11 Reacties

6 maanden geleden

Ik blijf gewoon sporten zoals ik bezig was, ik ga wekelijks een paar keer fitnessen. Groetjes

6 maanden geleden

Hey hey, ik blijf gewoon lekker sporten met aangepaste gewichten en oefeningen in de fitness. Ook probeer in 1 keer per week te gaan zwemmen.

6 maanden geleden

Ik moest het vooral rustig aan doen van mijn gynae de eerste weken omw wat bruin/bloedverlies. En eerlijk gezeg ben ik ook wel echt te vermoeid om echt te gaan sporten. Ik ga nu proberen terug wat meer en langere wandelingen te doen om zo weer op te bouwen naar wat fitness sessies 😊 vooral luisteren naar je lichaam en persoonlijke situatie. Vanaf het tweede trimester wordt het allemaal beter 💪🏻

6 maanden geleden

Ik fiets 2x per week naar het werk (18km enkele rit) en ga wekelijks boksen. Het boksen is personal training en we hebben wel mijn oefeningen al wat moeten aanpassen omdat ik echt heel moe ben en minder kracht heb (voor alle duidelijkheid: we slaan niet op mekaar). Ik denk dat je gerust kan blijven sporten zolang je heel goed naar je lichaam luistert.

6 maanden geleden

Ik sportte best vaak voor ik zwanger werd. Ik ben nu acht weken 6d en ik merk echt dat ik de energie niet meer vind. Ik ben al blij dat ik mijn werkdagen doorkom 😅 Ik hoop dat dit wel weer terugkomt vanaf het tweede trimester en ik dan weer kan sporten!

6 maanden geleden

Ik had net in 8w start to run 5km leren lopen. Dus 3 keer per week flink gaan sporten. Tot de innesteling. Ik had plots geen adem meer en hartslag schoot meteen keihard in de lucht. Ik kón niet meer. Ik hoop van te gaan zwemmen als ik zo misselijk niet meer ben 🙈.

6 maanden geleden

Hey! Ik trainde voor de zwangerschap 5 tot 7 u/ week (crossfit). Mijn week van innesteling heb ik het rustig aangedaan en ben ik niet gaan trainen. Ik heb in december een vroege miskraam op 4 weken gehad en heb de eerste bloeding ontdekt na een training. Ik weet dat het er niets mee te maken zal gehad hebben maar toch linkte ik het hier wel aan. Momenteel ben ik 6 weken en heb ik toch één van mijn coaches aangesproken en ze heeft me wel gerust gesteld. Het eerste trimester moet ik op niet veel letten. Enkel bij het gewichtheffen mag ik niet hoger gaan in gewichten dan voor de zwangerschap. Tijdens trimester 2 mag ik nog een 80% van mijn vorige gewichten gebruiken en moet ik zorgen dat ik niet hoef te ‘persen’. Tijdens cardio mag ik niet buiten adem zijn dus testen ze of ik tijdens de workout kan blijven babbelen. De laatste trimester moet ik dan ook met ‘de voeten op de grond blijven’. Geen handstand meer, geen boxjumps, .. om het risico op vallen te vermijden. Ook de rechte buikspieren mogen dan niet meer getraind worden. Verder luister ik goed naar mijn lichaam en heb ik aanvaard dat het komende jaar geen spieren of conditie gaat opgebouwd worden maar hoop ik het wel enigszins te kunnen behouden 🙂.

6 maanden geleden

Ik doe +/- 3x week krachttraining thuis. En als het weer het 's avonds toelaat, gaan we eens wandelen ☺️

6 maanden geleden

Ik doe online af en toe zwangerschapspilates. En haak soms af door echt geen energie te hebben

5 maanden geleden

Reactie op Luyckx

Hey! Ik trainde voor de zwangerschap 5 tot 7 u/ week (crossfit). Mijn week ...
Lukt het jou nog om goed te crossfitten? Mijn sport is verre familie van de uwe, nl. bodybuilding maar ik moet echt toegeven dat het teveel van me vraagt. Ik ben nu 11 weken en m’n energie begint stilaan terug te keren, maar als ik over m’n grensje ga (dus als ik eens een training doe, of zelfs als ik eens een aantal duizen stappen over m’n doel zit) moet ik dat toch 2 dagen ‘bekopen’ met extreme vermoeidheid.. Ik lig helaas al even stil, de zin is er echt wel, maar m’n lichaam laat het voorlopig echt niet toe :(

5 maanden geleden

Ik sportte voor men zwangerschap heel veel, liep tot 50km per week, fietste veel en af en toe krachttraining. Men eerste 11 weken ging ik nog met moeite met de fiets naar het werk (7km), ook max 1 keer per week lopen, 5 km, extreen traag en helemaal uitgeput 🥴🥴. Dit was heel confronterend en ik voelde me hier heel slecht door. Sinds week 11 heb ik meer energie en heb ik het eem plaats kunnen geven dat ik minder ver en snel kan lopen. Ik probeer nu 2 tot 3 keer 5km te gaan lopen, heel traag. Ik doe ook dagelijks een work-outje voor men rug te verstevigen en benen in vorm te houden 😁 Ik heb echt sport nodig voor men mentaal welzijn dus het is nog wat uitzoeken wat beste gaat.