29 Reacties

4 maanden geleden

Je kan naar idewe bellen om voor een afspraak. Zij kunnen je een werkverwijdering toekennen als je werk niet het aangepaste werk aanbiedt. Anders naar de huisarts gaan voor een briefje

4 maanden geleden

Werkverwijdering geldt niet voor zelfstandigen dacht ik. Ik ben zelf ook zelfstandig maar in een andere sector. Ik stop eind augustus. Langer voltijds werken gaat me niet lukken (bekkenpijn + zware vermoeidheid) en in mijn huidige opdracht is het onmogelijk om minder uren te werken. Mijn gynaecoloog gaat me een attest bezorgen waarmee ik een ziekteuitkering kan aanvragen tot aan mijn bevallingsverlof. Zover ik weet is dit de enige optie binnen een zelfstandig statuut. Je hebt nu eenmaal veel minder bescherming bij zwangerschap.

4 maanden geleden

Reactie op Laura0212

Werkverwijdering geldt niet voor zelfstandigen dacht ik. Ik ben zelf ook ze ...
Ja inderdaad jammer genoeg. Ik heb nu via de gynaecoloog een attest van arbeidsongeschikt gekregen waarmee ik ook een ziekteuitkering kan aanvragen tot mijn bevallingsverlof. Want zo ging het echt niet meer

4 maanden geleden

Hier hetzelfde verhaaltje… onderbemand in het ziekenhuis & ik moet door tekorten 30 mensen alleen in bed steken / verzorgen (orthogeriatrie revalidatie) ook gevraagd dat ik de medicatietour mag doen in de plaats, maar dat gaat niet. Gynaecoloog heeft me gezegd dat ik me thuis kan laten zetten als het voor mij te veel is, maar kzal het hier dan mogen horen 😒

4 maanden geleden

Reactie op Justine96

Hier hetzelfde verhaaltje… onderbemand in het ziekenhuis & ik moet door ...
Niks van aantrekken! Heb mijn attest nu ook doorgemaild en zal wss ook de volle laag krijgen maar jij en je kindje staan nu op de eerste plaats! Je gaat jezelf nooit vergeven moest er iets foutlopen omdat je jezelf geforceerd hebt om de mensen op je werk een plezier te doen. Denk vooral aan jezelf! Ortho geriatrie is zeker niet te onderschatten qua zwaarte

4 maanden geleden