10 Reacties

15 dagen geleden

Hey, Ik heb veel vruchtwater, nu niet pers茅 te veel. Mijn mama had dit ook van mij alsook heb ik de stempel zwangerschapsdiabetes gekregen ( geen aanpassing in eten en goede waarden) . Door de diabetes kan het ook zijn dat ik dan net wat meer vruchtwater aanmaak. Gynae zei dat dit geen probleem is, echter kan ik wel vroeger bevallen door de druk van het vruchtwater.

15 dagen geleden

Over het vruchtwater kan ik je niets zeggen. Maar mijn baby meet op 38 weken meer dan 40 weken, dat is denk ik niet per se problematisch

15 dagen geleden

Hoi! Ja ik. Rond 27 weken merkte ik dat mijn buik hard ging groeien, daarom toen een extra echo gekregen en daar zagen ze teveel vruchtwater. Ik heb een suikertest gehad deze was negatief en een uitgebreide echo in een academisch ziekenhuis. Op de echo zagen ze geen afwijkingen, maar gaven wel aan dat ze niet alle aandoeningen kunnen uitsluiten. Ik heb hierna elke twee weken een echo gehad en het hoeveelheid vruchtwater blijft gelijk (wel teveel). Ongeveer 50% van de gevallen wordt er geen oorzaak gevonden en is alles goed. Mijn baby lijkt ook groter, maar ze gave aan dat bij veel vruchtwater het soms een vertekend beeld geeft. Verder heb ik nu een medische indicatie om te bevallen en als de baby geboren is kinderarts in consult. Ik heb wel vanaf 25 weken wel heel veel harde buiken en voel me al heeel lang 40 weken zwanger 馃槄 Hoe zijn ze er bij jou achter gekomen?

15 dagen geleden

Mijn kinderen liepen altijd enkele weken voor in groei deze baby loopt een goede 4 weken voor in groei. Geen suikerziekte. Moet wel vroeger bevallen en dit was vorige keer ook zo.

15 dagen geleden

Reactie op Linn1997

Hoi! Ja ik. Rond 27 weken merkte ik dat mijn buik hard ging groeien, daarom ...
Herkenbaar, ik krijg ook al weken opmerkingen over mijn gigantische buik. Ben nu op 34 weken ook moeten stoppen met werken, voelt voor mij fysiek ook alsof ik echt op mijn limiet zit erdoor. Op de echo met 30 weken was het al iets te veel, maar nog niets om me zorgen over te maken. Nu met 34 weken is het plots duidelijk te veel geworden. Ze hebben nog eens bloed genomen om te testen op toxoplasmose en ik moet volgende week opnieuw een echo laten maken, maar dit kon pas op het einde van de week door een drukke agenda. Ik ben doodongerust en snap niet dat ze mij niet opnieuw testen op zwangerschapsdiabetis of doorverwijzen voor een uitgebreide echo zoals bij jou. Kan aan niets anders denken sinds de echo dinsdag...

15 dagen geleden

Reactie op nadinevpl

Herkenbaar, ik krijg ook al weken opmerkingen over mijn gigantische buik. B ...
Ja klopt! Ik kan er ook echt niet meer tegen als mensen over mijn buik beginnen. Eigenlijk overal waar ik komt is er wel een opmerking. Ach ja dat snap ik.. heel vervelend dat afwachten. Ik ben dan weer niet getest op toxoplasmose. Heb je de echo gewoon bij je eigen verloskundige? Weet je hoeveel het was? Bij mij 26, maar ik weet verder niet de normaal waardes

15 dagen geleden

Hey, ik heb ook (te) veel vruchtwater, evenals te groot voor de termijn en dikker buikje. Bij mij linken ze dit alles aan mijn zwangerschapsdiabetes. Maar misschien zijn de symptomen niet zo verontrustend en gaan ze er daarom 芦聽lakser聽禄 mee om?

15 dagen geleden

Reactie op Linn1997

Ja klopt! Ik kan er ook echt niet meer tegen als mensen over mijn buik begi ...
Mijn gyneacoloog was er vorige keer niet, waardoor ik een andere had. Volgende week gaan ze wel samen kijken (wat me ook al niet gerust stelt, alsof hij niet zo zeker was van zijn stuk). Deze dokter zei niet veel en gaf ook de waarden niet mee, mijn vaste dokter doet dat normaal wel altijd. Ik heb het gevoel alsof hij mij niet ongerust wou maken en daarom maar niet te veel zei, maar dat werkt omgekeerd bij mij haha. Oh ja eerlijk, ik draag nu bewust lossere zwangerschapskleding want ik ben bang dat ik ontplof als ik er nu nog opmerkingen over krijg 馃槵 Eerst dacht ik nog 'ja, ja ik heb een bolle buik', maar nu kan ik het even niet meer hebben

15 dagen geleden

Reactie op KATTTTT

Hey, Ik heb veel vruchtwater, nu niet pers茅 te veel. Mijn mama had dit o ...
Denk dat ik vooral bang ben doordat er geen duidelijke oorzaak is zoals diabetes. Dan zou ik het kunnen verklaren, nu vraag ik me vooral af of er iets mis gaat zijn met ons kindje wat ze niet op echo's kunnen zien 馃様

15 dagen geleden

Reactie op nadinevpl

Denk dat ik vooral bang ben doordat er geen duidelijke oorzaak is zoals dia ...
Is er geen mogelijkheid dat je even contact kan opnemen met jouw vroedvrouw/ gynae of ziekenhuis zodat je jouw hart even kan luchten? Zij kunnen jou de beste informatie geven?