14 Reacties
2 maanden geleden
Mijn vroedvrouw heeft dit afgeraden voor mij.. omdat het maar een korte periode is waar je beschermd bent.. mijne zei een bedrag van 280… waar mutualitei niet tussenkomt..
maar voor ons kindje gaan we dit sowieso toedienen..
2 maanden geleden
Ik volg. Hier ook twijfels hierover.
Aangezien ik een hoogrisico patient ben.. Immuniteitstoornis + astma is het mij ook aangeraden om vanaf oktober mijn griep+covid vaccinatie te laten zetten en eventueel het RSV vaccin.. Normaal doe ik dit elk jaar maar aangezien ik nu bijna 30weken zwanger ben twijfel ik enorm hard over de voor en nadelen voor mezelf en de baby ..
2 maanden geleden
Voor de mama is het een vaccin, kost €280 en geen terugbetaling. Hiermee is je baby ook meer beschermd tegen RSV tot 6 maanden.
Voor baby’s tot 1 jaar is het geen vaccin maar een medicijn met antilichamen die ze toedienen. Eigenlijk een soort immunsysteemboost tegen RSV. Die wordt wel terugbetaald.
Ik mocht kiezen, maar ze raadde wel aan om voor het babyprikje te kiezen. Deze wordt terugbetaald en alles komt rechtstreeks bij je baby terecht.
2 maanden geleden
Dag dames,
Topics over vaccineren zijn niet toegestaan op het forum. Dit omdat er te vaak onjuiste medische informatie voorbij komt en mensen snel ruzie met elkaar krijgen. Als je vragen hebt over vaccineren en eventuele bijwerkingen hebt hiervan, raden we aan om dat met een medische professional te bespreken.
Ik sluit het topic nu.
Groetjes,
Marleen