Hallo ☺️
Ik ben altijd wat 'ongerust' als ik sprays (deo, parfum, droogshampoo, zonnecrème,...) gebruik. Ik hou dan steeds m'n adem in en loop na gebruik naar een andere ruimte omdat ik schrik heb dat het inademen hiervan, niet gezond is voor de baby. Klopt dit? Moet ik hier voorzichtig in zijn of heeft dit geen nadelig effect?
Dankjewel alvast!
Ik heb 2 gezonde kinderen en heb daar nooit rekening mee gehouden.. wel let ik op met hele sterkte schoonmaakmiddelen zoals pure javel of die sterke sprays van HG en antikalk..xx
Met zonnen crème heeft de apotheek gezegd dat beste is dat het 50+ is.
Ik let niet echt met deo en parfum.
Heeft geen nadelig effect, want alles wat je inademt komt in je longen. Zo baby merkt er niks van
Ik herken dit helemaal hoor! Maar weet ook niet of die angst terecht is of niet. Maar ik let ook wat extra op bij sprays. Ik had vb. gehoord dat je sommige bruinen zonder zon sprays beter niet gebruikt, maar weet dus niet of dat een fabeltje is of het echt onderzocht is.
In sommige producten zitten wel hormoonverstoorders, waaronder parfum. Ik gebruik tijdens de zwangerschap zoveel mogelijk natuurlijke producten (bv. Natuurlijke deo, gelaatsproducten en zonnecrème van Naïf).