6 Reacties

6 dagen geleden

Ik heb in het prille begin van mijn zwangerschap een zware tandvleesontsteking gehad, blijkbaar door de hormonen. Ik had geen dof gevoel maar echt verkleurd tandvlees dat snel bloedde en dik was. Een ontsteking is niet goed voor de baby, ik heb er meteen antibiotica voor moeten nemen. Kan je naar de tandarts van wacht? Of aan de telefoon tegen je tandarts zeggen dat je zwanger bent en dat je een ontsteking moet kunnen uitsluiten wegens de baby?

6 dagen geleden

Hier ook last van “tandpijn” langs mijn linkerkant. Een maand geleden ongeveer naar mijn tandarts gegaan, geen gaatje wel een ontsteking van het tandvlees. Ze heeft het ter plekke verdoofd en daarna een spray voorgeschreven om te spoelen. Eenmaal bij de apotheek zeggen ze dat die spray niet meer bestaat 🥲 keuze gekregen tussen een zalf en mondspoeling. Een week mondspoeling gedaan en toen was het een tijdje beter maar sinds vorige week terug last van.. Tandarts zei dat het door de zwangerschap zou komen dat men tanden daardoor gevoeliger zouden zijn.. ga terug beginnen met die mondspoeling in de hoop dat het betert en na men zwangerschap voorbij is ..

6 dagen geleden

Reactie op nadinevpl

Ik heb in het prille begin van mijn zwangerschap een zware tandvleesontstek ...
Ja ik ga vandaag eens bij de wachtdienst proberen… mijn tandvlees is wen niet echt verkleurd (voor zover ik kan zien). Maar misschien best toch even laten nakijken voor de zekerheid

6 dagen geleden

Eindelijk hoor ik nog iemand die dit heeft!! Al last van sinds 22 weken (nu 35) Al heel heftige pijnen aan gehad i.c.m. ontsteking kaakgewricht door de extra spanning en slechte slapen van de pijn bij momenten. Al 2 antibioticakuren achter de rug maar sluimert de hele tijd met soms opstoten (gelukkig max 2 dagen tegenwoordig) had er hoge bloeddruk van. Blijkbaar reactie van je hormonen op je speeksel/tandvlees en zou pas normaliseren na bevalling/bij stoppen borstvoeding. Tandvlees trekt terug door ontsteking waardoor halzen bloot komen wat erg pijnlijk is. Wat bij mij helpt om de opstoten onder controle te houden is de tandpasta van Elmex, na het tandenpoetsen ook een minuutje masseren met nog wat extra tandpasta op de pijnlijke zones. Ook goed warm houden en uit de wind blijven. Hopelijk heb je er wat aan, ben zelf nog steeds op zoek naar het ultieme middel om er eindelijk echt van af te zijn. Hele fijne zwangerschap tot nu enkel dit overschaduwd het echt 😢

6 dagen geleden

Reactie op Isabelle31

Eindelijk hoor ik nog iemand die dit heeft!! Al last van sinds 22 weken (nu ...
Bedankt voor alle tips! Ik hoop dat je er ook snel beter mee bent 🍀

6 dagen geleden

Sensodyne helpt bij mij heel goed en 2 keer per dag met die stokjes tussen je tanden gaan ben de naam vergeten hihi 😜