23 Reacties
14 dagen geleden
De ene gynaecoloog zei tegen mij beter niet, de andere zei dat het niet uitmaakt... Vond dit ook heel moeilijk, we hebben het maar op veilig gespeeld. Mijn mama had hetzelfe en zij is nooit gestopt tijdens die periode, en is alsnog niet te vroeg bevallen. Vrees dat er daar gewoon geen super duidelijke studies ofzo over zijn, iedereen lijkt wel een andere mening te hebben.
14 dagen geleden
Reactie op Bo Jelle
Oh zo ok dus eigenlijk kan het zeg maar geen kwaad? Het hangt wat af van zw ...
Ik denk het, bij de ene vrouw heeft het wel effect en bij de andere niet precies. Ik denk dat je het vooral verstandig moet doen (bijvoorveeld niet meer dan 2 keer per week, ik zeg maar iets). Je zit nu ook stilaan op een veiliger termijn, dus het lijkt mij niet zo'n slecht idee. Eventueel een condoom dragen om te voorkomen dat sperm iets uitlokt
14 dagen geleden
Ik denk dat je je vraag deels zelf al beantwoord 🤭 als je niet zeker bent zou ik bellen naar her verloskwartier, zijn gaan hier een correcter antwoord op geven dan ons .
Ik heb ook gehoord dat o.a. Sperma & vrijen oxytocine aanmaakt, die uiteindelijk weeën kan opwekken en de bevalling in gang kunnen zetten
14 dagen geleden
Ik zou het niet meer doen eerlijk gezegd. Ze wilden bij mij op 36w niet voelen voor ontsluiting met dat dit kan triggeren dus laat staan dat je daar een party zou houden daarbeneden hahaha heeft hetzelfde effect denk ik ;)
Maar bon, ik zou me zelf niemeer in staat voelen om dat nog te doen eerlijk gezegd hahahaha 🫣🤭
14 dagen geleden
Niet alleen kan seks eigenlijk gaan strippen, maar sperma verweekt de baarmoederhals ook. Ik mocht absoluut "niets meer doen", niets inbrengen, tot ik 36 weken was en mocht stoppen met utrogestan en de longrijping zijn werk had gedaan. We hebben het dan toch nog 1x gedaan en een halve dag later zijn mijn weeën begonnen.
Bij ons tweede had het geen enkel effect, maar toen had ik ook noh geen ontsluiting, se baarmoederhals was nog niet verkort en ik had geen platte rust moeten houden.
Ik denk dat het in jouw geval het duwtje kan zijn om alles in gang te zetten - als dat niet is wat je wil, zou ik het echt niet doen.
14 dagen geleden
Reactie op J DCorte
Niet alleen kan seks eigenlijk gaan strippen, maar sperma verweekt de baarm ...
Wel euhm we zijn gisteren intiem geweest, maar rustig en sins vandaag pijn aan mijn rug en ook terug die maandstond krampen maar lichtjes eigenlijk zoals de dag dat ik binnen gegaan ben in het ziekenhuis alleen waren de krampen dan intenser😬 ik wacht nu wel nog af hoe het vordert maar zou het kunnen zijn dat het weer opgang is gebracht door dat we gisteren intiem geweest zijn?
14 dagen geleden
Reactie op Bo Jelle
Wel euhm we zijn gisteren intiem geweest, maar rustig en sins vandaag pijn ...
Oei ja, ik hoop voor jou dat het niet opnieuw begint anders is het allemaal aan niks geweest 😬 ik zou nu echt echt niks meer doen. Denk vooral aan jouw kindje nu! Die heeft nog de warme buik van de mama nodig! Veel succes! Je kan erna je man nog zoveeeel bespringen als je maar wilt maar nu komt je kindje op de eerste plaats;)
13 dagen geleden
Reactie op elighes
Oei ja, ik hoop voor jou dat het niet opnieuw begint anders is het allemaal ...
Ja indd 😅 en het is gelukkig niet meer gevordert, ik heb dan geheten en geslapen ben nu terug wakker en eigenlijk voel ik niets meer dus zal mss de baby geweest zijn die bewoog rond men ribben misschien of men bekken aangezien hij al helemaal is ingedaalt😬
13 dagen geleden
Hier vanaf 31 weken ook verbod op vrijen 😅 platliggen ook… ben vandaag 32 weken
13 dagen geleden
Reactie op elighes
Oei ja, ik hoop voor jou dat het niet opnieuw begint anders is het allemaal ...
Ik heb wel even een rare vraag😅 ik kan er maar geen antwoord op vinden, mag je met weeënremmers nu wel of niet in bad gaan? Want onze douche is nogal moeilijk regelbaar voor warm water en wordt snel koud en duurt eeuwen om warm te worden
13 dagen geleden
Reactie op Bo Jelle
Ik heb wel even een rare vraag😅 ik kan er maar geen antwoord op vinden, ma ...
Volgens je zelf beschreven hebt in je topic vermoed ik dat het antwoord heel simpel ‘neen’ is. Je kan ook gewoon douchen in bad?
Zou toch geen risico’s nemen als het je zo gezegd is door gezondheidsmedewerkers. Zou jammer zijn als je hierdoor een risico hebt op vroeggeboorte. Nog eventjes tanden bijten & dan kan het weer allemaal ☺️🫶🏼
13 dagen geleden
Reactie op Bo Jelle
Maar dat is het juist sommige van de materniteit zeggen dat het niet mag en ...
In je berichtje van de topic staat er dat het niet mag? Ik zou geen risico’s nemen dan… je kan je er alleen maar slecht door voelen als het dan toch een negatief effect heeft… .
Like I said… we zijn er bijna ;)
13 dagen geleden
Reactie op Bo Jelle
Maar dat is het juist sommige van de materniteit zeggen dat het niet mag en ...
Risico op infecties. Ze hebben je expliciet gezegd dat het niet mag, dus doe het gewoon niet. Zet je neer in bad en gebruik de doucheslang als het water daar beter regelbaar is? Als er al opening is mag je niet in bad (tot de bevalling effectief op gang is gekomen, dan kan het wel).
13 dagen geleden
Als vroedvrouw van opleiding is de raad die ik je kan geven: bij twijfel, geen risico nemen. Zeker niet aangezien je aangeeft dat ze je eerder al zeiden dit NIET te doen.
De gezondheid van je kind staat nu even op de eerste plaats en lijkt me dus momenteel belangrijker dan lust of een warm bad.
13 dagen geleden
Reactie op meganneke
Als vroedvrouw van opleiding is de raad die ik je kan geven: bij twijfel, g ...
Ik zal sws geen risico nemen en was dit ook niet van plan, ik douche me bij mijn mama thuis zodat ik niet moet neerzitten in bad aangezien het moeilijk is voor mij om dan weer op te staan, ik wou gwn zekerheid over weeënremmers en je wel of niet in bad mocht in zo'n geval, ik weet dat ik het niet mag omdat ik al bijna 2cm opening heb, ik wou gwn zekerheid voor moest iemand met de vraag komen buiten deze app (bv een vriendin of family) dat ik ze kan helpen hiermee