11 Reacties

2 maanden geleden

Ingrediënten: -4 eiwitten -Snufje zout -2 1⁄2 theelepel zoetstof -2 theelepels vanille-extract -240 gram geraspte kokos (de ongezoete variant) -1 theelepel roomboter -1 theelepel cacaopoeder (optioneel) Bereiding: Neem vier eitjes en scheid het eiwit van het eigeel. Gebruik voor het scheiden de twee helften van de eierschaal. Dat doe je door de dooier steeds van schaaltje naar schaaltje over te gieten, terwijl je het eiwit in een kommetje laat druipen. Voeg een snufje zout bij het eiwit en pak een garde en klop tot het luchtig is. Zodra je tevreden bent, zet je het eiwit even opzij. Neem een beslagkom en doe daarin het vanille-extract, de geraspte kokos, de boter en de cacaopoeder. Meng de ingrediënten door elkaar en voeg voorzichtig het eiwit toe. Roer met een eetlepel voorzichtig door de beslagkom. Doe de kom in de koelkast en laat een halfuurtje rusten. Verwarm de oven voor op 175 °Celsius. Neem de ovenplaat uit de oven en bekleed deze met een velletje bakpapier. Als het beslag lang genoeg gerust heeft, neem je de kom uit de koelkast. Gebruik een eetlepel om het beslag bolletje voor bolletje op het bakpapier te leggen. Mocht je niet tevreden over de vorm zijn, dan kun je de bolletjes een beetje boetseren met je vingers. Doe de makronen in de oven en bak ze 8 tot 12 minuten. Ze zijn gaar als ze net een beetje bruin beginnen te worden, dus blijf goed opletten. Even laten afkoelen en klaar zijn je gezonde, 100 % suikervrije makronen. (Deze probeer ik vandaag dus) 😉😉

2 maanden geleden

Niet om zelf te maken, wel om zelf te kopen: de ´Hipro Pudding/Chocomouse´ staat in mijn lijst van producten die je mag eten. Is zoet van smaak en bevat ook wel suikers, maar door het hoge gehalte aan eiwitten is dit toegelaten volgens de diëtiste. 😊 Dit was gisterenavond mijn dessertje en het smaakte me, nadien ook niet te hoog geprikt. 😉🤤

2 maanden geleden

Reactie op JesminaM

Niet om zelf te maken, wel om zelf te kopen: de ´Hipro Pudding/Chocomouse´ ...
Oh waar kan ik zo een lijst vinden? 🙊

2 maanden geleden

Reactie op JesminaM

Niet om zelf te maken, wel om zelf te kopen: de ´Hipro Pudding/Chocomouse´ ...
Zal het eens opzoeken de volgende keer ik naar de winkel ga, thanks voor de tip ✨

2 maanden geleden

Reactie op Lolaa1996

Oh waar kan ik zo een lijst vinden? 🙊
Ik heb dit gekregen van de diëtiste tijdens het infomoment. 😊 Geen idee of het ook ergens online te vinden is..

2 maanden geleden

Reactie op YanaDS

Zal het eens opzoeken de volgende keer ik naar de winkel ga, thanks voor de ...
Hier alvast ook de winkels waar je dit kan terugvinden. Succes! 😊 Hopelijk komen er wel nog wat recepten bij zodat we zelf thuis ook aan de slag kunnen. 🤤

2 maanden geleden

Reactie op JesminaM

Hier alvast ook de winkels waar je dit kan terugvinden. Succes! 😊 Hopelijk ...
Ik heb dat allemaal niet meegekregen van mijn diëtist 🙈 mercietjes!!! Ja de kokosrotsjes zijn intussen in de maak, ben enorm benieuwd

2 maanden geleden

Reactie op JesminaM

Ik heb dit gekregen van de diëtiste tijdens het infomoment. 😊 Geen idee of ...
Aaah, ik heb geen diëtiste 😅 is dat speciaal als je zwanger bent of voor u zelf prive ?

2 maanden geleden

Receptje van hieronder net uitgetest... Best droog, maar beter dan niets hahaha. Van smaak wel super lekker 👍🏼

2 maanden geleden

Reactie op Lolaa1996

Aaah, ik heb geen diëtiste 😅 is dat speciaal als je zwanger bent of voor u ...
Als je zwangerschap diabetes hebt, verwijzen ze je door naar o.a. diëtiste

18 dagen geleden

Reactie op JesminaM

Hier alvast ook de winkels waar je dit kan terugvinden. Succes! 😊 Hopelijk ...
Zou je me misschien wat fotos van deze lijstjes willen sturen aub? 🙊