29 Reacties

4 maanden geleden

Je kan naar idewe bellen om voor een afspraak. Zij kunnen je een werkverwijdering toekennen als je werk niet het aangepaste werk aanbiedt. Anders naar de huisarts gaan voor een briefje

4 maanden geleden

Werkverwijdering geldt niet voor zelfstandigen dacht ik. Ik ben zelf ook zelfstandig maar in een andere sector. Ik stop eind augustus. Langer voltijds werken gaat me niet lukken (bekkenpijn + zware vermoeidheid) en in mijn huidige opdracht is het onmogelijk om minder uren te werken. Mijn gynaecoloog gaat me een attest bezorgen waarmee ik een ziekteuitkering kan aanvragen tot aan mijn bevallingsverlof. Zover ik weet is dit de enige optie binnen een zelfstandig statuut. Je hebt nu eenmaal veel minder bescherming bij zwangerschap.

4 maanden geleden

Reactie op Laura0212

Werkverwijdering geldt niet voor zelfstandigen dacht ik. Ik ben zelf ook ze ...
Ja inderdaad jammer genoeg. Ik heb nu via de gynaecoloog een attest van arbeidsongeschikt gekregen waarmee ik ook een ziekteuitkering kan aanvragen tot mijn bevallingsverlof. Want zo ging het echt niet meer

4 maanden geleden

Hier hetzelfde verhaaltje… onderbemand in het ziekenhuis & ik moet door tekorten 30 mensen alleen in bed steken / verzorgen (orthogeriatrie revalidatie) ook gevraagd dat ik de medicatietour mag doen in de plaats, maar dat gaat niet. Gynaecoloog heeft me gezegd dat ik me thuis kan laten zetten als het voor mij te veel is, maar kzal het hier dan mogen horen 😒

4 maanden geleden

Reactie op Justine96

Hier hetzelfde verhaaltje… onderbemand in het ziekenhuis & ik moet door ...
Niks van aantrekken! Heb mijn attest nu ook doorgemaild en zal wss ook de volle laag krijgen maar jij en je kindje staan nu op de eerste plaats! Je gaat jezelf nooit vergeven moest er iets foutlopen omdat je jezelf geforceerd hebt om de mensen op je werk een plezier te doen. Denk vooral aan jezelf! Ortho geriatrie is zeker niet te onderschatten qua zwaarte

4 maanden geleden

Ik werk ook in het ziekenhuis en ben al sinds 6 weken thuis en nu thuisgeschreven (na operatie) tot na bevalling.. kan t me niet aantrekken wat ze ervan denken! Baby en mama zijn het belangrijkst!

4 maanden geleden

Reactie op elighes

Niks van aantrekken! Heb mijn attest nu ook doorgemaild en zal wss ook de v ...
Ondertussen afgesproken dat als het morgen niet doenbaar is, ze me thuis zetten. Anders is’t nog 11 werkdagen tanden bijten

4 maanden geleden

Reactie op Justine96

Ondertussen afgesproken dat als het morgen niet doenbaar is, ze me thuis ze ...
Ik heb dus mijn attest ingediend en nu hebben ze al mijn vrije dagen van volgende week ingenomen met gevolg dat ik 7/7 werk 🤪

4 maanden geleden

Ik denk dat als het echt niet meer gaat fysiek je je gewoon thuis moet laten schrijven en je niks aan moet trekken van de commentaar die collega's geven.. Het is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, maar als je je nu overdoet komt dit wss niet ten goede aan jezelf en je baby en begin je je alleen maar op te jagen. En als puntje bij paaltje komt en de rollen omgekeerd zouden zijn, zouden zij wss ook aan zichzelf denken, geloof me. Bij mij op het werk zetten ze zich soms ziek voor een scheet in een fles terwijl de harde werkers altijd maar blijven doordoen tot ze niet meer kunnen. Luister naar je lichaam! Ik heb zelf 4 jaar zelfstandige huisverpleging in bijberoep gedaan in combinatie met mijn job op een acute geriatrie. Je staat er nu eenmaal alleen voor in de thuiszorg dus al het heffen en tillen is voor jou. Je moet je zeker niet schuldig voelen als je thuiszit nu door je zwangerschap. Zelf werk ik nu bijna 2 jaar op een revalidatie afdeling (ortho en neuro revalidatie) en de populatie is tot nu toe cva gebleven. Maar er staan veel zware neuropatienten op de wachtlijst die na een beroerte komen revalideren, dus als dit deze zomer, ook door personeelstekort door verlof enzo, ook te zwaar wordt voor mijn rug laat ik me ook thuis zetten. Hiervoor heb ik meer dan 6 jaar op een acute geriatrie gewerkt. Moest ik hier nog gestaan hebben was ik wss ook al thuis geweest met mijn rug. Dus je bent zeker niet de enige!! Sorry voor de lange uitleg allesinds 😂😂 maar komt er dus op meer dat je niet de enige bent en dat je je zeker niet schuldig moet voelen hierom!! 😘

