Hoi
Ik hoor vaak dat het een fabeltje is dat het helpt maar toch… baat het niet dan schaadt het niet 🤭
Met wat smeren jullie en waarom?
Hier:
- bio oil maar is toch echt vettig. Vlekken op kleren… je zou gelijk een uur naakt moeten rondlopen of zo
- Louis milder vind ik lang een dikke massa
- mustella vind ik ok, maar wissel graag af voor het geval het ene beter is dan de andere
Ik gebruik Louis Widmer, gewoon niet te veel nemen en goed uitsmeren. Dan valt het goed mee qua dikte. Ik had eerst Mustela maar daar deed ik een allergische reactie op.
Mijn favoriet is de mama care olie van kruidvat. Maar in onze winkels zijn de rekken er leeg van en online verkopen ze die niet meer, dus heb ik die zelf nagemaakt obv Zonnebloem olie, jojoba olie, tarwe olie, soja olie, arnica extract, vitamine e. Enkel het lekkere geurtje ontbreekt nu, maar de olie zelf vind ik wel lekker. En trekt snel in de huid.
Ik heb van mn schoonmoeder een belly cream van de rituals gekregen speciaal voor de buik/striemen zogezegd. Best wel tevreden van, ook niet echt geparfumeerd:)
Ik gebruik gewoon hydraterende crème van nivea. Voorlopig nog geen 🤞🏼
Vroedvrouw is hier wel langs geweest voor kennismaking. Zei dat striemen ook wel grotendeels genetisch zijn.
Ik gebruik de dry oil van Cîme. Maar wel niet echt tegen striemen, ik geloof niet dat je daartegen iets kan doen. Ik gebruik het opdat mijn huid na de zwangerschap sneller terug naar z’n oude ‘vorm’ kan gaan en elastisch blijft 🤞🏻.
Mijn vriend smeert ook meestal mijn buik in, zalig momentje. En hij vind het fijn om de baby dan te voelen 😊.
Ik gebruik de verstevigende crème van Caudalie ( paarse lijn) ‘s morgens na het douchen en ‘s avonds jojoba olie voor het slapen. Geen striemen hier, blijkbaar wel goed blijven hydrateren en smeren na bevalling. Kan dan striemen geven door dat alles weer strakker wordt.