4 Reacties

7 maanden geleden

Hey sorry, ik niet.. Misschien eens nagaan bij de gynaecoloog? “Valgevaar” lijkt me misschien wel een ding?

7 maanden geleden

Hoort bij de sporten die je in principe niet meer zou mogen doen, maar ik zou gewoon denken: gebruik gezond verstand. Als je een betrouwbaar paard hebt waar je al jaar en dag mee rijdt… waarom dan niet in die eerste weken. Pas wanneer je echt een buik hebt waarbij een val impact op zou hebben zou ik het laten. Wij nu bv onlangs 3-jaarse gekocht die mijn man zadelmak aan het maken is, daar ga ik niet meer opkruipen. Jonge paarden sowieso ook slapper op de benen en gaan sneller van zichzelf struikelen… of eventueel geen sprongen meer nemen en het bij dressuurwerk houden. Of geen dingen meer doen waar je paard mogelijks kan op panikeren. Is kwestie van aanvoelen welk paard je hebt denk ik? Nu… naast het paard kan soms minstens even gevaarlijk zijn dus .. 😅

7 maanden geleden

Reactie op Tenhaeghendoorn

Hoort bij de sporten die je in principe niet meer zou mogen doen, maar ik z ...
Dankje voor je reactie! De gynaecoloog zegt tot 3 maand daat het niet zoveel kwaad kan op recreatieve basis maar niet meer intensief. Ik zelf heb er 2. 1 die op rust staat en 1 dressuur paard die eigenlijk super braaf en lief is maar ook hij kan wel eens raar doen maar dat is ergens wel normaal. Ik reed normaal 5 keer in de week maar zal het dan wat afbouwen en mijn lesgeefster ermee laten rijden.

7 maanden geleden

Reactie op Yc26

Dankje voor je reactie! De gynaecoloog zegt tot 3 maand daat het niet zovee ...
Probeer er toch nog maar even van te genieten nu het nog mag (en kan 😅). Zullen lange maanden zijn zonder… veel succes verder! 🤗