19 Reacties

2 dagen geleden

Ik laat het op me afkomen in’t ziekenhuis :) maar heb wel onze eigen productjes mee om te zien of ze al dan niet allergisch zou reageren

2 dagen geleden

Ik weet dit ook nog niet. Hier ook eerste zwangerschap maar heb zelf al dingen van mustela gekocht en ik neem die mee. Als het moment daar is kan je nog steeds beslissen of je ze al dan niet wilt wassen. Probeer niet teveel daarover te denken want daar krijg je maar stress van. 😅 ze zullen in het ziekenhuis wel al je vragen beantwoorden dus maak je geen zorgen! Gwn wassen met alleen water gaat ook!

2 dagen geleden

Hier net bevallen, na 24u heeft hij zijn eerste badje gekregen (door de vroedvrouw in het ziekenhuis) dit was met zeep maar is oke voor dit maar 1x per week te doen. De dag erna "moest" ik zelf een olie badje geven, dus gewoon wat water en wat olie int water hem gewoon erin leggen en het zo stilletjes op hem besprenkelen. Dit olie badje kan/mag eventueel om de dag maar is zeker niet nodig. Indien hij droge huid had mag het wel vaker. Ik had hier thuis zelf al mustela in huis gehaald, en dit pakketje had ik dus gevraagd in het ziekenhuis ook.. zelf niets van verzorgingsproducten/pampers meegenomen. Een Peribottle voor mama is wel echt een goed ding dat ik zeker zou aanschaffen als ik jou was.

2 dagen geleden

Normaal geven ze het eerste badje de dag nadat je bevallen bent. 1ste keer met hulp van de vroedvrouw en uitleg erbij en de dag nadien zelf met vroedvrouw ernaast. Ik voorzie telkens zeep en olie zelf, vorige keren wel de pakketjes aangekocht maar zit al zoveel in dat we hier dubbel hebben dat ik nu zelf dit heb aangekocht. Ik zou het dus wel voorzien/aankopen indien dat mogelijk is ik het moederhuis.

2 dagen geleden

Ik heb van mijn vroedvrouw vernomen dat men int ziekenhuis eigenlijk te vroeg wast en raadt aan om twee à drie dagen te wachten. Daarom wil ik het pas ofwel de laatste dag doen en anders als we thuis zijn.

2 dagen geleden

Bij ons wassen ze in het ziekenhuis na 24u. Dat is wel ok. Nadien elke dag een badje om het te leren maar dit gaan we weigeren. Dat is echt niet goed voor een babyhuidje. We geven dan wel een badje samen met onze vroedvrouw als we thuis zijn. Het allereerste badje in het ziekenhuis laten we doen met onze eigen producten. Hier zit geen zeep of shampoo bij want een babyhuid heeft dit helemaal niet nodig. Wij hebben gewoon badolie en babyolie om nadien in te wrijven. (Van Naïf maar denk dat alle babymerken wel ok zijn). Denk dat bij ons in het ziekenhuis de producten van Mustela zijn. Misschien niet overal zo, maar mocht je producten van het ziekenhuis niet aankopen, controleer dan even of je ook zelf geen koortsthermometer moet voorzien. Bij ons zit die mee in het ziekenhuispakket en kan je die niet apart krijgen. Dus wij nemen hier ook zelf een thermometer mee.

2 dagen geleden

Ik blijf dat wassen iets raar vinden... je leest ni anders dan droge huid... en dan hoor je dat ze die babys al paar keer in bad steken of doen voor het slapen gaan... vreemde tegenstrijdigheid if you ask me... proper maken met washandjes kan ook é, vroeger bestond er ni anders

2 dagen geleden

Bij mijn eerste werd hij de dag na de bevalling gewassen in het ziekenhuis. Ik had een keizersnede gehad dus de verpleging moest dit doen. Maar was wel sowieso de dag nadien

2 dagen geleden

De reden waarom er soms gewacht wordt met wassen is voor het laagje vernix ( wit laagje huidsmeer) die de baby nog op zich heeft na de bevalling. Dit helpt de huid van je kindje beschermen en vormt ook een barriere tegen infecties. Als je kindje rond of na de uitgerekende datum wordt geboren zal er normaal niet veel vernix meer zijn omdat deze dan volledig werd opgenomen door de huid. Vandaar ze ook meestal maar een badje na 24u zullen geven als er niets meer te zien is. Als je dat niet wenst kan je dat altijd zeggen 🙂 een tweede reden dat ze na 24u wassen is om je het badje aan te leren, zeker bij een eerste kindje is het even wennen. Een badje hoeft zeker niet elke dag! Eentje per week is idd zeker voldoende. Als je toch je kindje wil verfrissen kan je altijd een oliebadje doen ter afwisseling of gwn op de mat even verfrissen.

2 dagen geleden

Een pasgeborene heeft niet meteen zeep laat staan shampoo nodig normaal geeirn. Badje met water na enkele dagen volstaat.

één dag geleden

In het ziekenhuis wassen ze het baby’tje de eerste dag met zeep, 2de dag een oliebadje. Zodat ze dit samen eens met de ouders kunnen doen. Maar is eigenlijk niet nodig, is eerder om nog eens te oefenen met de ouders. Ouders zijn vaak onzeker om zo een kleintje thuis te wassen.

één dag geleden

Reactie op Robbievp

Ik weet dit ook nog niet. Hier ook eerste zwangerschap maar heb zelf al din ...
Oké super dankjewel om te zeggen

één dag geleden

Reactie op Nele2410

Hier net bevallen, na 24u heeft hij zijn eerste badje gekregen (door de vro ...
Welke olie heb je gebruikt en oké goed om te weten dan ga ik er zeker eentje aanschaffen

één dag geleden

Reactie op LB24

De reden waarom er soms gewacht wordt met wassen is voor het laagje vernix ...
Ja dermee dat ik twijfelde maar idd zoals iemand zegt kan ook met een washandje proper maken zonder badje te geven of zo van die natte doekjes. Wat als je moet bevallen op 37 weken zit er dan nog wel veel vernix op? Oké top dankjewel🥰

één dag geleden

Reactie op 🥰🥰❤️❤️

Welke olie heb je gebruikt en oké goed om te weten dan ga ik er zeker eentj ...
De Olie van Mustela die in het verzorgings pakketje van het ziekenhuis stak

één dag geleden

Reactie op 🥰🥰❤️❤️

Ja dermee dat ik twijfelde maar idd zoals iemand zegt kan ook met een washa ...
Ik ben bevallen op 37 weken, dat viel eigenlijk heel goed mee

21 uur geleden

Lotte krijgt hier elke dag in het ziekenhuis een badje. Tegen ons zeiden ze ook om de 2 dagen dus geen idee waarom ze het elke dag doen. Vooral producten van mustela en Galenco zijn aanwezig en om de zoveel dagen een olie ipv showergel.

19 uur geleden

Hier in het Sint Vincentius in Antwerpen doen ze enkel een badje op de laatste dag (dag 3) indien gewenst. Inderdaad om het laagje vernix te behouden en ook zodat babytjes hun energie houden voor t drinken van eventuele borstvoeding

17 uur geleden

Geboren op 38+2. Niet echt vernix meer te zien buiten in de huidplooien. 1 dag na geboorte gewassen in ziekenhuis en we hebben hem op dag 3 samen in het ziekenhuis nog gewassen omdat dat daar toch praktischer is dan thuis. Nu doen we hem 2 keer per week in bad maar wassen hem maar 1 keer per week volledig