15 Reacties
10 dagen geleden
Toch frustrerend soms om al die dingen te voelen en niet meer weten wat het is 😅. Ik zou wel eens durven naar de materniteit bellen en vragen of je een halfuurtje aan de monitor kan, dan weet je het meteen of het weeen zijn of niet. Alleszins veel moed, rugpijn suckt echt 🙈.
10 dagen geleden
Reactie op Sara1818
Toch frustrerend soms om al die dingen te voelen en niet meer weten wat het ...
Awel ik had op een topic in de november groep gelezen dat iemand met rugweeën zag blijkbaar en dat ze dat niet op de monitor zagen met dat het in de rug zat. Ik heb een goeie week geleden al eens gebeld met dezelfde klachten en heb toen aan de monitor gelegen, niks te zien. Dachten dat het een blaasontsteking was maar uiteindelijk ook niet dus ik weet niet of dat echt zin heeft haha
10 dagen geleden
Ik heb ook vooral avond en in de nacht en ‘s morgen er veel last van constante pijn daar en overdag ook maar niet zo fel.
Spijtig kan ik geen tips geven.
Alleen ik probeer mijn buik extra te ondersteunen in de nacht en zwangerschap kussen en extra kussen onder mijn voeten dat het hoger ligt en het helpt wel ietsje beter om te slapen.
10 dagen geleden
Reactie op 🥰🥰❤️❤️
Ik heb ook vooral avond en in de nacht en ‘s morgen er veel last van consta ...
Awel ik heb ondertussen contact gehad met de vroedvrouw van mijn gynaecoloog en ze zei dat het idd wel weeën kunnen zijn maar dat ze gewoonweg nog niet sterk genoeg zijn om op te kunnen meten. Dus gewoon afwachten tot het moment dat ze gaan overgaan in duidelijke weeën waar je echt kunt zeggen ‘nu begint het en nu eindigt die’ maar dat kan natuurlijk nog even aanslepen. Dus maw niks aan te doen en op de tanden bijten 🥲
9 dagen geleden
Reactie op elighes
Awel ik heb ondertussen contact gehad met de vroedvrouw van mijn gynaecoloo ...
Hey, ik heb gelezen dat rugmassage wel kan helpen de pijn te verlichten, de nicht van mijn man had dit en elke avond masseerde haar man haar rug waar ze pijn had met massage olie en hij warmde die een kleine 30sec op in de micro, voor haar hielp dit wel echt en ook zei ze dat je man tegen druk kan oefenen op de momenten dat je pijn hebt en dat het ook helpt mss ben je er wat mee☺️ allesins succes en hoppelijk helpt het
9 dagen geleden
Reactie op elighes
Zou wel handig zijn als mijn vriend überhaupt wist hoe hij moest masseren i ...
Oei😅 ik heb hier zelf geen last van maar gelukkig kan mijn man wel redelijk masseren😏 mss een tip voor je vriend, zachtjes druk uitoefenen en zijn hand langzaam bewegen in cirkels waar je pijn hebt
9 dagen geleden
Ja, ook ´s avonds en ´s nachts. En lijkt erg op rug weeën die ik tijdens de bevalling heb gehad maar dan veel minder intens natuurlijk. Paracetamol helpt niet.
Zoals bij al die kramperige pijntjes: zolang ze niet frequenter en heviger worden, ook weer verdwijnen is het doorgaans gewoon nog wat afwachten.
9 dagen geleden
Ik heb bij mijn vorige zwangerschap van ongeveer 32 weken tot 41 weken met rugweeen rond gelopen. Deze zorgde wel voor ontsluiting, bevalling gestart met 4cm opening. Maar waren niet sterk genoeg om de volledige bevalling op gang te brengen. Rugweeen kunnen enorm veel pijn doen meer dan buikweeen. En kunnen inderdaad soms niet goed herkend worden op de monitor, maar dan zijn er andere manieren om op te merken dat je in arbeid bent.(ontsluiting die vordert, de rugweeen komen sneller, langer en pijnlijker,..) zit je baby toevallig in sterrenkijker? Dit kan zorgen voor rugweeen, sterrenkijker is niet erg meestal draaien ze nog tegen de bevalling, het is gewoon pijnlijker helaas. Hier hebben ze alle 2 eerst in sterrenkijker gelegen. En nu opnieuw sterrenkijker. Probeer er warmte tegen te houden, als de pijn dan minder wordt kan je wel herkennen dat dit voorweeen zijn en dus het nog niet doorzet. Voor de rest kan ik je niet veel tips geven, het is enorm pijnlijk en kan slopend zijn. Er komt een einde aan, je weet alleen helaas niet exact wanneer.