4 maanden geleden

Reactie op elighes

Ik heb dus mijn attest ingediend en nu hebben ze al mijn vrije dagen van vo ...
Wat 🥵🥵

4 maanden geleden

Reactie op Justine96

Wat 🥵🥵
Ik heb mijn huisarts gestuurd met de situatie en hij vindt het ook echt belachelijk. Ik mag morgen langsgaan en hij gaat me eerder thuiszetten zodat ik die 8 niet hoef uit te doen. Ze zullen vloeken op het werk maar na mijn zwangerschap ben ik niet van plan terug te keren… want er wordt niet naar je geluisterd jammer genoeg

4 maanden geleden

Reactie op lotje1994

Ik denk dat als het echt niet meer gaat fysiek je je gewoon thuis moet late ...
Verpleegkundige zijn en zwanger zijn valt echt niet te onderschatten, zelfs zonder het zwanger zijn… maar ik heb me laten thuiszetten vanaf 8/7 door de gynaecoloog en nu hebben ze me gelapt dat ik de laatste week (vanaf vandaag) 8 dagen non stop werk… ik mocht van de gynaecoloog naar de huisarts gaan om me eerder thuis te laten zetten als het niet meer ging want zijzelf zijn een weekje in verlof maar 8 dagen hou ik nie vol…

4 maanden geleden

Reactie op elighes

Verpleegkundige zijn en zwanger zijn valt echt niet te onderschatten, zelfs ...
Gekkenwerk!

4 maanden geleden

Reactie op elighes

Verpleegkundige zijn en zwanger zijn valt echt niet te onderschatten, zelfs ...
Ze mogen toch niet zomaar last minute dagen bijplannen zonder jouw goedkeuring? Dit is echt niet oke..

4 maanden geleden

Reactie op lotje1994

Ze mogen toch niet zomaar last minute dagen bijplannen zonder jouw goedkeur ...
Ze hebben mijn “goedkeuring” wel gevraagd… maar ik zou het beter verwoorden als; ze hebben me gedwongen om ja te zeggen en namen geen nee of onderhandeling voor antwoord… ze hebben me zodanig geforceerd tot ik ja zei

4 maanden geleden

Reactie op Justine96

Gekkenwerk!
Dan kijken ze raar dat er zoveel personeelstekort is… moesten ze hun zorgpersoneel een beetje beter behandelen zou dat al dag en nacht verschil maken

4 maanden geleden

Reactie op elighes

Ze hebben mijn “goedkeuring” wel gevraagd… maar ik zou het beter verwoorden ...
Amai dan zou ik daar ook niet blijven hoor na de zwangerschap! Het is niet dat er niet genoeg vacatures openstaan en dat je geen andere job als verpleegkundige zal vinden 😆

4 maanden geleden

Reactie op elighes

Dan kijken ze raar dat er zoveel personeelstekort is… moesten ze hun zorgpe ...
Ja idd.. En er worden altijd maar meer taken toegevoegd aan je takenlijstje maar er komen nooit koppen bij, doe maar.. En met de N-VA nu staan we er niet goed voor allemaal want die zotten willen ons nog langer laten werken en besparen in de zorg..

4 maanden geleden

Reactie op elighes

Dan kijken ze raar dat er zoveel personeelstekort is… moesten ze hun zorgpe ...
Er waren gisteren bij ons al collega’s aan’t wenen en aan’t twijfelen voor hun ontslag te geven. Wetende dat ik de 6e zwangere ben van allemaal fulltimers en er nog maar 2 vervangen zijn

4 maanden geleden

Hebben jullie een verzekering gewaarborgd inkomen? Ik heb dit dus nooit afgesloten, dus ik ben bang om er uit te vallen. Ik ben ook zelfstandige thuiverpleegkundige