16 Reacties
7 maanden geleden
Ik ben vorige week een echo gaan laten doen en dacht ook dat ik 6w+5 zwanger was, maar er was enkel een lege vruchtzak te zien. Ik moet maandag terug om te kijken of er nu wel iets zit of niet .. ik heb dus 50/50 kans .. dus ik snap de onzekerheid en dat je bang bent.. misschien toch nog even afwachten hoe moeilijk het ook is. Voor mij is het ook de eerste keer. Vooral niet negatief denken verteld iedereen mij.
7 maanden geleden
Reactie op LenkaVB
Ik ben vorige week een echo gaan laten doen en dacht ook dat ik 6w+5 zwange ...
☹️ dat is inderdaad ook geen fijn nieuws. Wel 'blij' dat ik niet de enige ben..
Het is vooral het gevoel van geen controle hebben hierop wat het zo emotioneel maakt. Het is gewoon afwachten en maar hopen, ookal is de kans heel klein.
En nu denk ik dan ook dat ik liever een spontane miskraam ga hebben, dan te zien als het volgende week niet gegroeid is. De gyn zei me dat ik sowieso vanaf dan medicatie ga moeten nemen voor de miskraam. Dat zie ik echt niet zitten ..
7 maanden geleden
Reactie op Astriiiiids
☹️ dat is inderdaad ook geen fijn nieuws. Wel 'blij' dat ik niet de enige b ...
Snap ik, maar weet dat het teken is dat er dan effectief iets niet goed was en dat daarom je lichaam het zal afgestoten hebben. Dan zal het volgende keer misschien wel lukken. Of misschien komt het allemaal toch in orde en ben je je nu druk aan het maken voor niets. Probeer je wat bezig te houden en afleiding te zoeken in de tussentijd. Dat probeer ik ook zoveel mogelijk te doen.
7 maanden geleden
Reactie op LenkaVB
Snap ik, maar weet dat het teken is dat er dan effectief iets niet goed was ...
Dankje.
Ik zal duimen voor jou, laat iets weten hoe maandag verloopt.
7 maanden geleden
Hey! Ik heb hetzelfde meegemaakt op 10 weken in januari… het is een vreselijk gevoel.
We zagen eerst ook een vruchtzakje en de week erna dan toch een hartje, maar op week 10 was het nog even groot en niet verder gegroeid. Uiteindelijk een curretage gehad… ik had niet verwacht dat het zo hard zou binnenkomen. Wat er ook gebeurt, probeer het goed te verwerken & babbel erover! Ik duim voor je 🤍✨
7 maanden geleden
Hier helaas ook waarschijnlijk geen goed nieuws.. ik ben 8 weken vandaag.. ik had op 6w een goede echo bij de vroedvrouw.. vandaag had ik geen goed gevoel en mocht ik bij de vroedvrouw langs gaan.. ze ziet echter precies een kleiner vruchtje dan vorige week, wel nog een kloppend hartje.. waarschijnlijk groeit het vruchtje dus niet.. om 17u mag ik naar de gynaecoloog in het ziekenhuis ter controle.. maar ik vrees dat het geen goed nieuws zal zijn 😔
7 maanden geleden
Reactie op Sproetie
Hier helaas ook waarschijnlijk geen goed nieuws.. ik ben 8 weken vandaag.. ...
Pfff zo erg... die onzekerheid is echt verschrikkelijk.
Kunnen alleen maar hopen dat het wel oke is. Veel succes! Laat iets weten straks..
7 maanden geleden
Reactie op Justine96
Hey! Ik heb hetzelfde meegemaakt op 10 weken in januari… het is een vreseli ...
Oh absoluut niet fijn..
wist ook niet dat het hier zo hard zou binnenkomen, zelfs al is het nog niet 100% zeker..
bedankt 🩷
7 maanden geleden
Ja..je hebt er geen invloed op heh. Laatste zwangerschap liet m´n 1ste echo op 10 weken een vruchtje zien zonder hartslag, gestopt op 8 weken... ik had toen wel een naar voorgevoel want vroeg m´n man mee. Pillen meegekregen en uiteindelijk toch nog curettage gehad. Het gebeurt veel vaker dan je denkt :(. Sterkte en goede hoop x
7 maanden geleden
Reactie op Babsss40
Ja..je hebt er geen invloed op heh. Laatste zwangerschap liet m´n 1ste echo ...
Bedankt voor je berichtje, ik voel me wel beter door te weten dat ik dit niet alleen meemaak.
7 maanden geleden
Helaas bevestigd dat het vruchtje niet gegroeid is.. je zag het hartje nog kloppen, maar zeer traag.. ze zag ook al een bloedprop naast het vruchtzakje.. vermoedelijk gaat de miskraam 1 van de komende dagen zijn.. maandag moeten we terug.. daar wordt die mooie droom door prikt ..
we waren heel onverwachts spontaan zwanger geraakt voor het ivf traject zou starten… ik word al 38, heb een lage amh waarde en mijn vriend zijn zaad is niet goed.. het was dus echt een klein wondertje.. nu zie ik er echt tegenop om heel de rompslomp in Jette te starten 😔
Wij hebben nu tem maandag ziekenverlof gekregen, maar ik weet niet of ik het mentaal aan ga kunnen om dinsdag te gaan werken… hoe doen jullie dit? Terug werken of nog ziekenverlof?
Veel goede moed 🤍
7 maanden geleden
Reactie op Sproetie
Helaas bevestigd dat het vruchtje niet gegroeid is.. je zag het hartje nog ...
Verschrikkelijk nieuws. Ik leef met je mee..
Inderdaad een droom die doorprikt wordt.
Ik heb nu een week tot de volgende echo ziekteverlof gekregen. En ik ben blij dat mijn gynaecoloog dat had voorgesteld.
Vanaf volgende week na de echo zal het afhangen van het nieuws. Maar wss als het een miskraam wordt dan zal ik ook even thuis zijn door de medicatie en de emoties hierrond..
7 maanden geleden
Reactie op Sproetie
Heel veel sterkte Sannieke! Ik ben na mijn bbz gewoon blijven doorgaan, waardoor ik mentaal veel later « mijn klop » kreeg en alles ben gaan verwerken. Zou jezelf zeker voldoende tijd geven en er met mensen over praten. Dit eerst een plaatsje geven voor je verder kan.. ❤️🩹
7 maanden geleden
Reactie op Sproetie
Oh wat vreselijk… heel veel sterkte!
Het is alles behalve makkelijk en zeker het gevoel dat heel het traject verhaal opnieuw moet starten.
Ik was een week thuis voor mijn curretage en dan nog 2 weken erna. Je moet de tijd nemen die je zowel lichamelijk als mentaal nodig hebt!
Heel veel sterkte en een virtuele knuffel 🤍✨