13 Reacties

5 maanden geleden

Ik heb geen ervaring met het stoppen met roken tijdens zwangerschap. Maar ik wil wel zeggen dat ik het chapeau vind dat je probeert om te stoppen! Niet iedereen doet dit. Weet wel hoe moeilijk het kan zijn, want heb zelf gerookt en toen gekozen om cold turkey te stoppen. Door mijn gewoonten te veranderen (ging naar een andere school) en later te vertrekken ipv vroeger om nog eentje te roken, was het een stuk makkelijker voor mij. Bij mij was het echt een gewoonte heb ik gemerkt. Als ik met de fiets naar Brugge ging stopte ik altijd op dezelfde punten om te roken 😅 ook toen ik al een jaar gestopt was, zat dit er nog in om te stoppen en te zoeken in me handtas 🙈 Heb wel gewisseld met vaker kauwgom te kauwen

5 maanden geleden

Hoi Laurayaya Ik ben een tweetal maanden voor m’n zwangerschap overgeschakeld naar vapen. M’n sigaretten die ik over had deed ik onmiddellijk weg. Ik bouwde het nicotine gehalte af per 2 weken en in een kleine 2 maand kon ik volledig zonder. ☺️ Ik dacht altijd dat een Vape mijn sigaretje niet kon vervangen, maar als je er van af wilt blijkbaar wel.. ☺️

5 maanden geleden

Ik rook ook nog altij en herken het schuld gevoel maar volgens mijn gynea is drastisch minderen beter voor mij dan volledig te stoppen aangezien ik voor de zwangerschap veel te veel rookte om ineens te stoppen om dat dit veel te veel stress met zich meebrengt . Ik probeer ook meer te "vapen" dan naar een sigaret te grijpen

5 maanden geleden

Heyhey! Ik heb geen rookervaring, maar ik hoorde ook dat als je tijdens je zwangerschap van een verstookt rookster naar stoppen gaat, dag eigenljjk niet zo goed is voor de baby.. Dat is wat ik gehoord heb, ik weet niet of het correct is natuurlijk 🤭

5 maanden geleden

Heyhey. Ik rook ook nog altijd. Nee zoveel als ervoor maar mijn gynaecoloog zei ook dat ze al blij was dat ik al geminderd was. Ik heb bij mijn vorige zwangerschap ook gewoon blijven roken en mijn dochtertje is ook helemaal in orde 🫣🙈🥰