13 Reacties
één maand geleden
Hey marbieke, ik ben op 28w+3d zelf opgenomen geweest omdat mijn baarmoederhals toen 1,6cm was bij routinecontrole. Drie weken ervoor op 25weken was deze bij mij ook al 2,5cm.
Ik heb direct inspuitingen longrijping gekregen. Echter had ik na 2 dagen in het ziekenhuis buikkrampen die dan op monitoring ook weeën bleken te zijn. Op dat moment was mijn baarmoederhals nog maar 0,7cm en hebben ze mij direct getransfereerd naar UZ Jette, met weeënremmers voor 48uur.
Ik moest na de kuur van de weeënremmers ook 3x/d Utrogestan vaginaal opsteken, dit moet ik blijven doen tot 36weken in combinatie met platte rust. Ik denk dat ik van geluk mag spreken nu dat mijn kindje er vandaag nog inzit en dat alles samen wel effect gehad heeft..
Zelf ben ik nu 31w+2d dus ik raad je echt aan om gewoon volledig platte rust in te lassen, en niet gewoon wat extra rust.
Ik had ook extra rust genomen na die 2,5cm maar geen platte rust en drie weken later had ik nog maar 1,6cm.. Dus platte rust kan echt helpen.
één maand geleden
Reactie op lotje1994
Hey marbieke, ik ben op 28w+3d zelf opgenomen geweest omdat mijn baarmoeder ...
Bedankt voor je antwoord. Ik heb me inderdaad ook voorgenomen nu écht platte rust te nemen. Maar ik ben zelfstandige wat het niet gemakkelijker maakt. Ik moet over 1,5 weken terug op controle dus hopelijk blijft het stabiel. Ik hoop voor jou dat je ook nog enkele weken kan volhouden 💪
één maand geleden
Hier sinds gisteren op 29w+6 (ook) opgenomen wegens aanhoudende pijnlijke harde buiken (die contracties bleken te zijn) en weëenremmers en longrijping zijn opgestart. Nog tot maandag in ziekenhuis en hopelijk daarna - met baby in de buik - terug nr huis, wel volledige platte rust ook. Dag per dag, week per week hopelijk richting die uitgerekende datum 🤞🏻
één maand geleden
Reactie op marbieke
Hopelijk kan je de weken nog lang rekken van thuis! Hebben ze een extra tes ...
Ja wissertje die mogelijkse vroeggeboorte kan checken. Die was negatief dus was al goed nieuws (maar blijkbaar niet 100% te betrouwen aangezien ik kort ervoor nog vaginale echo had gehad, met echogel). Baarmoederhals was woensdagavond 3cm, donderdagmiddag 2,8cm en 2u later 2,5cm toen ze op monitor zagen dat ik effectief regelmatige contracties had. Daarna is het opgestart. Baarmoederhals was voor hen eigenlijk niet alarmerend, was meer de pijnlijke en regelmatige contracties die hun zorgen baarden. Uiteraard wel ergens met de combinatie dat bm hals aan het verkorten was.
Sws wel geruster gevoel van hier te zijn en dat ik goed opgevolgd word 🙏🏻 nog tot morgenavond loopt de baxter van weëenremmers en dan houden ze me nog 1-2dagen ter observatie of mijn lichaam niet herstart. Maar heb er goeie moed in 👊🏻
Ken eigenlijk vrij veel verhalen in mijn omgeving met zelfde scenario en die het toch nog heel wat weken hebben kunnen rekken. Dus daar gaan we voor 🤞🏻
één maand geleden
Reactie op Tenhaeghendoorn
Ja wissertje die mogelijkse vroeggeboorte kan checken. Die was negatief dus ...
Goed dat je er op tijd bij bent. Hoop dat je met de weëenremmers geholpen bent! Ken uit mijn omgeving ook enkel succes verhalen in die context. Maar wel effectief platte rust vanaf dan. Succes!
één maand geleden
Reactie op angie0205
Heb ik ook gehad, ik terug thuis van gisteren maar moet ook volledige platt ...
Reageerde jouw lichaam na het stoppen van de weëenremmers(kuur)? Kreeg je terug harde buiken? Mijn infuus is net afgekoppeld, zoals ik het begrijp kan mijn lichaam mogelijks wel wat herstarten als reactie, hopelijk niet 🤞🏻 sws blijf ik hier nog minstens een dagje ter observatie.
En mag je trappen doen thuis? Of werk je met een ziekenhuisbed op de benedenverdieping?