21 Reacties
20 dagen geleden
Bij mijn zoontje kreeg ik snachts krampen in men buik, en ik voelde hem niet meer bewegen dus naar spoed gegaan en die zeiden dat ik beginnende weeën had maar nog niet genoeg voor te blijven. Eenmaal thuis terug heel de dag weeën en savonds terug binnen gegaan met 2 CM ontsluiting. Mijn water is nooit gebroken hebben ze in het ziekenhuis gedaan omdat men ontsluiting niet wou komen en ik zware weeën had. 🤭
20 dagen geleden
Reactie op Sarinas
Bij mijn zoontje kreeg ik snachts krampen in men buik, en ik voelde hem nie ...
Hoe voelden je weeën aan? Op hoeveel weken ben je bevallen?
20 dagen geleden
Eerste keer, 40w gestript omdat ik toen net 1cm had en opgestaan dag nadien met hevige krampen, slijmprop verloren en bloedverlies, binnengegaan die avond met regelmatige weeën en ochtend nadien ingeleid wegens ontsluiting die vast zat op 3,5cm😇 tweede gestript op 41w met 1cm (was in die week al gestript als ik een halve had) binnengegaan voor inleiding dag nadien maar plots hevige weeën 🤭 enkel vliezen geprikt aan 5cm. Derde ingeleid op 39w alles potvast🫣
20 dagen geleden
Bij mijn eerste had ik vanaf 32 weken al verkorte baarmoederhals, ontsluiting en constant harde buiken . Heb dan longrijping gekregen en 3 weken platte rust. Een week na einde platte rust ben ik 's avonds laat slijmprop verloren en naar het ziekenhuis gegaan. Daar wouden ze me eigenlijk nog naar huis sturen maar had toen al 4 cm en weeën dus vond dat zelf te gek voor woorden. Op 6 cm is ontsluiting gestopt en pas opnieuw gevorderd nadat ze (half tien 's ochtends) water hebben gebroken en epidurale gegeven.
Dochter is geboren op 38 weken nadat ik aan de gynae had gevraagd mij een "zetje" te geven. Meteen daarna weeën beginnen krijgen, de hele dag feller geworden, nog eens goed gaan eten met mijn man 😅 en in bed gekropen 's avonds maar om 4u waren de weeën dan echt om de 5 min en zijn we naar het ziekenhuis gegaan (met een verwilderde man die totaal niet had verwacht dat het al ging gebeuren 🥲🙄). Had al 7 cm bij binnengaan om 5u 's ochtends en 2,5u later is dochter geboren. Water is nooit spontaan gebroken bij mij
20 dagen geleden
Reactie op lacerise12
Eerste keer, 40w gestript omdat ik toen net 1cm had en opgestaan dag nadien ...
Toch speciaal dat het zo 3x anders verloopt he. Ik ben zo benieuwd naar hoe het gaat starten. Loop al sinds 26w met een verkorte baarmoederhals, dus heb 10w moeten rusten en ook utrogestan moeten opsteken om de boel kalm te houden. Sinds donderdag 36w en mogen stoppen met medicatie en moet niet meer zo vaak rusten, heb al 3cm ontsluiting hebben ze gemeten bij de controle.
20 dagen geleden
Reactie op J DCorte
Bij mijn eerste had ik vanaf 32 weken al verkorte baarmoederhals, ontsluiti ...
Ah, bij ons eerste heeft mijn man mij wel een "zetje" gegeven op 37 weken 😅🤭 toen de gynaecoloog had gezegd dat de longen goed zaten en hij mocht komen. Was ik al vergeten haha
20 dagen geleden
Reactie op J DCorte
Bij mijn eerste had ik vanaf 32 weken al verkorte baarmoederhals, ontsluiti ...
Bij mij op 26w verkorte baarmoederhals vastgesteld, moest dan gewoon rustig aan doen en als ik last kreeg terug binnen gaan. Op 29w terug last beginnen krijgen en dan een weekje in het ziekenhuis gelegen voor longrijping. Heb dus ook van 30w-36w platte rust moeten nemen en ook moeten starten met utrogestan op te steken. Nu sinds donderdag de 36w aangetikt en mogen stoppen met medicatie en ‘rust’. Loop wel al met 3cm ontsluiting, maar dir wilt niks zeggen. Wel vaak wat harde buiken, soms zijn ze ook echt stevig voelbaar, maar niks dat doorzet. Zoooo benieuwd naar ons kleine meisje.
20 dagen geleden
Reactie op J DCorte
Ah, bij ons eerste heeft mijn man mij wel een "zetje" gegeven op 37 weken � ...
Hahaha zalig 🙈 Ik wil nog een paar daagjes wachten en dan proberen we dit ook. Maar ze is afgelopen donderdag op 36w geschat op 2,5kg, dus zo net de grens om niet of wel op neonatologie te moeten. Liefst van al niet natuurlijk, daarom nog een paar daagjes uitstellen 🤭
20 dagen geleden
Reactie op Phoebe1806
Toch speciaal dat het zo 3x anders verloopt he. Ik ben zo benieuwd naar hoe ...
wauw 3cm al dan kan het wel snel gaan 🥰 succes 🙏🏼
20 dagen geleden
Reactie op Phoebe1806
Bij mij op 26w verkorte baarmoederhals vastgesteld, moest dan gewoon rustig ...
