33 Reacties

4 maanden geleden

Ik werk ook voor VAPH , bij mij was er helaas geen aangepast werk mogelijk en ben al na 3 maanden thuis. Ik heb begrepen dat ik inderdaad na 9 weken het werk opnieuw dien te hervatten, tenzij ik borstvoeding geef na 15 weken.

4 maanden geleden

Reactie op Mamannie

Ik werk ook voor VAPH , bij mij was er helaas geen aangepast werk mogelijk ...
Oh echt? Ja dan denk ik mss gewoon verder te doen tot t echt niet meer gaat, en dan ziekte aan te vragen ofzo? Sowieso wil ik borstvoeding proberen maar als dat niet lukt.. dat weet je vooraf niet natuurlijk..

4 maanden geleden

Ik weet niet wat juist jouw functie is, maar ik werk ook in de zorg als verpleegkundige en wij moeten verplicht stoppen met werken 3 maand voor de uitgerekende datum. Na de bevalling hebben wij dan nog 3 maanden bevallingsverlof + krijgen wij van het ziekenhuis nog eens 2 maanden lactatieverlof bij als je borstvoeding geeft. In totaal dus 8 maanden thuis. Ik dacht dat dit overal wat hetzelfde was in de zorg? Wanneer mag je dan effectief stoppen? Normaal gezien als je huisarts of gynaecoloog je eerder thuis schrijft omdat het niet meer gaat, ben je niks van dagen (voor en na bevalling) kwijt. Is de regeling bij jou op het werk dan anders?

4 maanden geleden

Ik werk in de bijzondere jeugdzorg en ben meteen verwijderd van het werkW

4 maanden geleden

Reactie op lotje1994

Ik weet niet wat juist jouw functie is, maar ik werk ook in de zorg als ver ...