileptische aanvallen kunnen uitlokken?
14 dagen geleden
Ik begin net beter te worden. Loop al drie weken met een snotsneus en vervelende slijmhoest rond.
Voor mijn neus neem ik een spray van pranarom, voor de keel medica kauwtabletten & voor de hoest een siroop die zou helpen tegen de pijn die het hoesten veroorzaakt, maar die maakt dat ik veel moeilijker slijmen op kan hoesten… dus die neem ik enkel om wat beter te kunnen slapen.
Wat ik al van heel vroeger (toen ik nog een kindje was) doe is gorgelen met een dafalgan! Door te gorgelen maak je de slijmen wat los en doordat je met dafalgan doet, heb je ook die zijn werking meteen erbij.
14 dagen geleden
Ik ben een maand en half aan een stuk door ziek geweest met al het geen van hierboven, de alternatieve middeltjes van de huisdokter deden bij mij niets, tot ik dinsdag bij de gynaecoloog kwam en me na een maand terug zag die heeft mij onmiddelijk antibiotica gegeven een hoestsiroop en een speciale neusspray dat ik 5 dagen moet nemen nu een aantal dagen later hebk nog wel wat last maar is het eigenlijk al veel beter ik zou toch als het te erg word daar eens naar vragen je lichaam op het laatste is sws al vatbaarder en je pikt alles op heel erg snel maar genezen duurd een eeuwigheid!