98 Reacties

3 maanden geleden

Ik krijg hier steeds meer stress over 馃ズ. Wel goed van die ziekenhuizen om al een drankje mee te geven! Of prikken ze bij de uitgebreide eerst eens bloed om voor de beginsituatie 馃檲?

3 maanden geleden

Ik ga volgende week woensdag pas gaan, dan kan een vriendin mee om me gezelschap te houden haha

3 maanden geleden

Reactie op Mait茅87

Ik krijg hier steeds meer stress over 馃ズ. Wel goed van die ziekenhuizen om ...
Ja, bij de uitgebreide 1st bloed dan drinken

3 maanden geleden

Reactie op Mait茅87

Ik krijg hier steeds meer stress over 馃ズ. Wel goed van die ziekenhuizen om ...
Bij mij was het de gewone en ik moest bloed trekken, dan drankje binnen 5 min opdrinken en na 1 uur terug bloed trekken. Diezelfde dag zouden ze bellen indien niet ok茅, maar alles bleek uiteindelijk goed

3 maanden geleden

Als ik het dus goed begrijp dan is het voor een "normale" test dus enkel het drankje innemen en 1h later nemen ze bloed af? 馃槃 (geen bloedafname ervoor, geen 2e test na 2h?)

2 maanden geleden

Reactie op Sonja_ak

Als ik het dus goed begrijp dan is het voor een "normale" test dus enkel he ...
Klopt!

2 maanden geleden

Reactie op meganneke

Klopt!
Merci! 馃槉 Ik heb de test vrijdag, dus zal eens horen of ik het drankje van tevoren kan ophalen

2 maanden geleden

Reactie op meganneke

Klopt!
Ik had nochtans ook een bloefafname ervoor, dit om beide te vergelijken

2 maanden geleden

Het is precies overal anders

2 maanden geleden

Ik heb woensdag de uitgebreide suikertest. Eerst een bloedafname, daarna drankje drinken. Dan mag ik naar de gyn voor de 24w echo. Een uur na de eerste bloedprik word ik opnieuw in het labo verwacht voor een bloedprik. En een uur nadien nog eens een bloedprik. Gyn zei dat ik niet al te veel mag rondwandelen tussendoor en best een boek meeneem om te lezen ofzo. Wordt een lange nuchtere voormiddag... 馃様

2 maanden geleden

Reactie op tboerderietje

Ik heb woensdag de uitgebreide suikertest. Eerst een bloedafname, daarna dr ...
Idd, het is niet leuk maar het valt opzich wel beter mee dan gedacht

2 maanden geleden

Reactie op Nele2410

Het is precies overal anders
Ja, vreemd toch?

2 maanden geleden

Ik had vorige week ook de uitgebreide; doen ze bij mijn gynaecoloog standaard bij iedereen. Bloed prikken dan drankje drinken na 1h opnieuw bloed prikken en dan na 1h opnieuw bloed prikken. Ik kreeg dan het resultaat een kwartiertje na de 3e keer bloed prikken. Gelukkig alles in orde 馃憤馃徏 drankje stond bij mij goed koud en was dan makkelijker om te drinken maar na de 2e keer bloed prikken voelde ik het toch dat ik nog niets had gegeten.

2 maanden geleden

Moet je hiervoor nuchter zijn? Ook voor de eerste test waarbij ze maar 1 x bloed prikken? Vroedvrouw had hier niets van gezegd dacht ik. Maar met de reacties hier ben ik even in de war

2 maanden geleden

Reactie op Isabelle31

Moet je hiervoor nuchter zijn? Ook voor de eerste test waarbij ze maar 1 x ...
Normaal mag je wel iets kleins eten

2 maanden geleden

Reactie op Isabelle31

Ik mocht mijn normaal ontbijt eten. Ik heb om 9u gegeten en de test was om 11u30. Ik at zoals gewoonlijk 3 volkoren boterham met choco en een glas fruitsap dit mocht van de vroedvrouw.

2 maanden geleden

Reactie op Isabelle31

Mijn gynae zei, een uur voor de afspraak gewoon het drankje drinken en dan niets meer eten of drinken tot de bloedafname. Maar daarvoor ontbijten mag wel gewoon... Anders overleef ik dat niet hoor 馃檲

2 maanden geleden

Ik moet ook de uitgebreide doen. Ik breek de suikers te traag af ( nuchter wel ok茅)

2 maanden geleden

Reactie op Isabelle31

Mijn gyn zei, ten laatste avond ervoor tot 22u eten en drinken. Een beetje water tussendoor mag wel... 馃樀

2 maanden geleden

Bij de korte moet dat blijkbaar niet.