11 Reacties

2 maanden geleden

Kan via de gewone online drukkers zoals zwartopwit.be of flyer.be, kwestie van de proefdruk betaal je dan wel veel voor maar één exemplaar. Fysieke drukkers in je buurt kunnen je ook vaak helpen 😊 Indien je wat specialer gaat, met letterpress, folie, … kreeg k de tip door van de website colorspace.nl. Die prijzen zitten daar echt heel goed voor wat je als afwerkingstechnieken allemaal kan selecteren. Maar kan mss te complex zijn voor mensen die er niet zo heel veel van af weten, want je moet het dan wel goed gaan aanleveren (zit zelf grafische wereld).

2 maanden geleden

Ik doe onze proefdrukken via Pretty Orange. Dan neem ik een leeg kaartje en plaats ik hier de pdf-versie in van ons kaartje. Kwaliteit zat tot nu toe altijd super. Ons kaartje heeft wel een standaard formaat van 10x15. Je formaat moet wel matchen met de formaten die ze aanbieden. Het papier is ook belangrijk. We hebben proefdrukken met verschillende papiersoorten laten maken. Bij ons kwam Biotop er het beste uit. De eerste proefdruk is gratis dacht ik, nadien €2,5 per kaartje. Anders zou ik bij een lokale drukker een proefdruk vragen maar vaak zijn die enkel digitaal en drukken ze niet echt af. De definitieve kaartjes gaan we waarschijnlijk wel lokaal laten drukken. Dit kwam het goedkoopste uit.

2 maanden geleden

Via Canva zelf kan je ook proefdruk en kaarten bestellen (stickers enzo ook). Proefdruk is ronde de 10 euro, maar voor 100 kaarten betaal je dan weer maar rond de 60 euro dacht ik. Wel maar beperkt aantal formaten mogelijk. Normaal komt onze proefdruk vandaag toe, benieuwd naar de kwaliteit!

2 maanden geleden

Je kan met Canva zelf ook afdrukken :)

één maand geleden

Reactie op Isabelle31

Via Canva zelf kan je ook proefdruk en kaarten bestellen (stickers enzo ook ...
Ben je tevreden van de kwaliteit? En welke papiersoort heb je gekozen? ☺️ Ik ben zelf ook van plan om het via canva te doen, maar zie op social media uiteenlopende reacties wat betreft de kwaliteit van de prints 🫢

één maand geleden

Reactie op Hanaadddd

Ben je tevreden van de kwaliteit? En welke papiersoort heb je gekozen? ☺️ I ...
Voor zijn prijs zeker wel! De kleuren zijn mooi helder en de letters zijn erg scherp afgedrukt. We namen de zwaarste papiersoort met een matte afwerking. We zijn naar een drukker in de buurt geweest en voor gelijkaardige afwerking betaalden we dubbel en ik vond de kleuren minder mooi + randen waren minder strak gesneden. Je kan bij een drukker natuurlijk veel meer zottere technieken en papiersoorten kiezen, maar dan loopt de prijs ook snel op. Wij hebben besloten voor Canva te gaan. Doorslag was de bedenking dat maar een kleine minderheid het kaartje bijhoudt of op hun kast laat staan, bij de meeste belandt het gewoon bij het oud papier.

één maand geleden

Ik heb het de vorige twee keren via https://www.dwcprint.nl/ gedaan. Super tevreden van, prijs is denk ik ongeëvenaard en het bestand wordt steeds gecontroleerd voor ze drukken. Dus als ze denken dat de uitlijning niet klopt of zo contacteren ze je meteen . Je kan er ook naamstickers etc bestelleb

één maand geleden

PeterPrint is ook erg goeie kwaliteit 👍 ook voor 'speciallekes'. ik heb als grafisch ontwerper ook al met hen samengewerkt. Maar zijn wel iets duurder als pakweg een printdeal dacht ik. Mocht je technische vragen hebben mag je me altijd een DM sturen.

één maand geleden

Wij maken gebruik van Tadaaz.be. Bij de vorige ook gebruikt en heel tevreden van de service. Je kan meerdere keren een proefdruk bestellen. Kost 1 euro per keer en heb je na 2-3 dagen in je brievenbus. Wij hebben ook een eigen pdf bestand er kunnen inzetten. Je hebt keuze uit veel verschillende formaten

één maand geleden

Via canva zelf? :)

één maand geleden

Wij gebruikten eerst pretty orange maar hadden dit eens besproken want wij willen als ons meisje geboren is zo snel mogelijk de kaartjes hebben en wij doen het nu met een lokale drukkerij, want je weet nooit hoelang ze onderweg zijn wanneer je ze online bestelt 🤗