18 Reacties
2 maanden geleden
Ik moest gewoon zelf bellen naar idewe en een afspraak maken bij de arbeidsgeneesheer. Maar het is bij mij wel gewoon de huisarts geweest die me 1st thuis heeft geschreven. Daarna heeft de gynaecoloog me tot aan de bevalling thuis geschreven. Ik werk in een ziekenhuis en daar moet je de laatste 3 maand stoppen. Dus nu zit ik wel gewoon nog in ziekteverlof tot aan de bevalling ipv werkverwijdering, ze zeggen dat het financieel iets nadeliger is maarja het is nu zo.
2 maanden geleden
Ik ben donderdag 30 weken zwanger en sinds begin deze maand ook thuis op werkverwijdering. Ik ben dakwerker van beroep en dat werk werd ook veel te zwaar voor mij.
Bij mij is de afspraak wel geregeld van mijn werkgever uit, maar als je kan te weten komen waar de arbeidsgeneesheer van je werk zetelt zou je er volgens mij zelf ook wel terecht kunnen? Bij mij is alles voor een afspraak gegaan via mail van Cohezio en moest ik ook daar op gesprek. Aangepast werk of gedeeltelijke verwijdering zou zeker geen probleem mogen zijn als ik het zo hoor
2 maanden geleden
Reactie op Nicky x
Klopt. Op ziekte krijg je nog 60% en op werkverwijdering 80%
Dat is toch h ...
Kan kloppen, maar toen de gynaecoloog me thuis heeft geschreven was ik pas 3 dagen geopereerd (op 16w zwangerschap) en had ik niet goed opgelet waardoor ik vergeten zeggen was dat ze me niet tot de exacte datum moest thuis schrijven. Achja, het is zo, vanaf 7/12 past het wel automatisch aan naar moederschapsrust.
2 maanden geleden
Gewoon eens bellen naar de arbeidsgeneeskundige dienst van je werk en een afspraak maken... Normaal gezien moet je die gegevens krijgen hoor. Ik kon daar aan op intranet maar had ook info over gekregen in de bundel bij indiensttreding. Anders navragen bij HR ofzo? Wat een beue situatie. Vind dat echt scheef als werkgevers zo doen.
2 maanden geleden