12 Reacties

2 maanden geleden

Ik heb de inbakerslaapzak van puckababy is van 0-3m en daarna heb ik een 4 seizoens slaapzak op de lijst gezet deze is wel pas vanaf 6m, ik heb enkele slaapzakken gekregen van mijn nicht dus deze kan ik mss wel gebruiken van 3-6m ... maar dat is voor mij ook nog zoeken

2 maanden geleden

Hier ook een toekomstige november/december baby. Wat ik gelezen heb: Een slaapzak mag nooit te groot zijn. Die kan je niet echt op de groei kopen. Anders kunnen ze er in zakken en is er verstikkingsgevaar. Normaal gezien de lengte van je kindje + 10-15 cm. Dus helemaal in het begin is dit een 60 tot 65 cm, vanaf 3 maanden een 70 cm. De TOG-waarde hangt af van de temperatuur van de kamer waarin je kindje slaapt. Bij ons slaapt ons kindje overdag in de woonkamer (21 graden) en ‘s nachts bij ons op de kamer (rond 18 graden). Wij hebben dus een slaapzak van rond 1,5 TOG waarbij we dan eventueel een extra kledinglaagje aantrekken of uittrekken afhankelijk van waar hij op dat moment slaapt. Wij hebben rompers met lange mouwen en pyjama’s met voetjes om in te slapen. Enkele zijn ook van wol en dus iets warmer. Onze slaapzakken hebben geen mouwen. Maar dat is denk ik gewoon wat je voorkeur is. Ik vond het wat onhandig om ook nog eens de armpjes door de mouwen van de slaapzak te moeten halen. Wij hebben er momenteel 2 voor in het begin. En er staat een slaapzak in een maatje groter op onze geboortelijst.

2 maanden geleden

Ik ga voor de HEMA slaapzak kleinste maat en gewoon winterslaapzak in de kamer is het koud bij ons 16 graden zeker in de winter en zo een baby’tje heeft het al snel koud..

2 maanden geleden

Reactie op Laura0212

Hier ook een toekomstige november/december baby. Wat ik gelezen heb: Een s ...
Buiten de slaapzak wordt er geen deken meer gebruikt toch? Ik lees zo veel op het internet dat ik het niet meer weet😅

2 maanden geleden

Reactie op Sonja_ak

Buiten de slaapzak wordt er geen deken meer gebruikt toch? Ik lees zo veel ...
Wordt afgeraden wegens verstikkingsgevaar. Je kan een deken gebruiken ipv een slaapzak maar dan moet ervoor zorgen dat die op de juiste manier instopt is. Wij vonden een slaapzak veel handiger.

2 maanden geleden

Bemini 1,5 tog met een fluwelen pyjama met voetjes en een katoenen body met lange mouwen is wat ik momenteel in mijn hoofd heb... volgens de site van bemini moet dat volstaan... sowieso goeie webshop daar, als je iets bestelt, is het op een paar dagen bij je. Mss interessant om een tog 2 in huis te hebben voor het geval kleintje kou heeft... dekentjes worden idd overal afgeraden, maar op elke foto van een kliniek waar je kijkemt, liggen die baby's met een deken... dus ook niet teveel over stressen denk ik dan.

2 maanden geleden

Zou deze te groot zijn?? Er staat Newborn ik vond hem ook wel heel mooi kwam hem net tegen!

2 maanden geleden

Reactie op kiwikoetje

Bemini 1,5 tog met een fluwelen pyjama met voetjes en een katoenen body met ...
Ik heb nu eentje besteld van 3 TOG; bij nader inzien; misschien te warm?

2 maanden geleden

Reactie op Sonja_ak

Ik heb nu eentje besteld van 3 TOG; bij nader inzien; misschien te warm?
Ik denk het niet hoor.. zo baby’tjes hebben het echt koud hoor.. en je kunt altijd temperaturen op begin om te kijken hoe de lichaamstemperatuur is en dan kun je eventueel nog de pyjama uitdoen bv

2 maanden geleden

Reactie op Laura0212

Hier ook een toekomstige november/december baby. Wat ik gelezen heb: Een s ...
Als je baby op tijd geboren wordt is die toch meestal al 51-53 cm? Dus dan kan je richting 70 toch al als je +15 moet doen? 45 cm lijkt me eerder premie? Ik vind meestal 70cm winterslaapzakken?

2 maanden geleden

Wij gaan zo’n inbakerslaapzak gebruiken. Deze foto had ik bij dreambaby gezien:

2 maanden geleden

Ik stelde mn moeder gisteren dezelfde vraag. Blijkbaar lagen wij (allemaal winter babies) in een rompertje, in een slaapzakje, met 2 kruiken naast ons, onder een wollen dekentje 🤣 is natuurlijk zo'n 30 jaar geleden en we zijn kou kleumen, oorzaak of gevolg? Misschien kijken of jullie zelf het eerder koud of warm hebben, kans dat je baby gelijkaardig is 🤷‍♀️