Hi dames! Onze baby ligt nog steeds in stuit (32w5d), volgens meerdere vroedvrouwen en gyneacoloog is de kans op een natuurlijke draaiing kleiner omdat de baby met zen voetjes naast zen oren ligt en zich dus eigenlijk de hele tijd afduwt zodat zijn poep nog dieper in mijn bekken komt te liggen. Zijn poep duwt ook nu al op mijn baarmoederhals. Mogelijks zou een uitwendige kering kunnen (is nog niet zeker, als hij zo blijft liggen, wordt dat sowieso heel lastig). Ik begreep al dat zo een uitwendige kering heel pijnlijk is en toch ook niet zonder risico. Hoe denken jullie hierover?
Ik ben momenteel 35 weken en onze meid ligt ook in stuit. Heb ook besloten om geen uitwendige draaiing te laten doen, vind de risico’s voor haar te groot dus speel liever op safe voor haar X
Volg ik dus helemaal.. laat donderdag zeker iets weten.
Hii! Vandaag na de controle bleek dat de baby zich vanzelf toch nog goed gelegd heeft, de gynaecoloog zei ook dat hij normaal op deze termijn niet terug kan en zou draaien. Ik hoef me dus normaal geen zorgen meer te maken. Ik hoop dat hij bij jouw nog draait!
Je kan oefeningen doen om te stimuleren dat de baby gaat draaien. Werkt niet bij iedereen maar je kan altijd eens proberen.
Ik kan je een paar oefeningen geven als je wilt.
Nu is het mijn eerste en hij ligt wel al goed maar als hij in stuit lag dan zou ik ook een uitwendige kering doen.
Kan wel pijnlijk zijn en zal een paar dagen gevoelig zijn jou buik. Maar het kan geen kwaad.
Ik heb vandaag mijn eerste sessie acupunctuur gehad om hem te laten draaien, hopelijk! We kunnen het maar proberen. Ik wil het liever op de natuurlijke manier doen en dan zo iets proberen dan hem uitwendig te laten keren. Als hij nu niet draait dan wil ik niet dat ze hem uitwendig gaan keren, dan is het een geplande keizersnee. ☺️