34 Reacties

één maand geleden

Je zwangerschapsverlof en moederschapsrust zijn 2 totaal verschillende dingen en hebben elk zijn periode. Heeft geen invloed op elkaar. Je moederschapsrust blijft even lang

één maand geleden

Op dit moment ook van plan om te stoppen 1 week voor de uitgerekende datum… toch ergens met een dubbel gevoel.. wil zoveel mogelijk tijd achteraf maar toch ergens bang dat het echt te zwaar gaat worden dus ben er ook nog niet zo goed uit 🥹

één maand geleden

Ik ben zelf op 27 weken gestopt dmv werkverwijdering, dit kan je overeenkomen met de arbeidsgeneesheer van je bedrijf. Je hebt dan 80% van je salaris via je ziekenkas.

één maand geleden

Ik was van plan om 2 weken voor de uitgerekende datum te stoppen, maar heb het nu wel mentaal & fysiek heel moeilijk (29w)… 🫠

één maand geleden

Hiii! Bij men eerste kindje had ik ook gezegd tot 39weken te werken maar uiteindelijk toch een weekje vroeger gestopt dus op 38weken aangezien het wat zwaar werd en ik dan toch nog even kon genieten van de dagen zonder kleintje. Uiteindelijk ook op 38+3 bevallen dus maar goed ook🙈 ik denk dat ik nu ook gewoon weer tot 38 ga werken, indien je echt heel veel last begint te krijgen kan je ook gwn naar de huisarts om je ziek te laten schrijven, zo moet je van u bevallingsverlof niets afgeven😉

één maand geleden

Ik doe enkel de ene verplichte week prenatale rust dus nog even doorperen. Dan kan ik de 14 weken daarna met de baby doorbrengen 🥰 heb wel nog wat verlofdagen staan die ik ervoor ga inplannen. Dus zal toch nog een weekje eerder kunnen stoppen dan. Tenzij de baby vroeger komt natuurlijk. Dan zet ik het verlof erna (mag je overdragen normaal). Heb het ook al heel erg lastig maar wil echt niet veel vroeger stoppen, anders is de tijd met de baby minder :(

één maand geleden

Ik ga proberen werken tot 1 week voor de uitgerekende datum. Nu ben ik 29+5 en het enige dat ik merk is dat ik gewoon alles wat trager begin te doen…

één maand geleden

Ik doe ook enkel die ene verplichte week, begint wel zwaarder te worden, vooral qua vermoeidheid… maar de tijd achteraf vind ik zo belangrijk 🙈

één maand geleden

Reactie op Tiara-27

Je zwangerschapsverlof en moederschapsrust zijn 2 totaal verschillende ding ...
Dat klopt niet volgens mij. https://www.vlaanderen.be/werken/verlof-en-tijdelijk-minder-werken/moederschapsverlof-en-moederschapsbescherming

één maand geleden

Reactie op Preggo lady | baby nr 01

Dat klopt niet volgens mij. https://www.vlaanderen.be/werken/verlof-en-tijd ...
Ik was verplicht om te stoppen op 6 maand en mij werd gezegd dat moederschapsrust altijd evenlang is

één maand geleden

Dat klopt niet volgens mij. https://www.vlaanderen.be/werken/verlof-en-tijd ...
Ik bedoel de totale 15 weken, ik wil dus 1 week voor & 14 weken na nemen. Als ik beslis om 4 weken voor de bevalling te nemen, schieten er nog 11 weken over. Wel invloed op elkaar ☺️

één maand geleden

Ik bedoel de totale 15 weken, ik wil dus 1 week voor & 14 weken na neme ...
Dit klopt. Tenzij je de 6 weken voor je vermoedelijke bevaldatum neemt en de baby later komt, dan kan het wel langer duren omdat je sowieso 9 weken verplicht erna moet opnemen. Werkverwijdering waardoor je vroeger moet stoppen met werken is nog iets anders

één maand geleden

Ik stop binnen 3 weken ( 1 maand op voorhand), dit door teveel verlof openstaan te hebben

één maand geleden

Ik stop op 9 december en ben uitgerekend op 30/12. Ik stop vroeger voor mijn lichaam en mentale rust (chronische pijn ook) In november neem ik elke week nog een dag verlof op zodat de weken korter zijn. Na de bevalling neem ik nog ouderschapsverlof tot ons meisje naar de onthaal mama kan.

één maand geleden

Oh ik ga lekker nu stoppen, ik ging het ook tot 1 week voor de geboorte werken. Opzich kan ik het fysiek en mentaal nog aan. Maar ik heb er goed over nagedacht, waarom werken tot het einde? Ik heb een goede zwangerschap met niet te veel kwaaltjes, dus beter dat ik nu zonder kwaaltjes en fysiek in orde ben rustig thuis blijf en geniet. Werken tot het einde, dan heb je er toch niets aan? Toch leuk om nog fysiek oké thuis te zitten en tijd met uw partner en uw huisje door te brengen

één maand geleden

Ben gestopt op 30w, nu in ‘ziekteverlof’

één maand geleden

Reactie op November/decemberbaby

Oh ik ga lekker nu stoppen, ik ging het ook tot 1 week voor de geboorte wer ...
Als dat financieel lukt is dat leuk, helaas is dat niet voor iedereen het geval natuurlijk.

één maand geleden

Als je echt last begint te krijgen, vragen aan de huisarts om je in ziekte te zetten. Dan verlies je niet van je weken zwangerschapsverlof achteraf

één maand geleden

Ik ben moeten stoppen op 28 weken omwille van mijn bloeddruk. Had graag gewerkt tot het einde. Al merkte ik dat dit niet ging lukken.. maar zo vroeg stoppen had ik liever niet willen doen.

één maand geleden

Reactie op elighes

Ben gestopt op 30w, nu in ‘ziekteverlof’
Ik heb een attest van de gynaecoloog gekregen met complicaties van de zwangerschap met prenatale contracties en daardoor kom ik in aanmerking voor gewaarborgd loon bovenop de mutualiteiten waardoor ik wel thuis kan blijven want ik krijg het fysiek (en mentaal) gewoon moeilijk