14 Reacties

2 maanden geleden

Mijn vroedvrouw heeft dit afgeraden voor mij.. omdat het maar een korte periode is waar je beschermd bent.. mijne zei een bedrag van 280… waar mutualitei niet tussenkomt.. maar voor ons kindje gaan we dit sowieso toedienen..

2 maanden geleden

Ik volg. Hier ook twijfels hierover. Aangezien ik een hoogrisico patient ben.. Immuniteitstoornis + astma is het mij ook aangeraden om vanaf oktober mijn griep+covid vaccinatie te laten zetten en eventueel het RSV vaccin.. Normaal doe ik dit elk jaar maar aangezien ik nu bijna 30weken zwanger ben twijfel ik enorm hard over de voor en nadelen voor mezelf en de baby ..

2 maanden geleden

Huisarts zei bij mij dat het 190 euro kost als je het zet als mama (niets terugbetaald). En wel terugbetaald is bij de baby (je betaalt nog iets van een 8 euro ofzo).

2 maanden geleden

Heyhey! Vroedvrouw zei eerst om het zelf te zetten, maar de gynaecoloog raadde het aan om het bij de geboorte te doen. Ik vertrouw op de gynaecoloog 🥰🙌🏼

2 maanden geleden

Is dit vaccin nieuw??

2 maanden geleden

Reactie op Justine96

Heyhey! Vroedvrouw zei eerst om het zelf te zetten, maar de gynaecoloog raa ...
Heeft ze toevallig ook gezegd waarom ze dit aanraadt bij de baby en niet bij de mama?

2 maanden geleden

Reactie op roezptoez

Huisarts zei bij mij dat het 190 euro kost als je het zet als mama (niets t ...
Oei precies toch wat verschillende prijzen, mss niet goed wat ik gehoord heb 😅

2 maanden geleden

Reactie op lotje1994

Heeft ze toevallig ook gezegd waarom ze dit aanraadt bij de baby en niet bi ...
Omdat de baby het dan meteen zelf heeft & het dan ook zo goed als volledig terugbetaald is :)

2 maanden geleden

Voor de mama is het een vaccin, kost €280 en geen terugbetaling. Hiermee is je baby ook meer beschermd tegen RSV tot 6 maanden. Voor baby’s tot 1 jaar is het geen vaccin maar een medicijn met antilichamen die ze toedienen. Eigenlijk een soort immunsysteemboost tegen RSV. Die wordt wel terugbetaald. Ik mocht kiezen, maar ze raadde wel aan om voor het babyprikje te kiezen. Deze wordt terugbetaald en alles komt rechtstreeks bij je baby terecht.

2 maanden geleden

Is dit informatie van de vaccin voor België of Nederland ?

2 maanden geleden

Info België: https://www.allesovervaccineren.be/zwangerschapsvaccinatie-omdat-je-kindje-de-beste-bescherming-verdient#anker%20rsv

2 maanden geleden

Ik kreeg ook te horen dat het vaccin voor de baby veel beter werkt dan die je als mama krijgt

2 maanden geleden

Dag dames, Topics over vaccineren zijn niet toegestaan op het forum. Dit omdat er te vaak onjuiste medische informatie voorbij komt en mensen snel ruzie met elkaar krijgen. Als je vragen hebt over vaccineren en eventuele bijwerkingen hebt hiervan, raden we aan om dat met een medische professional te bespreken. Ik sluit het topic nu. Groetjes, Marleen