6 Reacties

3 maanden geleden

Heel herkenbaar, maar dan als leerkracht. Ineens heb ik het gevoel dat ik in actie moet schieten want zodra september begint, zal er nergens tijd meer voor zijn. Maar een planning daarvoor? Nope.. in mijn professioneel leven ben ik daar een kei in, jammer genoeg volgt persoonlijk leven niet mee. 😅 We´ll go with the flow? 😁 Ik kan me echter wel inbeelden dat je het gepland wilt hebben als zelfstandige. Voor niet-zelfstandigen is dat net iets makkelijker om het werk neer te leggen zodra het nodig is, het is iemand anders zijn verantwoordelijkheid om vervanging te vinden. Dat komt wel allemaal op jou terecht. Ik hoop dat je het toch wat kan proberen loslaten, mits de juiste planning. 🥰🤞🏻

3 maanden geleden

Hier ook een planner!🙋🏼‍♀️ Ook als zelfstandige alles al maanden aan het uitrekenen en plannen en met veel angst om iets over het hoofd te zien (want zwangerschapsbrein). Ik ga er ook van uit dat ik misschien in het laatste trimester minder mobiel zal zijn of terug meer kwaaltjes heb, om nog maar te zwijgen van een mogelijk vroeggeboorte. Dus alles administratief is al zo goed als geregeld of ingepland. Geboortegeschenkjes zijn we nu aan het beslissen en het kaartje is al gemaakt inclusief proefdruk. Voor sommigen is dit misschien wat overdreven maar voor mij gaat dit heel veel stress wegnemen in de laatste weken. Ik kan me dan gewoon volop focussen op rusten en uitkijken naar de geboorte en kraamtijd 😊.

3 maanden geleden

Ik ben ook een beruchte planner 😅 en ik heb nu tijdens ons verlof de meeste zaken in orde gebracht. Op die manier hoop ik het derde trimester meer rust te hebben en niets meer in gang te moeten zetten. Geboortelijst, kamer, verlof/afwezigheid op het werk… Ik moet de geboortekaartjes nog doen maar daarvoor is een afspraak aangevraagd en dan enkel de zaken die je pas kan plannen bij de geboorte (zwangerschapsverlof, mutualiteit en hospitalisatieverzekering voor de baby). Ik werk in loondienst dus dan is het wel makkelijker los te laten natuurlijk. Ik heb vanaf 2 weken voor de uitgerekende datum verlof. Het lastige is dat je niet weet wanneer de baby geboren wordt ☺️ dus 100% alles uittekenen zal niet lukken. Hoe dacht jij de laatste weken in te plannen? Of zijn er zaken die je voordien nog absoluut wil rond krijgen?

3 maanden geleden

Ik heb hetzelfde gevoel! Ik werk nu wel in loondienst, maar vind het moeilijk om alles te plannen en te organiseren. Ik heb voor mezelf de deadline van 30 september gegeven om zo goed als alles klaar te krijgen, zo hoop ik rust te krijgen op het einde van mijn zwangerschap. Ook heb ik meer kans dat de baby vroeger geboren zal worden, waardoor ik zéker op tijd klaar wil zijn! Wel begin ik 5 september met een nieuwe job. Die job zal ervoor zorgen dat mijn vriend en ik enkel nog de zondag samen thuis zullen zijn (nu zijn we de donderdag en zondag samen thuis om alles te regelen) dus krijg daar nu ook veel stress voor. Heb het gevoel dat ik nog alles moet doen..

3 maanden geleden

Ik was net 3 weken op reis en heb ook het gevoel dat ik nú vanalles moet klaarspelen, naast de eerste keer werken in het onderwijs. Zelfde als Jesmina, vanaf september geen ruimte meer voor iets anders 🙈. En we hebben nog niet eens een naam beslist. Wel snoepjes gekozen voor de kindjes als kraamcadeau, maar da tis bijna het enige.

3 maanden geleden

Bedankt allemaal voor jullie reactie! Ik merk inderdaad dat het plannen een stukje komt vanuit mijn beroep waarbij ik wel gedwongen wordt om alles in orde te hebben. Ons geboortekaartje is ook in proefdruk en de suikerbonen zijn ook gekozen. Onze babykamer starten we eind september. Ik voel precies ook dat mijn lichaam klaar is voor de winter haha 😂