8 Reacties

3 maanden geleden

4 weken klinken wel als vrij veel speling om een echo verkeerd in te schatten. Zeker in het begin groeit de embrio zo snel. 1 a 2 weken verschil lijkt me realistisch. Tussen 5 en 9 weken lijkt de embrio wel echt al heel anders. Ik had m'n eerste echo op door de gynaecoloog geschatte 6 weken. De 2de op 9 weken, en waar we op de eerste echo een flitsend puntje (kloppend hartje) zagen van 1cm, zagen we op de 2de echo echt al een mini mensje met duidelijk hoofdje, armpjes en beentjes van 4cm. Bovendien duurt een innestelingsbloeding normaal veel korter (+/-2dagen) met veel minder bloed verlies dan bij een normale menstruatie.

3 maanden geleden

Links echo 1 (6weken), rechts echo 2 (9weken)

3 maanden geleden

Zoals hierboven aangegeven verschilt een vruchtje enorm in 4 weken. In mijn echo van 8w kon ik amper iets herkennen, in die van 12w had het al de vorm van een foetus. In die eerste paar weken groeien alle vruchtjes ook gelijkaardig en kunnen ze echt heel duidelijk een verschil zien van 4 weken en op basis van de grootte meten hoe ver je bent. Zou dus vertrouwen op wat de gynaecoloog zegt; je bent 17 weken zwanger. Geniet van je zwangerschap! 🥰

3 maanden geleden

Reactie op Loes_90

4 weken klinken wel als vrij veel speling om een echo verkeerd in te schatt ...
Bedankt om dit te lezen en te reageren!

3 maanden geleden

4 weken lijkt mij ook veel verschil. Ik ben uitgerekend voor 17 december en had inseminatie op 26 maart. Dus mij lijkt jouw bevruchting ook eerder dan of later te zijn geweest aangezien je nog later uitgerekend bent. Hopelijk ben je hier wat mee! Veel moed lieve mama 😘 hopelijk kan je wat rust vinden...

3 maanden geleden

Reactie op JesminaM

Zoals hierboven aangegeven verschilt een vruchtje enorm in 4 weken. In mijn ...
Dankjewel!

3 maanden geleden

Reactie op roezptoez

4 weken lijkt mij ook veel verschil. Ik ben uitgerekend voor 17 december en ...
Bedankt om even tijd te nemen om dit te lezen en te reageren!

3 maanden geleden

Topic gesloten op verzoek van TS