29 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op Justine96

Er waren gisteren bij ons al collega’s aan’t wenen en aan’t twijfelen voor ...
Bij ons worden zwangeren zelfs helemaal niet vervangen.. Ik ga vanaf 2 september in zwangerschapsverlof en ongeveer dezelfde tijd gaat er iemand in pensioen uit mijn werkend weekend, waardoor ze dus met 2 tekorten in mijn weekend gaan zitten tot ik terug kom mei-juni.. Maar er een oplossing voor vinden? Dat hoeft niet

4 maanden geleden

Reactie op November/decemberbaby

Hebben jullie een verzekering gewaarborgd inkomen? Ik heb dit dus nooit afg ...
Ik herinner mij wel zo’n contract afgesloten te hebben, maar je kan sowieso toch ook terecht bij je mutualiteit? Daar kan je ook een uitkering krijgen van de ziekekas

4 maanden geleden

Reactie op lotje1994

Bij ons worden zwangeren zelfs helemaal niet vervangen.. Ik ga vanaf 2 sept ...
Haha welja, wij zitten al met 5 tekorten in ons weekend 😂😂😂

4 maanden geleden

Reactie op Justine96

Haha welja, wij zitten al met 5 tekorten in ons weekend 😂😂😂
Bij ons loopt iedereen weg hahaha hoe zou dat komen hmm 🤔

4 maanden geleden

Niet in de zorg, maar in een winkel. Wel exact hetzelfde probleem! Veel personeelstekort door ziekten, verlof en mensen die ontslag hebben genomen. Collega’s worden zelfs soms gebeld als ze in verlof zijn om te komen werken.. en anders werken we met meerdere 45 - 49,5 u/week (contract voor 38u). Niet zo’n goede werkomstandigheden en zeker niet als zwangere. Ik moet gewoon hetzelfde zware werk blijven doen als mijn collega’s zonder extra rust of pauze of een momentje waarbij ik iets kan eten tussendoor. Donderdag op sollicitatie geweest bij twee bedrijven en de ene heeft me al een loonsvoorstel gedaan en de andere stuurt me volgende week. Moet dan nog beslissen wat ik het liefst wil doen (4/5 of fulltime werken, want op andere vlakken ongeveer hetzelfde) en dan ga ik tijdens mijn zwangerschap al veranderen van job! Kan ik mss ook langer werken voor ik beval. Heb verhoogd risico op pre-eclampsie en door de zwangerschap al een verhoogde bloeddruk ook.. dus een rustigere job zal me ook fysiek veel meer rust brengen.

4 maanden geleden

Reactie op Laurah5

Niet in de zorg, maar in een winkel. Wel exact hetzelfde probleem! Veel per ...
En doen ze daar niet moeilijk over om je aan te nemen terwijl je zwanger bent? Want bij mij waren ze daar niet happig om

4 maanden geleden

Reactie op elighes

En doen ze daar niet moeilijk over om je aan te nemen terwijl je zwanger be ...
Nee! Ik heb het helemaal in het begin aangegeven (was wel via Talentus) en ook aangegeven dat ik wil dat de bedrijven het op voorhand wisten omdat ik het niet wou verzwijgen gewoon. Het ene bedrijf zei “wij hebben vorig jaar iemand aanvaard toen die 7,5 maand zwanger was” en het andere bedrijf deed er ook niet moeilijk om. Heb het zelf ook nog eens aangegeven tijdens het sollicitatiegesprek. Ik zou, afhankelijk wanneer ik me ontslag geef, 22, 23 of 24 weken zwanger zijn als ik begin met de nieuwe job. Het ene bedrijf was zelfs heel enthousiast om me aan te nemen en bood me meer voordelen en loon dan ik zelf had aangegeven en ik had een hoger loon gezegd dan waar ik zelf aan dacht 🙈

4 maanden geleden

Bij het bedrijf dat ik al loonsvoorstel van kreeg, mocht ik zelf kiezen als ik voor of na de bevalling zou beginnen. Heb daar aangegeven voor de bevalling om zeker te zijn dat kindje zo lang mogelijk in me buik kan blijven en ik minder lang platte rust moet nemen (ben daar niet zo goed in 🤣) ben tegen de bevalling dan ook volledig ingewerkt om nadien volop aan de slag te kunnen.

4 maanden geleden

Reactie op elighes

Ze hebben mijn “goedkeuring” wel gevraagd… maar ik zou het beter verwoorden ...
Wat een onmensen!!!! Sorry maar jouw gezondheid en die van je kindje is toch veel belangrijker. Wat een werkgever... Zelf nog in een zorginstelling gewerkt en daar waren ze voor zwangere vrouwen echt veel menselijker. Geen zo'n toestanden. En thad nochtans ook niet de beste naam. Hopelijk kan de HA je thuis zetten!