2 Reacties

één dag geleden

Mijn babytje groeide ook niet meer en ben ingeleid op 37w4d. Ik heb het als heel mooi ervaren. De inleiding en bevalling gingen vlot , water gebroken om 11u30 (had 1 cm opening) en om 19 u is mijn wondertje geboren. Het persen zelf duurde maar 15 min. Mijn babytje woog 2kg690 em 48 cm. Was helemaal gezond! Je kan er idd niks aandoen , de gynaecoloog zal geen risicos nemen en als het niet meer groeit is het vaak beter buiten de buik dan erin. Zeker als termijn van 37 weken is gepasseerd, dan zijn de longetjes rijp

één dag geleden

Hey lieve mama, Ik lees verschillende zaken in jouw berichtje. 1) Gynaecoloog: zoveel vrouwen bevallen zonder hun eigen gynaecoloog omdat hun bevalling spontaan komt. Maak je dus zeker geen zorgen als je op 38w zou bevallen met een andere dokter erbij. Uiteindelijk weten ze allemaal wat ze moeten doen en zullen ze jou er door helpen, maakt niet uit welke gynaecoloog het is. ❤️‍🩹 2) Ik begrijp dat je liever op een natuurlijke manier de weeën had laten komen, jammer genoeg zijn zwangerschappen en bevallingen niet altijd voorspelbaar. De gezondheid van jouw kindje staat voorop. Als het beter is voor jouw kindje om eerder te komen, dan zou ik dit echt doen. De dokters weten waarover ze praten, jouw kindje kan mooi verder groeien/ontwikkelen buiten de baarmoeder. Alles komt goed, heb maar vertrouwen in jullie kindje en in jezelf. ❤️ 3) Schuldgevoel: Jij kan hier niets aan doen, lieve mama. Dit is de natuur die het beslist - jij hebt dit niet gewild en doet het niet bewust. Er treft jou helemaal geen schuld. Het kan lijken alsof jouw lichaam faalt, alsof jij tekortschiet en jullie baby door jouw schuld in het ziekenhuis moet blijven,.. maar geloof me, jij kan hier niets aan doen. Er treft jou absoluut geen schuld. ❤️ Zodra hij er is, kan je urenlang met hem buidelen en het "goedmaken" met hem. ;)