23 Reacties

3 maanden geleden

Zelfde hier, nu 21w en op 16w moeten stoppen. Ik volg wel kine wekelijks en krijg speciale oefeningen mee naar huis die ik ook doe. Maar geen medicatie. Enkel ondersteunende oefeningen en tips etc. Werkt voor mij heel goed

3 maanden geleden

Reactie op Tiara-27

Zelfde hier, nu 21w en op 16w moeten stoppen. Ik volg wel kine wekelijks en ...
En is dat dan speciaal al prenatale kine? Want ik kreeg die wel al voorgeschreven, maar de arts raadde toen toch wel aan om nog te wachten, omdat de klachten dus nog zouden verergeren rond de 30 weken.. Dus ofwel is m’n lichaam hier zeer vroeg mee, ofwel moet het nóg erger worden.. :(

3 maanden geleden

Reactie op LoreBaby

En is dat dan speciaal al prenatale kine? Want ik kreeg die wel al voorgesc ...
Nee niet speciaal, ik ging sowieso al naar de kine. Ze masseert en maakt wat los en doen dan samen oefeningen. Niet specifiek prenatale kine

3 maanden geleden

Van bekkenpijn heb ik minder last, maar rugpijn de laatste 2 weken ook echt wel veel erger! Ik had voor mijn zwangerschap ook al een vrij slechte rug (zit wat in de familie), heb al artrose in mijn nek op C4-C5 en trapeziussyndroom thv. schouders en soms ook lage rugpijn. Kortom veel te veel voor mijn jonge 30 jaar 😂. Ik werk ook nog fulltime als verpleegkundige tot 26weken, dus nog een kleine 5 weken, maar zo houd ik dit ook niet vol. Ik ga al 5 jaar op en af naar de kinesist hiervoor en ik moet zeggen dat ik er tijdens mijn zwangerschap ook wel deugd van heb, mijn kinesist heeft ook een bijkomende opleiding gedaan en mag ook kraken en dit doet soms ook wel deugd voor even. Ik zou mss toch niet te lang wachten met kiné op te starten, beter nu dan wanneer de pijn erger wordt denk ik dan? Zeker omdat we amper pijnmedicatie mogen nemen buiten Dafalgan. Ik nam vaak Brufen bij rugpijn voor mijn zwangerschap maar dit mag nu ook niet meer. Ik kan kiné dus wel echt aanraden vanuit mijn persoonlijke ervaring, maar de keuze is aan jou natuurlijk 😄

3 maanden geleden

Ik heb ook vooral rugpijn. Je kan thuis zelf oefeningen doen. Kine helpt wel maar snap dat je er liever een beetje mee wilt wachten. Je kan eventueel zo’n zwangerschap band kopen en rond je buik en rug doen.

3 maanden geleden

Ik ga ook naar de kiné, zit veel op een bal en leg warmte op mijn rug. Wat ook deugd kan doen is als er iemand anders op een stoel zit, jij op de grond tussen de benen met jouw handen gekruist achter de nek van die persoon en dat die persoon jou zo ook uitstrekt. Doet mega deugd!

3 maanden geleden

Reactie op lotje1994

Van bekkenpijn heb ik minder last, maar rugpijn de laatste 2 weken ook echt ...
Bedankt voor je reactie! Amai, lijkt me een heleboel, en ferm lastig idd. Chance dat je binnenkort mag stoppen! (Ben ik wel een klein beetje jaloers op!) Want hoewel ik ergens wel blij ben dat ik kan blijven werken, lijkt t me toch wel erg lastig tot aan 8 maand. En zeker met zo’n pijn elke dag! Ik hoop dus dat er een manier is om die wat te verzachten.. De kraker durf ik niet zo goed. Ik deed dit voorheen wel eens, maar ik zie nog niet hoe ik nu in die bochten gewrongen kan worden :p. Misschien toch maar een nieuw voorschriftje kiné (niet-zwangerschapsgerelateerd) vragen.. want met de prenatale ben ik toch liever spaarzaam, als we er maar zo weinig krijgen…

3 maanden geleden

Reactie op KATTTTT

Ik ga ook naar de kiné, zit veel op een bal en leg warmte op mijn rug. Wat ...
Uitstrekken? Doet dat geen pijn aan je banden aan de baarmoeder?