Ik had ook 3 cm ontsluiting. Maar zoals je ziet betekent dat daarom niet dat je snel aan 10 cm gaat zitten. Is echt helemaal onvoorspelbaar! Ik heb ook utrogestan moeten opsteken. Als je bent mogen stoppen betekent het dat je meisje "klaa" is. Zodra ja 37 weken haalt leggen ze baby niet meer sowieso in couveuse (of bij ons toch niet) tenzij er natuurlijk problemen zijn met ademen of zo. Veel succes hoor!! Je zal haar sneller in je armen houden dan je denkt 🥰
20 dagen geleden
Reactie op lacerise12
wauw 3cm al dan kan het wel snel gaan 🥰 succes 🙏🏼
Ja schrok toen ook even als ze dat zei van die 3cm, heb wel veel harde buiken, maar niks dat echt regelmatig wordt voor de moment. Ik ben benieuwd 🥰
20 dagen geleden
Reactie op J DCorte
Ik had ook 3 cm ontsluiting. Maar zoals je ziet betekent dat daarom niet d ...
Zooo benieuwd wanneer ze zal komen 🥰 Zou me sterk lijken als ze nu nog niet zelfstandig kan ademen met dat ik 7 weken geleden longrijping kreeg. Ze is een klein en fijntje, maarja dat zal ze van mij hebben, ik ben ook niet groot 🤭 Ze zit ook wel al ingedaald vanaf 29 weken 🙈
20 dagen geleden
Reactie op Phoebe1806
Ja schrok toen ook even als ze dat zei van die 3cm, heb wel veel harde buik ...
Ik denk altijd, elke cm is er eentje gewonnen en dichter bij je baby😍😍! Heel spannend hè, ik heb nu bij de vierde de langste baarmoederhals van allemaal, vorige keer had ik aan 28 weken al 2,4 en ook bij onze tweede baby! Nu zit ik nog aan 3,7🫣 morgen opnieuw controle ben benieuwd! Mijn baby’s verlaten niet graag de buikvilla en mijn arbeid was altijd langdradig ik hoop vurig dat het deze keer een snel mag gaan hihi 🏡😅
20 dagen geleden
1ste keer is op 35w m´n water gebroken op het werk om 21.00. Echt DRASH toen ik opstond van de wc.. Had toen al een hele dag pijn en krampen, moest soms even gaan zitten om op adem te komen en vlagen misselijkheid. Dacht dat het gewoon harde buiken ware en wilde niet flauw doen..Week ervoor al wel m´n slijmprop verloren. Geboren om 10.35, alles tip top.
2de op 41w ´s ochtends plots hevige steken in onderbuik en lies. Kon bijna niet bewegen. Dag ervoor wel aan´t twijfelen of ik geen vruchtwater verloor. In het ziekenhuis wat flauwe weeën, pijn weg. Maar mocht niet naar huis want bleek idd kleine beetjes vruchtwater te lekken. Tegen de avond gestript, vruchtwater volledig laten breken, infuus om weeën op te wekken want kwam maar niet op gang. Geboren om 23.59 (:
In beide gevallen week of iets meer ervoor slijmprop verloren en enorme toename vocht in m´n onderbenen en voeten.
20 dagen geleden
Reactie op lacerise12
Ik denk altijd, elke cm is er eentje gewonnen en dichter bij je baby😍😍! H ...
Ik duim mee voor een vlotte bevalling 🤞 En amai je zou juist denken hoe meer zwangerschappen, hoe minder stevig die baarmoederhals wordt..
20 dagen geleden
Reactie op Phoebe1806
Ik duim mee voor een vlotte bevalling 🤞 En amai je zou juist denken hoe me ...
Zou ik ook denken, was best geschrokken 🤣🤣 nu morgen meting! Spannend!
20 dagen geleden
Bij mijn 2 bevallingen enkel met weeen begonnen. Eerst slijmprop 1-2 weken voor bevalling. Eerste bevalling epiduraal gedaan maar wel spijt gehad. 2 bevalling zonder epiduraal en het was voor mij betr bevalling. Nu ben ik zwanger voor 3de . Ik wil dit keer ook geen epiduraal. Het doet pijn maar je gaat van niet dood door die pijn😅 je moet gewoon juist in en uit ademen ook goede houding zoeken tijdens weeen en goed bewegen. Heeeeel vroeger bestond geen epiduraal en er zijn miljoenen menser bevallen zonder epiduraal. Het is verdraagelijk. Ik had ook bevalcursus gehad bij mijn tweede. Zonder info raak je in paniek. Maar ik was bij tweede bevalling bewust. Had altijd op mijn adem opgelet en voor mijn bewegingen enzo. Het het was niet moeilijk voor mij🥰🥰
20 dagen geleden
Reactie op Bircan66
Bij mijn 2 bevallingen enkel met weeen begonnen. Eerst slijmprop 1-2 weken ...
Ik wil ook graag proberen zonder epidurale, maar weet niet of mij dit gaat lukken. Ik laat het op mij afkomen, ik zie wel. Hopelijk is je 3de bevalling ook zo vlot 🤞🥰