9 Reacties

2 maanden geleden

Hey, werk jij nog of kan je eventueel ook overdag rusten. Ja heb ook moeite om terug in slaap te vallen na dat ik in de nacht wakker wordt. Zwz al niet teveel op je rug liggen. Ze zeggen dat op je linker zij ligt beter is. Je kan altijd iets tussen u benen leggen en onder u buik ook wat dat de buik ook ondersteuning heeft. Kan ook zijn dat je beetje stress hebt waardoor je wat slecht slaapt. Warmte helpt ook redelijk. Maar spijtig kunnen we er niet veel aan doen. Ga erger worden hoe verder je in de zwangerschap zit. Ik slaap ook al zo slecht

2 maanden geleden

Reactie op 🥰🥰❤️❤️

Hey, werk jij nog of kan je eventueel ook overdag rusten. Ja heb ook moeit ...
Zit van begin deze maand al op werkverwijdering.. dus kan inderdaad wel rusten overdag maar heb dan beetje schrik dat ik s’avond nog later ga slapen..ja positie is echt zoeken 😕 en stress heb ik inderdaad.. ik heb gemiddeld 5u stress per dag.. (gemeten door oura ring)🥺

2 maanden geleden

Heb je een optie om apart te slapen af en toe? Mijn vriend of ik slapen soms gewoon in de logeerkamer. Dat helpt enorm om wat bij te slapen want ik word ook vaak wakker als hij vroeger moet opstaan of wat snurkt. En hij als ik met zwangerschapskussen en al op mijn andere zij ga liggen. Sinds enkele weken heb ik ook vaak last om een goede positie te vinden om te slapen. Vaak veel last van spierpijn of gewoon een oncomfortabel gevoel. Het helpt om ook mijn hoofd mee op het voedingskussen te leggen en regelmatig eens van zij te veranderen. Baby is de eerste uren inderdaad actief dan, maar dat is sowieso als ik stil lig. Niet eten na 19u helpt ook wel wat. Het is de ene nacht tov de andere. Verder niet veel tips. Het hoort er een beetje bij denk ik. Je bent in ieder geval niet alleen! Mijn gynaecoloog heeft me wel pilletjes voorgeschreven om te helpen inslapen. Volledig veilig in de zwangerschap. Voorlopig neem ik ze nog niet, maar mocht het nodig zijn ga ik ze wel halen.

2 maanden geleden

Ik heb inmiddels ook moeite met terug inslapen als ik wakker wordt om naar de wc te gaan (2-3x per nacht momenteel). Soms helpt het bij mij een beetje om een slaapverhaaltje of begeleide meditatie op te zetten (mn vriend slaapt als een blok dus die merkt er toch niets van). Het is heel normaal dat babies 's nachts meer actief zijn en dus veel schoppen. Doet de mijne ook. (Heeft waarschijnlijk te maken met dat jij 's nachts niet beweegt dus geen schommelingen om de baby in slaap te wiegen en onze bloedsuikerspiegel zou er ook mee te maken hebben). Dus probeer het geschopt te omarmen en je juist gerust te laten stellen en daarmee in te slapen. (Mn vriend schrok zich 2 nachten geleden rot toen hij 's nachts z'n handen op m'n buik legte en de baby zo hard en veel schopte dat zijn hand helemaal mee bewoog. Hij deed de lichten aan om te zien of ik ok was, maar ik was toen in diepe slaap en heb er niets van gemerkt 😅) Ik doe trouwens ook middag dutjes waar mogelijk. Alle slaap die we kunnen krijgen moeten we nemen 😉

2 maanden geleden

Reactie op Davina Pitt

Zit van begin deze maand al op werkverwijdering.. dus kan inderdaad wel rus ...
Algoed dat je kan rusten. Je kan altijd eens proberen en als je merkt dat je nog later ga slapen. Ermee stoppen. Kan zeker ook een beetje liggen aangezien je stress hebt. Je hebt toch iemand waar je mee kan praten of om je stress wat te verminderen

2 maanden geleden

Reactie op Laura0212

Heb je een optie om apart te slapen af en toe? Mijn vriend of ik slapen som ...
Die optie hebben we ni echt..

2 maanden geleden

Reactie op Loes_90

Ik heb inmiddels ook moeite met terug inslapen als ik wakker wordt om naar ...
Dankje voor de tips ik ga dit zeker eens uit testen..

2 maanden geleden

Reactie op 🥰🥰❤️❤️

Algoed dat je kan rusten. Je kan altijd eens proberen en als je merkt dat j ...
Ik kon vroeger mijn stress verminderen met wat netflix ofz te kijken of wa lezen ma weinig concentratie er voor gekregen😅

2 maanden geleden

Nog een rondje gaan wandelen voor je naar bed gaat misschien? wat frisse lucht kan soms veel doen...