3 maanden geleden

Reactie op 🥰🥰❤️❤️

Ik heb ook vooral rugpijn. Je kan thuis zelf oefeningen doen. Kine helpt w ...
Bedankt voor de tip! Zou dat erg helpen voor ondersteuning? Waar koop je die dan best?

3 maanden geleden

Reactie op LoreBaby

Uitstrekken? Doet dat geen pijn aan je banden aan de baarmoeder?
Nee, daar voel ik niets van, je strekt gewoon jouw rug en dat zorgt ervoor dat de druk wat kan minderen.

3 maanden geleden

Reactie op LoreBaby

Bedankt voor je reactie! Amai, lijkt me een heleboel, en ferm lastig idd. C ...
Ik had in het begin ook veel schrik voor dat kraken, maar laat dit nu toch geregeld doen al een jaar of 3 en ik heb er wel baat bij. De eerste 2-3x voelt het wat raar, maar ondertussen kent mijn kinesist mij en mijn rug al zo goed na al die jaren en vertrouw ik hem ook, dat ik er zelfs al niet meer op let in welke bochten ik gelegd wordt 😅 hij is wel heel voorzichtig ook en zal ook nooit kraken als het niet nodig is, ook vanaf het begin van de zwangerschap tot 12weken heeft hij zelf gezegd dat het niet mocht dus. Maar ik kan wel snappen als je dit niet ziet zitten. Ik persoonlijk heb dan minder baat bij massage en oefeningen, maar dit kan voor jou mss wel een oplossing zijn!

3 maanden geleden

Mijn kine rade dubbele kussen aan tussen knieën ipv 1

3 maanden geleden

Reactie op VDBLYNN

Mijn kine rade dubbele kussen aan tussen knieën ipv 1
Dat zal ik ook direct eens proberen zie vanavond !

3 maanden geleden

Ik heb dit kussen al een paar keer zien passeren op Facebook, misschien is dit iets? Je kan er ook aan je rug nog een klein stukje bijzetten, helpt mss bij de hollere rug? https://thinknatty.com/nl-be/products/natty-pregnancy-pillow

3 maanden geleden

Reactie op lotje1994

Ik heb dit kussen al een paar keer zien passeren op Facebook, misschien is ...
ooh nee niet nemen!! 60 euro betaald en trekt op niets.. kussens zakken gewoon door.. je hebt niets van extra steun ofzo.. 🫥 valt ook kleiner uit dan verwacht..

3 maanden geleden

Reactie op Baby VW

ooh nee niet nemen!! 60 euro betaald en trekt op niets.. kussens zakken gew ...
Oei dat wist ik niet.. heb het zelf niet, zag dit enkel passeren

3 maanden geleden

Reactie op lotje1994

Ik heb dit kussen al een paar keer zien passeren op Facebook, misschien is ...
Dankjewel voor de tip!! 🫶🏻🥰

3 maanden geleden

Heb er ook meer last van op drukke dagen. Rust (als dat mogelijk is) helpt wel 😇. 21 w ver hier.

3 maanden geleden

Reactie op LoreBaby

Bedankt voor de tip! Zou dat erg helpen voor ondersteuning? Waar koop je di ...
Ik zelf ga het zelf ook kopen maar ging dat doen iets later in de zwangerschap want helpt heel goed voor de ondersteuning van de rug maar ook ondersteuning onder je buik. Op bol.com zijn er een paar goede “bekkenbanden” tussen.

3 maanden geleden

Reactie op lotje1994

Oei dat wist ik niet.. heb het zelf niet, zag dit enkel passeren
Jha zagen dit ook constant passeren op facebook en instagram.. toch maar gekocht.. maar helpt echt niet :( slechte aankoop.. nu zelf 21 weken ook al enorme buik en voel gewoon niets van ondersteuning..