30 Reacties
één maand geleden
Reactie op Dino’tje
Echt harde buiken nog niet gevoeld denk ik, maar hij zit hoog met zijn hoof ...
Hmm dan is er misschien niet direct een relatie tussen de 2. Alleszins, ik heb sinds 2 dagen enorm veel last van harde buiken. Gisteren op de echo was meneer ook met zijn poep letterlijk aan het bouncen op mijn baarmoederhals, heel grappig om te zien wel 😂 hij amuseert zich alleszins
één maand geleden
Reactie op Dino’tje
Haha oh nee! Ik kan het me al voorstellen. Ik vraag me eigenlijk zelf af ho ...
Eerst had ik eigenlijk niet eens door dat het harde buiken waren, dacht gewoon dat hij veel aan het bewegen was. Maar sinds 2 dagen is de intensiteit echt serieus omhoog geschoten en nu zijn ze wel echt pijnlijk, maar bij mij zijn ze ook redelijk fel volgens de vroedvrouwen die mij nu de laatste dagen meerdere malen gemonitord hebben. Als er eentje komt, dan kan ik alleszins niet meer praten en probeer ik ze op te vangen door goed te ademen.
één maand geleden
Reactie op Sara1818
Eerst had ik eigenlijk niet eens door dat het harde buiken waren, dacht gew ...
Oh amai, oharme! Ik heb het nog niet gehad dan. Heb het nog nooit gemerkt. Ik voel enkel hem zitten als ik over mijn buik wrijf. Hopelijk draaien onze baby’tjes nog! Mijn gynaecoloog zei als hij niet draait wordt het een geplande keizersnee. 😅
één maand geleden
Reactie op Dino’tje
Oh amai, oharme! Ik heb het nog niet gehad dan. Heb het nog nooit gemerkt. ...
Ja hier ook. Als hij op 36 weken niet gedraaid is, dan willen ze bekijken of uitwendig keren mogelijk is, maar daar zijn ze dus niet zeker van. En dan is het ook geplande keizersnede. Eerlijk gezegd heb ik er ondertussen wel al vrede mee moest dat het geval zijn, voor mij is het vooral het belangrijkste dat hij het goed doet.
één maand geleden
Reactie op Sara1818
Ja hier ook. Als hij op 36 weken niet gedraaid is, dan willen ze bekijken o ...
Oh ja hier hetzelfde! Ik heb er ook vrede mee genomen moest het zo zijn. Ik denk ze zullen wel weten wat ze doen en als het uitwendig keren niet lukt of een risico zou zijn dan zoude ze dat niet doen denk ik dan. Ik heb er wel vertrouwen in, maar is wel best spannend. Het enige dat je wel weet dan is de dag dat je binnen moet. 😅
één maand geleden
Ga je naar de kiné? De mijne heeft me speciale oefeningen meegegeven om hem te stimuleren te draaien en het heeft gewerkt! (Gedraaid op 32w) Hopelijk draait hij niet meer terug verkeerd nu 🤞🏻
Men raadde me ook aan naar osteopaat te gaan mochten de oefeningen niet gewerkt hebben.
25 dagen geleden
Reactie op roezptoez
De vroedvrouw hier zegt dat harde buiken niet echt zoveel pijn mogen doen, ...
Ik weet het, normaal mogen ze niet zoveel / geen pijn doen. Helaas ben ik een uitzondering. Op de stevigste momenten heb ik er ook eentje om de 5 minuten. Volgens de gynaecoloog moet ik me geen zorgen maken omdat mijn baarmoederhals nog 3,5cm is (ik kwam van >5cm). Dus ik heb nu de booschap gekregen: gewoon ondergaan.
25 dagen geleden
Goh, ik zou nog eventjes afwachten. Hier lag ze ook stuit op 30w en ook dubbelgeplooid (zowel met haar handen als voeten voor haar gezicht). De gynaecoloog zei indien ze op 34w niet gedraaid was, ze uitwendig ging proberen draaien en sprak al over een keizersnede. Ik heb mijn kleine meid op 33w4d voelen (en vooral zien 🙈) draaien en effectief de dag erna bevestiging gehad door de vroedvrouw dat ze gedraaid is.
Je kan misschien al wat Pilates oefeningen doen om te helpen met draaien? Alsook zeker niet teveel zorgen maken, uiteindelijk vind hij de weg wel 😉 zal nog wat koppig willen zijn 😉
Mijn zus haar kindje is op 38w nog gedraaid dus alles kan 😊
25 dagen geleden
Reactie op BabyPookie
Goh, ik zou nog eventjes afwachten. Hier lag ze ook stuit op 30w en ook dub ...
Ik maak me niet zozeer zorgen of hij nog zou draaien of niet, want volgens mij kan dat ook nog gebeuren. Ben vooral op zoek naar ervaringen van uitwendige kering, omdat ik daar zoveel dingen over hoor 🙈
25 dagen geleden
Ik volg mee! Tijdens de 32weken afspraak kreeg ik ook te horen dat de baby in stuitligging lag maar bij mij heeft de gynaecoloog er nog niet veel over gezegd toen. Ik moet aankomende donderdag terug op controle en ben dan 35weken, maar vrees dat de baby nog niet gedraaid is. Als ik donderdag meer weet, houd ik je op de hoogte!
25 dagen geleden
Reactie op Sara1818
Ben benieuwd! Zou jij uitwendig laten keren als de baby in stuit blijft lig ...
Nee ik denk het niet, ik ken iemand die er echt een heel pijnlijke ervaring mee gehad heeft en uiteindelijk was de baby daar terug gedraaid dus toch nog een keizersnede… er zijn ook heel wat risico’s aan verbonden zoals de navelstreng die zo rond het nekje zou kunnen komen. Dan doe ik liever gewoon de keizersnede