19 Reacties
één maand geleden
Ik slaap ook niet zo goed/vast meer 's nachts. Net als jij ook vaak wat last van maagzuur, ik neem soms voor het slapengaan een zakje Gaviscon just in case (als ik het niet vergeet).
Daarnaast lig ik vaak op mijn linkerzij, ook overdag, dat mijn linkerbovenbeen en linkerheup na een tijdje pijn doet en ik dus wakker word en mij dus ook moet draaien op mijn rechterzij, ook heb ik het gevoel dat mijn linkerbeen rusteloos is en dan word ik ook wakker 😅 vaak opstaan om te plassen moet ik ook niet doen, telkens 1x tussen 2u en 3u en dan gewoon 's morgens bij opstaan.
Ik denk dat je weinig kan doen tegen slecht slapen, het hoort er wat bij denk ik. Je kan wel eventueel iets innemen tegen maagzuur voor het slapengaan. En voor de pijn in de rug en onderbuik kan je eventueel warmte gebruiken en even tegen leggen
één maand geleden
Klinkt vervelend… en ook: herkenbaar. Ik kreeg van mijn gyn medicatie tegen maagzuur die veel beter werkt dan Rennie enzo. Omeprazole. Kan je misschien ook eens navragen. Sinds ik dit neem heb ik hier helemaal geen last meer van! Wel van spierpijn, stramme benen, continu plassen… dus ik slaap nog steeds slecht maar dan door andere dingen dan maagzuur 😅
één maand geleden
Hier hetzelfde. Ben 33+4 🤰
's Nachts superveel plassen. En als ik daar niet wakker van wordt, dan wel van spierpijn of stramme spieren. Gebroken nachten dus en verschrikkelijk moe. De laatste 3 dagen slaap ik nog een 2-tal uurtjes in de zetel. Gelukkig is dat iets dat nu lukt. Het hoort er echt gewoon bij. De pijn, stramme, pijnlijke spieren, het zuur, veel plassen, ... De meesten onder ons hebben wel ergens last van. Maar bedenk je dan dat het einde van onze zwangerschap nadert. Hoe lang moet je nog? Ik nog 6 weken en 2 dagen vanaf donderdag. Grtjes en hou je taai! We kunnen dit. Geloof me. Ons lichaam is erg sterk en gemaakt om ons kindje te dragen ondanks al onze ongemakken. Veel liefs en sterkte 🫶
één maand geleden
Ik slaap ook slecht, lig hier ook weer wakker 😅een zwangerschapskussen heeft nooit gewerkt voor mij, krijg het er veel te warm van, ik los het op met 2 kleine kussens en probeer mijn buik daarop te leggen, dat die kussens het gewicht dragen. Ik draai wel 20 keer per nacht. Ofwel te warm, rugpijn, te koud, pijn in mijn benen,… voor het zuur heb ik omeprazole sinds toen geen last meer van maagzuur zeker eens navragen bij je huisarts/gynaecoloog als het te erg is. Ik heb het ook gekregen nadat ik zo ziek was geweest van een maagontsteking door maagzuur. Mijn slokdarm was zo geïrriteerd dat ik niet meer kon eten. Voor de rugpijn eventueel kine of osteopaat dit werkt bij mij wel. Voor de rest probeer zoveel mogelijk te rusten nog even doorbijten.
één maand geleden
Hier ook verschrikkelijke nachten. Vaak plassen (wel steeds rond hetzelfde uur). Daarna val ik niet altijd makkelijk terug in slaap, dus lig ik meestal een uurtje of 2 wakker. Rond 7u moet ik opstaan want dan kan ik niet meer liggen in bed. Het zuur is iets beter hier maar is ook met momenten, Rennie werkt wel goed genoeg hier. Zoals nu heb ik 2 dagen enorm slecht geslapen, en 2 drukke dagen gehad maar vandaag neem ik een rust dag en doe ik letterlijk niks, zelfs mijn schoonmoeder zorgt voor eten vanavond. Zo kan ik het wel volhouden als ik mezelf zo een dagen gun waarin ik niets doen en alleen maar rust.. voor de pijn in mijn onderbuik en rug ga ik wekelijks naar de osteopaat afwisselend met om de week de prenatale kiné sessies. En als er eens een nacht is dat ik goed slaap....... Dan maken nachtmerries me wakker 😵💫 want die kunnen toch verdomme ook heftig zijn 😅😅
één maand geleden
Tegen het zuur heb ik geen oplossing, maar voor spierpijn probeer ik vlak voor het slapen een ontspannende yoga/stretch te doen én een warme douche te nemen. Ik neem ook magnesium pilletjes bij tegen spierkrampen.
https://youtu.be/tgpFpLjEHhQ?si=pX9JRZnJe5yPUcxo
één maand geleden
Ik heb geen last meer van het maagzuur, maar sins een dag of 3 droom ik de raarste dingen dat je kan bedenken😅 heb soms geen woorden om het uit te leggen en mijn man zegt dat ik in rare possities slaap en vooral snurk en praat in mijn slaap wat ik normaal nooit doe 😬 het is zo erg dat hij er niet van slaapt, heb geen idee wat ik ermee moet want ik wil hem zijn nacht rust niet ontnemen maar appart slapen willen we beide niet 😔 iemand een idee of tips want ik voel me schuldig tegen over mijn man
één maand geleden
Reactie op 🥰🥰❤️❤️
Ik moet nog 8 weken en 2 dagen zo begint wel aan het einde hè komen en amai ...
Nog 5weken en 6 dagen vandaag. En ik tel echt af. De ongemakken wegen wel door ondertussen. Maar nog even en onze baby'tjes zijn er. Ik verlang zo erg om haar te zien. Om te weten hoe ze eruit ziet 😊
één maand geleden
Reactie op 🥰🥰❤️❤️
Snap dat je bij hem wilt blijven. Gewoon effe volhouden beide. Want kan er ...
We hebben een beetje een oplossing gevonden voor de dromen, en sins kort slaap ik iets beter maar nog niet perfect en ja indd ik wil niet gescheiden slapen van mijn man en we zijn oplossingen aan het bekijken maar het is nog 8weken te gaan dus even door bijten dus en alles komt weer goed☺️ 32w vandaag kan niet wachten tot we onze kleine man vast kunnen houden🥰
één maand geleden
Ik had opeens ook last van maagzuur maar ik drink niks meer van soda drinks en veel water drinken en voor het slapen gaan tijd warme melk met honing. Ben nog af en toe wakker ´s nachts maar val weer direct in slaap. Het helpt echt wel bij mij, hopelijk vind jij ook iets dat helpt! Kan ook zijn dat je teveel nadenkt onbewust, probeer iets relaxerend te doen voor het slapen gaan!
één maand geleden
Reactie op Robbievp
Ik had opeens ook last van maagzuur maar ik drink niks meer van soda drinks ...
Zal ik zeker proberen dankjewel🥰
Hoe val jij snel in slaap want als ik wakker wordt dan duurt het effe tot ik terug in slaap val.
Ja denk heel veel na, heb jij ideeën wat ik kan doen