9 Reacties
één maand geleden
Hier voorlopig niet (31w) nog andere kwalen? Veel vocht is geloof ik symptoom van preeclampsie. Wil je niet ongerust maken, maar misschien toch wat opletten of even navragen bij een dokter.
één maand geleden
Mijn gynaecoloog zei dat dit heel normaal is bij deze periode van de zwangerschap. Ik hou zelf heel veel vocht vast en heb vooral tintelende vingers/handen als ik heb geslapen. Mijn voeten krijg ik op het einde van de dag niet meer in mijn schoenen omdat ze zo dik zijn. 😅 Ik zou me geen zorgen maken want dit hoort er jammer genoeg bij. 😊
één maand geleden
Ik heb het vocht vasthouden vooral in mijn benen… (Heb al altijd zware benen, maar nu in het kwadraat…)
Het is normaal om er nu nog meer last van te hebben…
Ik kreeg Daflon voorgeschreven, maar ik wil het niet nemen…
Ik probeer op mijn voeding te letten, minder zout toe te voegen en het helpt tegen het “opgepompte” gevoel..
één maand geleden
Ja, was even beter maar sinds enkele weken terug.
Vooral benen en voeten. Heel onaangenaam maar kan je niet echt iets (permanent) tegen doen...
Na de bevalling plas en zweet je dat allemaal op recordtempo uit als dat een troost kan zijn (:
Ook blij dat het geen zomer is, bij m´n eerste was het heet en dubbel zo erg...
één maand geleden
Ik heb nu sinds vannacht ook ineens opgezwollen handen. Meer het gevoel dat ze worden afgespannen met een rekje. Kwam dat bij jullie geleidelijk aan of was dat er ook zo ineens? :)
één maand geleden
Reactie op Sarah_bertels
Ik heb nu sinds vannacht ook ineens opgezwollen handen. Meer het gevoel dat ...
Ook plots! Ben er vandaag even mee langs de dokter geweest, zou carpaaltunnelsyndroom zijn, en na de zwangerschap terug weg zijn! Puur hormonaal weer 😄 ik moet met een polsspalkje slapen nu om die symptomen wat te verlichten
één maand geleden
Deze zwangerschap nog geen last van vocht ophouden, maar bij de vorige wel. Ik kreeg er carpal tunnel van. Veel is er helaas weinig tegen te doen, ik voelde mij ook super oncomfortabel met dat vocht mijn gezicht was enorm opgezwollen. Ik heb uiteindelijk na de bevalling iets gekregen om vocht uit je lichaam te krijgen, (vochtafdrijver) ook omdat ik zoveel last had van de carpal tunnel had geen kracht meer had.
één maand geleden
Heb ook al een tijdje last van slapende handen als ik wakker wordt, maar deze nacht echt heel heftig. Zoals Sarah beschrijft, ineens helemaal opgezwollen, het voelde heel pijnlijk. Ringen die ik nooit uitdoe hadden precies men vingers afgebonden 🥴🥴 Ik kreeg die ringen bijgevolg ook niet meer uit 🙈 Ik ben nu 33w5d. Gynaecoloog had al wel gezegd dat tintelende/slapende handen normaal waren maar pffff, ik ga dit niet missen 🥴
één maand geleden
Ik ben donderdag naar de HA gemoeten omdat ik ineens heel zieke werd wel niet van die kwaaltjes als hierboven, maar hij waarschuwde mijn vriend wel om mij in het oog te houden, plotse zwelling in mijn gezicht, handen en benen want dat kon wijzen op zwangerschapsvergiftiging. Nu bij mij bleek het opzich ontschuldig te zijn meer een dubbele keelontsteking en een luchtwegeninfectie maar als ik het zo lees zou ik het toch beter nagaan je kan nooit te veel naar de dokter gaan of bellen!😅