11 Reacties
10 maanden geleden
Hoe oud is je baby’tje? Want tijdens de sprongetjes in de mentale ontwikkeling hebben ze vaak extra aandacht nodig. Ze zijn dan veel hangeriger en huileriger. Komt omdat de nieuwe wereld dan heel eng is voor hen en ze deze graag ontdekken vanuit de veiligste plaats, dus de armen van de mama (en papa).
10 maanden geleden
Hij is 2 maanden oud nu en ja dat lijkt mij wel een logische verklaring hij ontdekt nu zijn handjes en herkent mijn stem 🙂
10 maanden geleden
Heel herkenbaar! 😀 Mijn zoontje is ook 2 maand oud en slaapt overdag ook bijna niets, waardoor ik ook niets gedaan krijg. S’avonds en s’nachts gelukkig wel blokjes van 3u-4u. We zijn een draagzak aan het proberen, daardoor lukt het toch om soms iets in het huishouden te doen. Misschien een idee?
10 maanden geleden
Reactie op AandachtigeDauw527331
Hij is 2 maanden oud nu en ja dat lijkt mij wel een logische verklaring hij ...
Dan gaat hij wrs in sprong 2 zitten. Hier kan je het zelf berekenen en er meer over lezen: https://oeiikgroei.nl/tools/sprong-berekenen/
Ikzelf - maar da’s mijn visie natuurlijk - geef toe aan de hangerigheid. Die nieuwe dingen die ze kunnen zijn voor hun echt wel impacterend en dan ben je al mama de veilige haven. Dus ik ben met alle loefde die veilige haven, ookal is dat als mama soms extra vermoeiend. Dit is een fase en zo komen er nog fases, maar het gaat dus wel over.
10 maanden geleden
Hier is het ook zo hoor overdag. Als ik zelf iets gedaan wil krijgen, dan steek ik haar in de draagdoek. Anders knuffelen in de zetel zolang het kan 🤭
10 maanden geleden
Idem hier. Altijd dutjes van 45 min. Zelfs in draagzak maar dan kan ik wel verlengen.
10 maanden geleden
Mijn zoontje is 7 weken oud en hier is het net hetzelfde. 's Nachts wordt hij ook maar 1x wakker voor voeding maar overdag slaapt hij heel moeilijk in zonder mijn hulp... Als hij in slaap gevallen is in zijn parkje wordt hij meestal na 20min weer wakker... Hij slaapt bijna alleen maar op wandeling in de reismand, in de draagzak of op mijn borst in de zetel. Ik doe dus veel met hem in de draagzak: was plooien, opruimen, zelfs de hond trimmen... 😅
Kind & Gezin zegt dat we goed bezig zijn en we blijven proberen, maar het ook normaal is dat het niet altijd lukt en we hem toch nog niet kunnen verwennen nu. Ik doe zelfs dutjes met hem op mijn borst, dan verplicht het mij om ook eens rust te nemen 😅
10 maanden geleden
Op deze leeftijd was het bij ons de draagzak…. #lifesaver
Nu is hij 14w en veel gemakkelijker qua slapen. Zelfs op de creche valt hij uit zichzelf in slaap. Terwijl dat enkele weken geleden totaal het tegenovergestelde was.
Ik denk dat jou kindje gewoon nog de geborgenheid van mama of papa nodig heeft. Waarschijnlijk ook mede door een sprongetje. 🙂
10 maanden geleden
Idem hier! Welke draagzak gebruiken jullie? En wat zijn jullie ervaringen? Hier een gewone katoenen, maar dat vind ik een te groot gedoe en dat gaat helaas niet snel genoeg. En dan heb ik ook nog de Ergobaby Embrace waar ik matig blij mee ben. Onze dochter aanvaardt het niet altijd (te strak ofzo?).
10 maanden geleden
Reactie op UniekeWaterlelie556331
Idem hier! Welke draagzak gebruiken jullie? En wat zijn jullie ervaringen? ...
Wij hebben babylonia tricot slen. Ik ben 20 sec bezig met hem omdoen en 10sec met hem erin te steken dus gaat best snel vind ik 😉