Me again! (Ik kan niet slapen)
Ik ben morgen 30 weken zwanger en ben momenteel nog steeds aan het werk.
(Ben zelfstandige thuisverpleegkundige).
Maar ik begin echt af te zien;
- moet al vaginale capsules innemen tegen verkorting van de baarmoedeehals
- enorme rugpijn/bekkenpijn
- ik slaap super slecht waardoor ik constant hoofdpijn he
- gewoon geen conditie meer lmao
- beenkrampen
- noem maar op…
3e trimester begint echt pittig te worden en ik heb dit denk ik ergens wel goed onderschat.
Mama zei nog “je gaat nog verlangen tegen dat hij eruit mag” en toen dacht ik “maar neen, zwanger zijn is best fijn” jaaa hallo, changed my mind 😂
Ik zou morgen en zaterdag moet en werken maar ik verga nu van de lage rugpijn en ik zie dit zo echt niet zitten (ik moet vaak in-uit de auto stappen, trappen lopen als de lift kapot is… en veel bukken) en ik kan nu amper zonder pijn in bed liggen.
Ik ben serieus erover aan het nadenken om te stoppen met werken ookal had ik graag nog even doorgewerkt (zo lang mogelijk) maar zo zie ik er echt tegenop. Ik heb vorig weekend 2 vroegdiensten gedaan aan zee (vanuit gent zit ik daarvoor 45min al in de auto en dan nog voor elke patiënt in/uit die auto) en ik heb de 2 dagen erna echt vaak last gehad van harde buiken.
Ik heb eens gehoord bij de verzekeraar (want zelfstandig… joepie) en ik heb recht op een gewaarborgd inkomen bovenop de uitkering van de mutualiteiten, maar dit geldt enkel maar bij een zwangerschap met complicaties. Nu heb ik mijn gynaecoloog gemaild om te vragen wat zij ziet onder ‘complicaties’.
Wat denken jullie?
Verder werken? Best stoppen?
I need some advice and support haha 🫶🏻