13 Reacties

één maand geleden

En ik gorgel ook al met dafalgan

één maand geleden

Thee met verse gember citroensap sinaasappelsap en honing 🍯

één maand geleden

Ben ook nog verkouden maar lig op materniteit (33+3 mzt contracties), thuis doe ik wel elke dag warme melk met honing en gewoon veel rusten... of munt thee doe ik ook soms.. nasale zoutspoeling kan ook helpen ( knijpbeker met zakjes zout) kan je gwn by de apotheker aanschaffen!

één maand geleden

Grootmoeders tips: - Thee met gember, honing en voor extra boost kurkuma . - Gorgelen met zout. - Zout spoeling door de neus. - Kruiden snoepjes. - Witte tijgerbalsem of vicks vaporub op je borst en keel smeren 's ochtends en voor het naar bed gaan. (Mijn oma deed ons dan voor het het naar bed gaan nog een gevouwen doek vastgespeld rond de nek zodat deze 's nachts niet bloot lag en lekker warm bleef) . - Tijltje vullen met warm water en een beetje vicks om te stomen. Moet je wel voorzichtig mee zijn dat je je gezicht niet brand. Stoom inademen van een warme douche is veiliger. - Veel rusten/slapen. - Zeker wandelingetje blijven doen buiten (20-30min per dag)

één maand geleden

En hoewel het lastig is, een verkoudheid kan geen kwaad en het is normaal dat we tijdens de zwangerschap verkouden zijn en er minder snel van genezen. Ons afweer systeem staat op een lager pitje zodat we de lichaamsvreemde cellen van ons kindje niet gaan afbreken. Ik zou me in jou plaats niet verbazen moest het een paar weken aanhouden. Als je ongerust bent kan je altijd langs de dokter.

één maand geleden

Heel lastig, proberen de natuurlijke middeltjes te gebruiken die je hebt. Eventueel spoelen met zoutspoeling, voldoende rust, thee met Citroën en honing. Dafalgan mag je innemen. Je weet niet wat je lichaam gaat doen, als het echt zo erg wordt naar je huisarts gaan en dan zal die je wel iets anders geven uiteindelijk, maar ze gaan dat niet meteen doen. Ik heb zelf 3 weken met een keelontsteking rond gelopen voordat ik antibiotica kreeg.

één maand geleden

Reactie op Jan8923

Heel lastig, proberen de natuurlijke middeltjes te gebruiken die je hebt. E ...
Als ik niet zwanger ben, krijg ik antibiotica voor een keelontsteking omdat het anders meer dan een maand gemakkelijk aansleept zonder betering.

één maand geleden

Reactie op Laurah5

Als ik niet zwanger ben, krijg ik antibiotica voor een keelontsteking omdat ...
Keelontsteking is wel wat anders dan een verkoudheid. Als je keel rode of witte plekjes heeft ipv enkel zeer doet, moet je idd naar de dokter want dan is het een ontsteking. Probeer vooral voldoende te rusten om het proberen niet zo ver te laten komen zou ik zeggen.

één maand geleden

Reactie op Laurah5

Als ik niet zwanger ben, krijg ik antibiotica voor een keelontsteking omdat ...
Dat begrijp ik, bij zwangerschap ga je zelden meteen antibiotica krijgen. Keelontsteking en verkoudheid blijft spijtig genoeg altijd even hangen. Ik ben sinds juli ook al op en af aan het gaan met verschillende vervelende virussen, ook al in het ziekenhuis gelegen door ziek te zijn. Je kan weinig doen buiten rusten, en de huishoudelijke hulpmiddeltjes proberen. Als ze echt merken dat het niet betert of erger wordt ga je wel antibiotica krijgen. Het hoort er spijtig genoeg bij, dat je op die momenten weinig tot niets mag/kan innemen.

één maand geleden

Hier hetzelfde! Net terug van de ha infectie, sinusit en een goeie keelontsteking met opgezwolle klieren.omdat ik ongeveer 33w zwanger ben en de grens bereikt heb met meer kans op vroeggeboorte tijdens medicatie gebruik moet ik het momenteel ook doen met paracetamol en ijskoud drinken ijsjes eten en veeel rusten! Meer kan er eig voor mij niet gedaan worden omdat antibiotica nu gevaarlijk kan zijn voor de baby maar langst den andere kant zou het wel nodig zijn dus kozen we voor de altenatieve middeltjes! Veel beterschap in ieder geval!

één maand geleden

Ik ben sinds gisteren ook verkouden 🫤 heb ineens heel veel last van harde buiken en vroeg me af of de verkoudheid hier iets mee te maken heeft. Heb jij dit ook?

één maand geleden

Reactie op Hanaadddd

Ik ben sinds gisteren ook verkouden 🫤 heb ineens heel veel last van harde ...
Hier ook meer harde buiken. Vooral als ik veel heb moeten hoesten (slijmen) of snuiten. Het meest ambetant vind ik het niet altijd kunnen ophouden van mijn pipi als ik heel hard moet hoesten of niezen 🙈

één maand geleden

Ik ben al weken verkouden en kortademig en aan het hoesten, blijkt dat wij besmet zijn met kinkhoest, ondertussen passeerden al talloze virussen de revue & deze week ook te horen gekregen dat de griep in de crèche zit (2 van onze 3 kinderen zijn echt heel ziek geworden ondertussen🫣) buiten, oorpijn, keelpijn het aanhoudend gehoest verwacht ik me dus weer aan een toffe cadeau. Ik spoel mijn neus met zout water, wij hebben een luchtbevochtiger in de slaapkamer en ik laat ook mijn raam open, ik heb thee tegen kortademigheid van de apotheek en neem ook dafalgan 1000 als ik echt niet meer kan, neusspray & keeltabletjes hier ook op plantaardige basis, ik word er echt moedeloos van🙈 we worden precies steeds aangevallen al alle kanten, heb een kindje in de crèche, eentje in de kleuterklas eentje in de lagere school (daar doet de buikgriep nu de ronde jeeeej) en zelf werk ik op de middelbare school, was gelukkig gisteren mijn laatste dag. Ik heb al een hele lange tijd ontzettend veel harde buiken, deze zijn nog aanwezig maar iets ‘beter’ ik bleek een bacteriële infectie te hebben die deze klachten gaf van echt pijnlijke harde buiken (gardnerella) nu is dat ‘iets’ beter maar ze zijn echt nog zeer vaak aanwezig. Ik hou hout vast dat er is niemand ziek is als ik moet ingeleid worden 🤪🙈!