14 Reacties
7 maanden geleden
Hey, ik heb ook al een crèche gezocht. Ik ben zelf 8weken. Ik heb daarmee afgesproken dat ik een datum doorgeef wanneer ik dit zelf juist weet…
Ze begrepen dit wel!
Verder heb ik borstvoedingsverlof aangevraagd op het werk. Dit is bij risicoberoepen. Je krijgt dan tot 5 maanden na de bevalling 60% van je loon.
7 maanden geleden
Je hebt wel veel geluk met jouw crèche die plaats heeft! 😁 Hier al bij 9 plekken aangemeld: 8 hebben geen plaats, de andere wacht ik nog af. 🫠
Ik zou begin december bevallen en geef als startdatum 1 april 2025 mee, met als opmerking dat het een flexibele opstartdatum is.. Ik ga blij zijn als ik opvang vind voor september 2025. 🥲
7 maanden geleden
Hier is het 1 week verplicht voor de uitgerekende datum en dan max 14 weken zwangerschapsverlof. Ik zou dan midden maart terug moeten starten. Vandaag naar de 1std creche geweest en die kan pas vanaf juni voltijds... woensdag gaan we naar een andere waar het wel lukt vanaf maart maar op woensdag niet werkt. We moeten ook wat puzzelen want voor de rest kan er niemand al vanaf maart...
7 maanden geleden
Ik zou begin december bevallen en ik sta in het onderwijs en was voorlopig van plan om weer te starten na de paasvakantie (dat is praktisch ook logischer omdat er dan nieuwe cursussen opstarten). Dan zou ik nog een aantal weekjes ouderschapsverlof voltijds opnemen extra.
Maar idd, voorlopig ziet het er ook uit alsof het eerder september 2025 wordt door de beperkte plekjes 🥲
7 maanden geleden
Wij zijn gisteren naar de crèche geweest in de straat, voltijds kan pas vanaf november 2025, 2 dagen in de week vanaf september 2025 en vanaf maart 2025 kan enkel op woensdag.
Wij kijken dus nog naar een tweede creche om deze, nog in te vullen dagen, op te vangen.
Wij hebben heel veel schrik overal afgewezen te worden omdat het maar voor tijdelijk is de creche die wij nu nog zoeken…
Uitgerekende datum is 15 december…
7 maanden geleden
Het kinderdagverblijf deelde mee dat zij meer kinderen vanaf 5 a 6 maand krijgen. Maar ze vinden het persoonlijk wel 'leuker' als ze vanaf 3 maand komen. Hoe ouder hoe moeilijk het soms is voor het kind om zich aan te passen. Zij hadden recent iemand die pas op 9 maand kwam en die had het enorm moeilijk met aanpassen.
7 maanden geleden
Reactie op KATTTTT
Het kinderdagverblijf deelde mee dat zij meer kinderen vanaf 5 a 6 maand kr ...
Ja dat is ook wel waar 🤔 vriendin haalde aan dat de borstvoeding pas begon te lukken aan 10w en dat het dan extra stom was om zo snel weer te moeten afbouwen. Is ook super afhankelijk welk kind je hebt he, wie weet kom ik er helemaal turelure van (vb huilbaby) en wil ik hij/zij maar al te graag afgeven en het normale werkleventje terug 🙈 vind het alleszins moeilijk om te voorspellen. Maar heb wel de indruk dat de meeste die hierop reageren wel de gewone 15 weken (zouden willen) hanteren.
7 maanden geleden
Reactie op Tenhaeghendoorn
Ja dat is ook wel waar 🤔 vriendin haalde aan dat de borstvoeding pas begon ...
Wij gaan dit ook doen, maar de kans is groot dat ik vroeger ga bevallen dus ergens zit ik ook al te denken dat ik al vanaf februari een creche nodig heb. Zorgt toch wel voor wat stress
7 maanden geleden
Reactie op DagmarB
Wij hebben kinderopvang met tarief volgens loon, scheelt maar 2 euro maar a ...
Mijn vriend was het ook volop aan het berekenen. Nu we voelen ons wel al super goed bij de ene opvang en je krijgt wel veel voor die prijs terug... , maar mochten we met hetzelfde gevoel iets goedkoper vinden dan gaan we ook voor de goedkopere 😄. Eerst zien of we " keuze " hebben