10 Reacties

6 maanden geleden

Ik ben dinsdag 9 weken, ik moet het ook nog vertellen maar moet maandag bij de gynaecoloog zijn. Ik denk misschien daarna ?

6 maanden geleden

Reactie op celien2104

Ik ben dinsdag 9 weken, ik moet het ook nog vertellen maar moet maandag bij ...
Wat doe jij van beroep? Op zich lijkt mij dat niet te laat ofzo, maar ik begin dan al te denken aan mijn zwangerschapsverlof in september en dat ze dan tijd nodig hebben om vervanging te zoeken

6 maanden geleden

Ik denk dat je dit zelf mag kiezen. Mijn werkgever wist het al op 6w, omdat ik op school (sta in het onderwijs) een bloeding kreeg, waarna mijn gynaecoloog zei dat ik diezelfde dag nog mocht langsgaan - liefst zo snel mogelijk. Dan moest ik onze coördinator vertellen dat ik onverwachts door moest gaan en zij zag natuurlijk ook hoe emotioneel ik was. Daarnaast wist ze natuurlijk ook wel dat we al een dik jaartje aan het proberen waren om zwanger te worden. Ik had met haar al besproken wat de gevolgen zouden kunnen zijn als we een medisch traject zouden starten. Uiteindelijk een spontane zwangerschap! 😊 Ik heb een redelijke (vertrouwensband) met onze coördinator waardoor dit ook allemaal bespreekbaar is. Ze is een schat en stuurt ons team op een menselijke manier. Ben blij dat ik het met haar heb kunnen delen. Ook omdat ik al eens te laat kwam door misselijkheid in de ochtend en ik echt niet op tijd mijn trein kon halen. Het is handig als de werkgever dan weet waardoor het komt :)

6 maanden geleden

Reactie op JesminaM

Ik denk dat je dit zelf mag kiezen. Mijn werkgever wist het al op 6w, omdat ...
Dat vind ik idd ook wel belangrijk. Mijn werkgever is ook op de hoogte van ons traject en kan geen kwaad denk ik als ze het al zo vroeg weet. Stel dat er iets is of ik ziek ben…

6 maanden geleden

Reactie op KirbyNdts

Dat vind ik idd ook wel belangrijk. Mijn werkgever is ook op de hoogte van ...
Je weet nooit hoe een zwangerschap loopt, ik had ook niet verwacht ineens te bloeden op 6w. Of stel dat je echt superveel last hebt van misselijkheid, of extreme vermoeidheid waardoor je onmogelijk je bed uit kan komen, of migraine aanval waarbij paracetamol 0,00% helpt en je echt gewoon in bed in een donkere en rustige kamer moet zitten .. you never know. Ik ben van mening dat iets weten voor meer begrip zorgt. :)

6 maanden geleden

Ik heb bij de eerste echo direct een document meegekregen om aan de werkgever te geven. Zeker omdat ik meerdere keren op controle moest en dit soms tijdens de werkuren was. Niptest is ook tijdens mijn werkuren dus is het wel belangrijk om dit door te geven aan de werkgever. Zij moeten jou dan doorbetalen

6 maanden geleden

Ik werk in het ziekenhuis als verpleegkundige en heb het meteen gezegd

6 maanden geleden

Ik wou eerst wachten tot na de 12 weken echo, maar ben maandag 9w en ga het dan denk ik vertellen. Ik vond het zo gek om het al zo vroeg te gaan zeggen, maar lees hier dat de meesten het precies al vroeg vertellen. Ik heb ook geen attest meegekregen, die bezorg ik later wel.

6 maanden geleden

Ik heb het mijn werkgever ook na mijn eerste echo verteld, met de vraag om het nog geheim te houden voor de andere collega’s. Zo geef je je werkgever ook alle kansen om jouw afwezigheid tijdens het bevallingsverlof zo goed mogelijk voor te bereiden en al na te denken over de planning. Ik vond dat het sympathiekst naar het bedrijf toe.

6 maanden geleden

Mijn team wist van het hele ICSI traject af en weet al van t begin dat ik zwanger ben. Vanavond is m’n eerste echo en als die goed blijkt, zal ik het komende week vertellen aan de personeelsdienst om m’n werkverwijdering later dit jaar te bepalen.. Zo kan ik komende weken nog even verlof opnemen en moet ik dat niet daaraan koppelen (anders ben ik bijna een maand eerder uit)