3 Reacties

2 maanden geleden

Richting je ribben? Indien wel dan zijn het wss je ligamenten/spieren die aan je ribben vastgehecht zijn die worden uitgerokken door je groeiende buik. Blijkbaar is dat telkens aan 1 kant ( bij mij rechts). Heel vervelend en met wat geluk wordt het beter op 30 weken. Maar hier al last van sinds week 20 🥴. Indien het dat is kunnen ademhalingsoefeningen helpen ( ademen vanuit borst ipv buik) om je middenrif te versoepelen, een kersenpitje of wat bij mij ook helpt is tegendruk geven ( niet op de plaats van de steken maar de aanpalende ribben). En zowiezo kan je eens vragen aan je gynaeco, die controleerde toen ook bij mij of het mijn galblaas niet was en of de rest van mijn organen er ‘normaal’ uitzagen. Maar dus heel vervelend!

2 maanden geleden

Ik heb het zelfde aan de linkerkant en de dokter zei dat het is door de baby die groeit en meer plaats in neemt en dat alles naar boven wordt geduwt maar dat het wel normaal is en overgaat rond de 30weken

2 maanden geleden

Ik heb net het zelfde gevoel, soms bij een verkeerde beweging een gevoel van een zweepslag of iets dat kapot springt vanbinnen. Dat ontzettend pijn maar gaat weer over. Ik krijg ook te horen dat dat de maag is die te weinig plaats heeft... Ben er zelf wat ongerust over maar zowel huisarts als gyne zijn er gerust in dus, de dokters maar vertrouwen 🤷🏼‍♀️