19 Reacties

7 maanden geleden

Gek dat dit bericht nu binnenkomt, want was er net over aan het praten met een vriendin. 🙈 Behalve die 2 streepjes op de test en een cijfer dat op papier aantoont dat ik zwanger ben, heb je geen “bewijs” ofzo. Het voelt dus ook hier heel vaak onwerkelijk aan. Los van de onwerkelijkheid is er toch ook een groot gevoel van onzekerheid: “is alles wel oke?”.

7 maanden geleden

Helemaal hetzelfde gevoel. Maandag ook eerste echo. Ik denk continu het ergste: zal het hartje wel kloppen? Of heb ik een mola zwangerschap? Ik probeer nog niet te gelukkig te zijn om niet teleurgesteld te worden.

7 maanden geleden

Same here. Dinsdag eerste echo. Moeilijk te beseffen, al voel ik zo wel wat ongemak in mijn buik die ik normaal niet heb.

7 maanden geleden

Hey dames, zelf 6w5d en al twee keer bij de gynaecoloog geweest door een voorgaande buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ik ben de hele dag kotsmisselijk en heb nog een reeks kwaaltjes, maar vind het persoonlijk nog steeds onwerkelijk 🙈. Ik kan het idee nog steeds niet goed bevatten. En die onzekerheid zal denk ik nu en dan nog wel opduiken, voor mezelf toch. Ik voel me ook zeer voorzichtig blij.

7 maanden geleden

Ik heb hetzelfde gevoel & ook enkel maar gevoelige borsten. Mijn eerste echo is pas 15/5 …

7 maanden geleden

Reactie op Hanaadddd

Ik heb hetzelfde gevoel & ook enkel maar gevoelige borsten. Mijn eerste ...
Dat is wel heel laat hoe komt dat?

7 maanden geleden

Reactie op Sara1818

Gek dat dit bericht nu binnenkomt, want was er net over aan het praten met ...
Hoe toevallig, maar het is inderdaad zo ik dacht ik ga dit toch eens in deze community neerschrijven

7 maanden geleden

Reactie op Maité87

Hey dames, zelf 6w5d en al twee keer bij de gynaecoloog geweest door een vo ...
Wow amai! Heftig wel!

7 maanden geleden

Reactie op roezptoez

Same here. Dinsdag eerste echo. Moeilijk te beseffen, al voel ik zo wel wat ...
Ja dat ook wel maar moeilijk te omschrijven of uit te leggen toch?

7 maanden geleden

Reactie op LenkaVB

Dat is wel heel laat hoe komt dat?
Dan ben ik 8w3d zwanger 😊

7 maanden geleden

Reactie op Hanaadddd

Dan ben ik 8w3d zwanger 😊
Ik vind dat zo laat, dat je dan pas mag gaan voor de eerste keer naar de gynaecoloog. Zo erg dat je zolang moet wachten

7 maanden geleden

Reactie op LenkaVB

Ik vind dat zo laat, dat je dan pas mag gaan voor de eerste keer naar de gy ...
Mijn echo is ook pas gepland voor 13/5, dan zou ik 8w5d zijn. Omdat ik dat zelf ook heel laat vond, toch maar een afspraak gemaakt bij de vroedvrouwenpraktijk in de buurt. Maandag doen ze daar (hopelijk) een eerste echo.

7 maanden geleden

Reactie op Sara1818

Mijn echo is ook pas gepland voor 13/5, dan zou ik 8w5d zijn. Omdat ik dat ...
Owja gelukkig!

7 maanden geleden

Ik ben al geweest en om eerlijk te zien voelt het nog steeds onwerkelijk aan 😅

7 maanden geleden

Reactie op KATTTTT

Ik ben al geweest en om eerlijk te zien voelt het nog steeds onwerkelijk a ...
Oei! Ik denk dat het onwerkelijk blijft voelen tot 12 weken, maar daar ben ik nog niet 😅 ik hoop gewoon op een positieve consultatie

7 maanden geleden

Reactie op fembas

Helemaal hetzelfde gevoel. Maandag ook eerste echo. Ik denk continu het erg ...
Ik heb exact hetzelfde gevoel!

7 maanden geleden

Ik had ook helemaal hetzelfde! Ook amper symptomen en dan wacht je toch altijd bang af... Ik had in december een miskraam gehad en dat maakte het nog moeilijker. Wij zijn vorige week bij de gynaecoloog geweest en alles was in orde! Goed kloppend hartje mooie echo. En dan begin ik nu al licht te stressen voor volgende echo 🫣

7 maanden geleden

Reactie op LenkaVB

Oei! Ik denk dat het onwerkelijk blijft voelen tot 12 weken, maar daar ben ...
Ik heb ook zoiets van als er een buikje komt of ik heb meerdere ongemakken dat het besef dan misschien komt? 😂

7 maanden geleden

Ik ga morgen (25/04) voor de eerste gynaecoloog. Die afspraak had ik 3 maand geleden gemaakt omdat ik nog eens een 'algemene controle' wou. Heb afgelopen zondag (21/04) voor het eerst positief getest dus het komt nu allemaal zo mooi uit! Ik merk dat ik ook nog voorzichtig blij ben om teleurstelling te voorkomen en het besef dat het dus wel echt zo is, is er ook nog niet de volle 100% 😅