34 Reacties
één maand geleden
Reactie op elighes
Ik heb een attest van de gynaecoloog gekregen met complicaties van de zwang ...
Hoe heb je dit allemaal aangevraagd? Ik heb een attest van de gynaecoloog voor zwangerschaps hypertensie, maar weet niet goed welke documenten ik allemaal in orde moet maken..
één maand geleden
Reactie op elighes
Ik heb gewoon naar mijn verzekeraar gestuurd met mijn attest in bijlage en ...
Ik heb al gemaild naar de CM, maar krijg geen antwoord. Via mijn nieuw werk ben ik bij AG verzekerd, maar daar heb ik dan weer geen documenten van gekregen (van mijn werk) waarschijnlijk omdat het te vroeg is..?
één maand geleden
Reactie op Laurah5
Ik heb al gemaild naar de CM, maar krijg geen antwoord. Via mijn nieuw werk ...
Via de CM vraag je best een document voor arbeidsongeschiktheid aan via je huisarts (hij/zij moet een deel van dat document invullen) en dan dien je dat in bij de CM. Maar werk je in loondienst? Want als zelfstandige is dat natuurlijk anders
één maand geleden
Reactie op elighes
Via de CM vraag je best een document voor arbeidsongeschiktheid aan via je ...
Ja, ik werk in loondienst. Ik heb het attest van de gynaecoloog doorgestuurd naar mijn verantwoordelijke die alles ging regelen met de persoon van HR, we zijn nu bijna 2 weken verder en zij hebben mij nog niets laten weten..
één maand geleden
Reactie op Laurah5
Eén week*
Normaal, uit eigen ervaring toch, in loondienst toen ik uitviel vorig jaar door andere redenen heb ik gewoon mijn ziektebriefje ofja attest naar mn werk doorgestuurd waarop stond tot hoe lang ik uit was. En dan word je normaal de 1e maand nog via je werk uitbetaald en erna val je op de mutualiteiten. Maar daarvoor moet je dan het document indienen dat je huisarts moet invullen of denk dat de gynaecoloog dat ook mag waarop staat met welke reden je arbeidsongeschikt bent en tot hoe lang ect en meer dan dat hoefde ik toen niet te doen. Kan zijn dat je via de arbeidsgeneesheer zal moeten passeren of dat de arbeidsgeneesheer van de CM je zal willen zien maar dat is niet altijd. Denk als de reden duidelijk genoeg is dat het niet nodig zal zijn maar voor mij was het mentaal toen dus ik moest wel beide doen.
één maand geleden
Ik sta in het onderwijs op 6 verschillende scholen en vind het nu met 29 weken verschrikkelijk zwaar. Heb constant pijn door bekkeninstabiliteit. Heb wel nog genoeg betaalde ziektedagen, maar wil het nog proberen vol te houden tot de herfstvakantie. Dan laat ik me met 34 waarschijnlijk ziek schrijven tot een week voor de uitgerekende datum. De rest van het schooljaar blijf ik thuis met ouderschapsverlof.
één maand geleden
Ik sta ook ik het onderwijs en ben voorlopig ook van plan om met 39 weken te stoppen. Nog 8 weken dus 😅
Ik merk wel dat het fysiek zwaarder wordt, dus mocht het niet meer lukken, kan ik altijd nog vroeger stoppen/ naar de dokter gaan. Het pendelen naar verschillende scholen is vooral pittig inderdaad.
één maand geleden
Reactie op roezptoez
Als dat financieel lukt is dat leuk, helaas is dat niet voor iedereen het g ...
Goh ik ben zelfstandige dus zal financieel niet echt heeel op en top worden. Maar ik ga wel proberen praten met de dokter voor toch een ziekteattest te krijgen. In de nacht enorm veel bekken pijn en lage rugpijn, overdag en tijdens het werk voel ik niets, maar m’n nachten zijn een ramp. En hopelijk kan ik dan eventjes tot eind november een uitkering krijgen van de ziekenkas. Lukt het niet, dan zal ik maar heel pover moeten leven hihi
één maand geleden
Reactie op November/decemberbaby
Goh ik ben zelfstandige dus zal financieel niet echt heeel op en top worden ...
Wel belangrijk detail, ik werk wel altijd 7/7 van 5u tot 17u als thuisverpleegkundige dus daarom dat ik het mezelf wel eens gun