20 Reacties
3 maanden geleden
Welk kussen heb je? Ik slaap net eindelijk beter (meestal) sinds ik zwanger ben! Ervoor al jaren slechte slaper 🙈
3 maanden geleden
Ik kan je de kleine troost geven dat je niet alleen bent. 😩 Meestal rond 4u wakker, om dan pas tegen 6u30 weer in slaap te vallen. Nu is dat oké omdat het zomervakantie is (sta in het onderwijs) en ik gerust kan blijven liggen tor 9u daarna. Maar wat vanaf september? Ik ben nu al een wrak. 🥲
Jammer genoeg geen tips om beter te slapen. Hang in there, girl!
3 maanden geleden
Ik nu 21 weken ik slaaap verschrikkelijk en mijn man slaapt heerlijk! Dan wil ik hem ook wakker maken ik niet slapen is gij ook niet ahaha
3 maanden geleden
Ik ben nooit een goeie slaper geweest. Maar het is nu nog erger geworden.. op dagen dat ik niet moet werken ben in rond 4 à 5 u wakker van ons sprotje dat aan het stampen is. Op dagen dat ik moet gaan werken hetzelfde, alleen moet ik er dan rond 5:30 à 6u uit.. ik werk al weken met weinig slaap. Op vrije dagen probeer ik wel ‘s middags beetje bij te slapen, maar moet wil dan ook gewoon in het huishouden helpen.
3 maanden geleden
Hey,
Ik wordt ook altijd wakker om naar de wc te gaan in de nacht. Mijn vriend wordt ook wakker tijdens de nacht vaak omdat ik since ik zwanger ben super veel beweeg in mijn slaap.
Zo kan zijn door je hormonen van de zwangerschap dat het nog heel je zwangerschap door is.
Kan je eventueel slaappillen gebruiken die wel tijdens de zwangerschap mag. Je kan ook eventueel overdag ook wat rusten of dutjes doen. Hopelijk dat het dat werk. Welke zwangerschap kussen gebruik jij.
Elke trimester is anders zo heel mss slaap je in het 3de wel beter.
Nee zo zal jou slaap niet de komende jaren zijn. Sommige baby slapen vanaf een bepaald moment heel de nacht door. In begin zullen ze wat vaker wakker zijn in de nacht maar erna niet meer. Allee er zijn kinderen die langer in de nacht wakker worden.
Zo hoop voor jou dat het mee valt dat je u niet altijd zo moet voelen.
3 maanden geleden
Ik had dit ook maar is sinds enkele weken terug beter. Mijn lichaam moest wennen om met het voedingskussen te slapen maar nu ligt dit super comfortabel. Zorg er zeker voor dat je er ook met je hoofd kan op liggen. Dit helpt om te juiste houding te vinden. Enkel van kant wisselen onder een laken vind ik nog een gedoe. Dat kussen trekt alles mee 😅.
Ik moet nu wel 3-4 keer per nacht naar toilet maar val meestal wel snel terug in slaap.
Mijn gyneacoloog had me ook een soort inslaapmiddel voorgeschreven dat veilig was voor zwangere vrouwen. Misschien kan je dit even aanhalen op je volgende afspraak? Ik heb het uiteindelijk niet moeten nemen maar hou het wel bij voor het 3de trimester.
Mijn lichaam heeft in ieder geval enkele weken moeten wennen aan de nieuwe slaaphouding (was een echte buikslaper) maar nu gaat het best wel goed. Ik hoop dat het bij jullie ook zeker nog beter zal worden. Want weinig slapen en een hele dag werken is inderdaad echt niet te doen ☹️. Ik was er zelf ook bijna onderdoor gegaan.
3 maanden geleden
Reactie op Laura0212
Ik had dit ook maar is sinds enkele weken terug beter. Mijn lichaam moest w ...
Het slapen opzich is geen probleem & zeker het inslapen niet… ik heb gewoon vreselijke beenkrampen en verzuring snachts van in dezelfde houding te blijven liggen. + ze raden aan om enkel op je linker zij te liggen wat het er niet makkelijker op maakt :)
3 maanden geleden
Reactie op Justine96
Het slapen opzich is geen probleem & zeker het inslapen niet… ik heb ge ...
Ik denk dat de linkerzijde eerder voor 3de trimester is. Er kan dan mogelijks wat minder doorbloeding zijn maar blijkbaar merk je dit dan ook door een misselijk gevoel. Ik slaap zowel op mijn linker- als rechterzij momenteel 😊.