24 Reacties

één maand geleden

Sorry voor mijn vele typefouten haha ik ben half wakker wanneer ik dit typ 🤣

één maand geleden

Verkorting van je baarmoederhals lijkt me toch al een complicatie.. Hopelijk kan de gynaecoloog rust voor je voorschrijven als je zoveel pijn hebt.

één maand geleden

Ik ben zelfstandig en vandaag is mijn laatste werkdag. Ik heb een document waarin beschreven staat dat er complicaties zijn bij de zwangerschap. In mijn geval extreme vermoeidheid. Dus verkorting baarmoederhals en potentiële vroeggeboorte zal zeker tellen 😊

één maand geleden

Reactie op Laura0212

Ik ben zelfstandig en vandaag is mijn laatste werkdag. Ik heb een document ...
Oh dat is echt goed om te lezen (alleja, niet het feit dat je enorme vermoeidheid hebt natuurlijk!!) maar ik hoopte echt op zo’n antwoord 🥲

één maand geleden

Als ik jou was zou ik stoppen! Ik ben zelf thuis en zou het me niet kunnen inbeelden dat ik nog aant werk zou zijn, de huishoudelijke taken zijn voor mij al te zwaar soms. Denk aan jezelf! En aan je baby'tje.

één maand geleden

Hey! Ik ben zelf ook zelfstandige en bot op dezelfde zaken… heb je een speciale verzekering hiervoor? Of is dit via je mutualiteit? Heb bang om zonder inkomen te vallen…

één maand geleden

Reactie op Laura0212

Ik ben zelfstandig en vandaag is mijn laatste werkdag. Ik heb een document ...
Hi, is dit via je mutualiteit? Of heb je een speciale verzekering hiervoor?

één maand geleden

Reactie op marbieke

Hey! Ik ben zelf ook zelfstandige en bot op dezelfde zaken… heb je een spec ...
Als zelfstandige moet je een extra verzekering aangaan (voor je eigen bestwil) die kijkt voor gewaarborgd inkomen omdat de uitkering voor zelfstandigen via de mutualiteiten heel miniem is en zo heb je toch een waardig inkomen :) maar bij mijn verzekering geldt dit bij zwangerschap enkel maar bij complicaties. En je moet langer dan 8 dagen thuis zijn. Ik zit bij Acerta :)

één maand geleden

Reactie op elighes

Als zelfstandige moet je een extra verzekering aangaan (voor je eigen bestw ...
Ah nee Allianz oops hahahaha kwist dat met een A begon. Sorry ben nog niet goed wakker 😂 kheb het Plan for life + pakket

één maand geleden

Reactie op elighes

Ah nee Allianz oops hahahaha kwist dat met een A begon. Sorry ben nog niet ...
Bedankt voor de info, dacht inderdaad dat dit wel al zo was 😊

één maand geleden

Reactie op marbieke

Bedankt voor de info, dacht inderdaad dat dit wel al zo was 😊
Geen probleem ☺️

één maand geleden

Het enige advies dat ik jou kan geven als ik 'verkorte baarmoederhals' lees is stoppen, en liefst zo snel mogelijk! Het is het echt niet waard hoor en werk blijft werk. Ik lig ondertussen al een week in het ziekenhuis en heb een BMH van 0,7cm en harde buiken, het is echt allemaal onzeker. Dus kies aub voor jezelf en je baby, en het financiële aspect komt ook wel in orde, geloof me. Ik weet niet hoe kort je BMH is? Maar normaal vanaf onder de 2,5cm heb je al een klein risico en zijn ze voorzichtig. Ik had dit op 25 weken. Dus ik neem aan dat je gynaecoloog wel iets zal schrijven, het zou me verbazen van niet met onze job 🤔

één maand geleden

Hier ook zelfstandige en gewaarborgd inkomen via Vivium. Afgelopen vrijdag naar de huisarts geweest en die heeft me alvast halftijds thuis gezet. Dossier is nu zowel bij mutualiteit (Helan) als bij verzekering (Vivium) lopende. Binnen de 8 dagen zouden ze uitsluitsel moeten geven. Vind het best wel spannend. Als je (huis)arts je thuis zet is dat toch wel met reden en zouden ze dat mogen aanvaarden… Zit wel met een maand wachttijd eer ze uitbetalen. In loondienst werken is zooooveel minder stress voor dit soort dingen 🙈

één maand geleden

Reactie op Isabelle31

Hier ook zelfstandige en gewaarborgd inkomen via Vivium. Afgelopen vrijdag ...
Pfff zo stresserend allemaal he! Waarom maken ze het ons zo moeilijk 🥲

één maand geleden

Reactie op marbieke

Hi, is dit via je mutualiteit? Of heb je een speciale verzekering hiervoor? ...
Mutualiteit. Ik ging een extra verzekering afsluiten maar was toen met zwanger dus was niet meer relevant.

één maand geleden

Reactie op Isabelle31

Hier ook zelfstandige en gewaarborgd inkomen via Vivium. Afgelopen vrijdag ...
Kan je halftijds als zelfstandige? Want ik dacht dat dit alles of niets was?

één maand geleden

Reactie op Laura0212

Mutualiteit. Ik ging een extra verzekering afsluiten maar was toen met zwan ...
Ja awel! Ik heb ook half pech, ik had mn verzekering aangesloten in januari en in maart zwanger. Het gewaarborgde inkomen geldt bij mij wel voor zwangerschap met complicaties maar niet voor na de bevalling want daarvoor moest je de verzekering al 10 maand hebben. Daarvoor, na de bevalling, val ik dus enkel op de mutualiteiten

één maand geleden

Reactie op Laura0212

Mutualiteit. Ik ging een extra verzekering afsluiten maar was toen met zwan ...
Ik had hetzelfde hier. Bij welke mutualiteit ben jij? Ik ga eens informeren!

één maand geleden

Hey! Ik ben momenteel 28 weken zwanger en ben al thuis sinds het begin (wegens werk met kleine kinderen). In het begin zag ik echt af puur door verveling, maar ik voel nu ook dat alles lichamelijk ferm lastig begint te worden. Simpele huishoudelijke taken zijn plots zo simpel niet meer. Dweilen bv lukt niet meer wegens bekken en rugpijn. Ik kan me echt niet voorstellen wat jij dan doorheen de dagen moet doormaken! Als het financieel lukt voor jullie, zou ik stoppen! Je lichaam draait al dagelijks een marathon om je kindje te doen groeien. Volgens mij ga je ook veel rustiger de laatste weken kunnen ingaan als je wat eerder zou stoppen 😊

één maand geleden

Reactie op elighes

Ja awel! Ik heb ook half pech, ik had mn verzekering aangesloten in januari ...
Hier ook enkel mutualiteit voor de bevallingsrust. Zou wel een stukje meer zijn dan dan wanneer je tijdens de zwangerschap (onder ziekte) wordt thuisgezet.