98 Reacties
2 maanden geleden
Ik had gisteren mijn suikertest. Ik moest niet nuchter zijn (hebben ze niet naar gevraagd). Voor de tweede suikertest moet je dat wel zeker zijn vertelde ze mij! Het drankje op zich vond ik niet zo extreem vies maar gewoon veeeeel op om korte tijd zo goed als ad fundum op te drinken 🫣 na het drinken werd een wekker gezet van een uur, bloeddruk gemeten en enkele vragen gesteld. Ik mocht samen met mijn vriend daarna wachten in een aparte ruimte. Na een uur kwamen ze bloed prikken & mochten we naar huis. Momenteel nog geen telefoon gehad dus veronderstel dat alles oké is hier 🤞🏾
2 maanden geleden
Ik had 167 dus ik moet morgen de uitgebreide doen. Nog iemand die na de 'gewone' test teveel had en de uitgebreide moet doen? Ik krijg hier nu ook stress over.
2 maanden geleden
Reactie op Naomi__1994
Ik had 167 dus ik moet morgen de uitgebreide doen. Nog iemand die na de 'ge ...
146*
2 maanden geleden
Ik had 137 na mijn eerste suikertest. De tweede suikertest was in het ziekenhuis, de eerste was bij mijn vroedvrouw. Je moet nuchter zijn vooraleer je het drankje drinkt. Ze prikken je bloed nuchter, na een halfuur, een uur en na twee uur. Je mag intussen wat water drinken, maar niet anders.
2 maanden geleden
Reactie op LoreBaby
Mag je na het drinken van dat drankje nog naspoelen met water?
Oei, geen idee. Maar het is echt ok hoor... Een citroendrankje
2 maanden geleden
Reactie op LoreBaby
Oke, bedankt. Want ik drink wel ferm veel water op een dag, en een uur na e ...
Hier ook.. Ik drink graag water ( ook voor de zwangerschap) en veel. Zo van de dag ervoor tot na de suikertest niet drinken is echt wel lang. Heb nu zelf ook een droge mond/ plakmond van dat drankje. Daarna kan je wel goed drinken en dat doet deugd 🙈😂
2 maanden geleden
Reactie op KATTTTT
Hier ook.. Ik drink graag water ( ook voor de zwangerschap) en veel. Zo ...
Hey! Toen ik mijn uitgebreide test deed, bood de verpleegkundige me een bekertje water aan na het drinken van de test. Dit kon volgens haar helemaal geen kwaad en zo kon ik mijn plakmond doorspoelen. Ik hoefde zeker niet te wachten tot 2uur na al het bloedprikken.
2 maanden geleden
Reactie op JesminaM
Hey! Toen ik mijn uitgebreide test deed, bood de verpleegkundige me een bek ...
Zal dan weer bij iedereen anders zijn 🙈 ben nu bezig met mijn uitgebreide. Misschien zijn ze hier strenger want iedereen moet hier nuchter om 8 u toekomen voor hun suikertesten?
2 maanden geleden
Reactie op KATTTTT
Zal dan weer bij iedereen anders zijn 🙈 ben nu bezig met mijn uitgebreide. ...
Ah ik ben ook bezig nu 🙄
2 maanden geleden
Reactie op KATTTTT
Mijn nuchtere was al 94 dus ik moet op consultatie.. max is 92 maar ik ben ...
Mijn nuchter was 110 en ze zei perfect 🤨