33 Reacties
4 maanden geleden
Ik ben nu thuis in ‘ziekteverlof’ tot aan mn bevalling dus de moederschaps zou ik kunnen beginnen een week voor de bevalling. Maar ik denk dat ik ander werk ga zoeken voor tussenin want ik ben zelfstandig en de uitkering is 2x niks (1400 bruto) en sorry ma daarvan kunde nie leven
4 maanden geleden
Reactie op elighes
Ik ben nu thuis in ‘ziekteverlof’ tot aan mn bevalling dus de moederschaps ...
Ja amai, dat is inderdaad niet veel..
Wat moedig dat je nog werk wilt zoeken, maar ben je dan niet bang dat je tot de laatste week moet werken?
Als dat geen fysiek belastende job is, cava, maar dan nog..
Ook opletten met de belastingen hè dan.. :)
4 maanden geleden
Reactie op LoreBaby
Ja amai, dat is inderdaad niet veel..
Wat moedig dat je nog werk wilt zoeke ...
Goh ja als het een fysiek niet lastige job is dan zal ik dat er voor over moeten hebben denk ik. En ik denk eraan te stoppen als zelfstandige want er komt zoveel bij kijken en dat is een beetje teveel voor mij
4 maanden geleden
Intussen kreeg ik bericht dat ik moet blijven werken, en enkel m’n wettelijk verlof aan m’n zwangerschapsverlof kan koppelen.
Dat wilt dus zeggen dat ik blijf werken tot 1 week voor de bevalling, met nog zo’n 3 weken verlof voorafgaand daaraan.
Indien t echt niet meer zou gaan, kan gynae of huisarts werkverwijdering vragen.
Als de arbeidsgeneesheer daar mee akkoord gaat, dan heb ik geluk en zal ik dus niets verliezen van die 15 weken.
Als de arbeidsgeneesheer niet akkoord gaat, is het ‘ziekte’ tot 6w voor de bevalling, en dan heb ik nog 9 weken zwangerschapsverlof over..
Zo oneerlijk :(
Vroeger was er onmiddellijk moederschapsbescherming, maar tegenwoordig moet je werken tot je er bij neervalt.
Ik ben blij dat ik nog wel even kan, en heb hier zelf voor gekozen om niet direct in werkverwijdering te moeten.. ik heb hiervoor m’n functie een stuk aangepast, waardoor m’n werk nu minder veiligheidsrisico’s heeft, maar fysiek wel lastiger is.
Ik wilde zeker nog tot 6-7 maanden werken, maar tot een week voor bevalling zie ik nu ook niet echt zitten…
4 maanden geleden
Reactie op LoreBaby
Intussen kreeg ik bericht dat ik moet blijven werken, en enkel m’n wettelij ...
Ja, het frustreert mij hoe ze het steeds moeilijker maken voor de zwangere vrouw. Je moet opkomen voor jezelf en je rechten kennen. Anders maken ze je vanalles wijs. Bij mij hadden ze geprobeerd te dreigen met ontslag als ik zou weigeren om geen aangepast werk te krijgen. Wanneer de arbeidsheer aangepast werk heeft verplicht!
4 maanden geleden
Reactie op myybabywishh
Ja, het frustreert mij hoe ze het steeds moeilijker maken voor de zwangere ...
Amai!
Dus nu die je uw aangepast werk?? Of hoe heb je dat opgelost?
Ik denk in elk geval toch als het écht niet meer gaat alsnog die verwijdering te proberen.
Nu, ik ben blij dat ik niet moest stoppen aan 9 weken want ik heb echt absoluut geen kwalen gehad ofzo, en vanaf 9 weken er uit, dat zag ik nu ook niet zitten..
4 maanden geleden
Reactie op LoreBaby
Intussen kreeg ik bericht dat ik moet blijven werken, en enkel m’n wettelij ...
Ik ben bediende, maar zit met enorme hoofdpijn die vergelijkbaar is met migraine. Gezien beeldschermwerk zorgt voor felle hoofdpijn alsook is hier niets ergonomisch waardoor ik nu ook al met rugpijn zit te werken...
Ik ben van de gynae naar de neuroloog moeten gaan en zij deelde mee dat ik moest stoppen en de gynae gaat hiermee akkoord.
Nu het bedrijf stelde zelf deeltijds voor en hiervoor ga ik alsook gynae mee akkoord. Van zodra ik de documenten heb, geef ik deze aan de mututaliteit. Zij deelde mee hiermee geen problemen te hebben.
Ik zou ook naar een arbeidsgeneerheer moeten gaan omdat dit gewoon de regel is... hopelijk kan dit ook snel starten...
4 maanden geleden
Reactie op LoreBaby
Amai!
Dus nu die je uw aangepast werk?? Of hoe heb je dat opgelost?
Ik den ...
Nu is het afwachten bij mij, want ik toonde aan wat mijn rechten zijn en dat ze maar 2 opties hebben. Of aangepast werk of werkverwijdering. Ze hebben nogsteeds geen beslissing genomen. Mijn huisarts wilt me thuis zetten tot einde zwangerschap indien ze verder moeilijk doen.. maar ik wacht nog een weekje af en zie dan wat ze gaan beslissen 🤷🏻♀️