16 Reacties

4 maanden geleden

Doet me denken aan mijn gedachtenstroom van gisteren 😂 - "Zou mijn kat zien/voelen/horen/ruiken dat ik zwanger ben?" - "Zou die dan ook opmerken dat ik dikker aan het worden ben?" - "Eigenlijk, hij moet ni veel zeggen, de schrokkop heeft zelf een hangbuik gekregen..." 😂

4 maanden geleden

Reactie op HanckChar

Doet me denken aan mijn gedachtenstroom van gisteren 😂 - "Zou mijn kat zi ...
Wel, ik heb het eens opgezocht en ze kunnen dit wel ruiken we scheiden een bepaalde geur af door onze hormonen wat bij je huisdier een signaal geeft … volgens dokter google he 😂

4 maanden geleden

Normaal kunnen honden het idd ruiken, alleen kunnen vele honden het blijkbaar niet juist interpreteren. De hond van m'n zus (een Friese stabij, oorspronkelijk mollen jager) had het volgens mij direct op 7 weken al door, hij werd plots veel rustiger en voorzichtiger naar mij toe. De hond van mn ouders (springer spaniel, heel drukke jachthond) heeft volgens mij nogsteeds niets door 😆

4 maanden geleden

Reactie op Loes_90

Normaal kunnen honden het idd ruiken, alleen kunnen vele honden het blijkba ...
Onze hond is ook wel wat rustiger geworden en voorzichtiger , we hebben hem wel laten castreren dus wist niet goed heeft het daarmee mee te maken of niet. Hij deed dit ook al de week voor ik wist dat ik zwanger was want ik vond het wel grappig ik dacht bij mezelf “raar, ben toch niet zwanger???” Hij heeft dit dan een tijdje niet meer gedaan en nu komt hij terug op mijn buik liggen en zijn snuit tegen mijn navel duwen 😄😄

4 maanden geleden

Bij mij is het wel mijn kat maar mijn kat die weet precies wel al. Ligt vaker op mijn buik en slaapt elke nacht bij mij in bed. Snuffelt vaak aan mijn buik en kopjes geven. Zo denk wel dat het ook bij honden is dat ze het wel rieken. Maar deze ochtend leek het precies of mijn kat de baby echt heeft gevoeld want de baby was ineens heel actief en de kat verschoot een beetje en snuffelde waar de baby ligt. Zo is waarschijnlijk geen toeval. Honden en katten weten meestal al dat je zwanger bent vooraleer iemand het weet. Awwwhhhh wel schattige hondje

4 maanden geleden

Reactie op 🥰🥰❤️❤️

Bij mij is het wel mijn kat maar mijn kat die weet precies wel al. Ligt vak ...
Haha dankje , hij is niet elke dag zo schattig hoor zoals je ziet .. ! 😜😜😜

4 maanden geleden

Wij hebben een Berner Sennen van 4 jaar en ik merk dat hij naar mij toe wel iets rustiger geworden is, maar of hij echt iets doorheeft van de zwangerschap weet ik niet 😄

4 maanden geleden

Reactie op lotje1994

Wij hebben een Berner Sennen van 4 jaar en ik merk dat hij naar mij toe wel ...
Ik vraag me soms wel af hoe gaat dat klikken als de baby er is .. we hebben hem geadopteerd en hij heeft ook al gebeten toen hij hier zijn eerste week was 😕 maar ik veronderstel dat als hij dit echt moest voelen dat het wel oke zal komen hoop ik 😅

4 maanden geleden

Reactie op shaniarobeyns

Ik vraag me soms wel af hoe gaat dat klikken als de baby er is .. we hebben ...
Ik heb hier ook al over nagedacht hoe hij gaat reageren eenmaal de baby er is.. Hij is altijd heel nieuwsgierig naar baby'tjes, wil altijd snuffelen en likjes geven, zal nooit iets kwaad doen maar is natuurlijk geen kleine hond en kwijlt ook wel wat af 😂 Naar iets grote kindjes (vanaf 3 jaar) is de nieuwsgierigheid wat minder merken we, als we met hem op de markt lopen en kindjes willen hem aaien (omdat ze altijd gefascineerd zijn door zo'n grote hond 😆) doet dit hem eigenlijk niks. Ik denk dat we onze hond van op voorhand al wat moeten laten wennen aan het idee dat er dingen veranderen, ook corrigeren en de eerste dagen goed de geur van de baby laten besnuffelen (eerste pampers, eerste kleertjes die ze aangehad hebben).

4 maanden geleden

Reactie op lotje1994

Ik heb hier ook al over nagedacht hoe hij gaat reageren eenmaal de baby er ...
Ja klopt , mijn nicht heeft ook een hond en toen zei net bevallen is heeft haar vriend even over en weer gereden naar huis om een rompertje dat de kleine heeft gedragen en gebruikte pamper bij de hond te leggen. Dus dat ga ik voor de zekerheid toch ook wel doen. De gynaecoloog zei probeer je hond overal een beetje bij te betrekken. Bv: als je borstvoeding geeft kan je je hond naast jou laten zitten .. ( ik weet nu niet of zo’n grote loebas natuurlijk in de zetel mag ) 😂

4 maanden geleden

Reactie op shaniarobeyns

Ja klopt , mijn nicht heeft ook een hond en toen zei net bevallen is heeft ...
Ja dat gaan wij ook proberen doen! In de zetel mag hij wel niet bij ons, is ook een beest van 69kg, weegt meer dan mij 🤣 Maar sowieso willen we hem wat betrekken, in de mate van het mogelijke natuurlijk. En we gaan op tijd het parkje zetten ook en het deurhekje dat hij toch doorheeft dat er iets aankomt. Misschien is dit iets dat je ook kan doen?

4 maanden geleden

Reactie op lotje1994

Ja dat gaan wij ook proberen doen! In de zetel mag hij wel niet bij ons, is ...
Ja, dat waren wij ook aan het denken. Ben benieuwd hoe hij zal reageren 🫣🫣🫣

4 maanden geleden

Reactie op shaniarobeyns

Haha dankje , hij is niet elke dag zo schattig hoor zoals je ziet .. ! 😜😜 ...
Precies een heel ondeugende hond. Schattige🥰🥰

4 maanden geleden

Reactie op 🥰🥰❤️❤️

Precies een heel ondeugende hond. Schattige🥰🥰
Dankje haha , Kan er niet lang boos op blijven 😂😂 er zijn ergere dingen dan een vuilzak kapot bijten … 😅😅

4 maanden geleden

Reactie op shaniarobeyns

Dankje haha , Kan er niet lang boos op blijven 😂😂 er zijn ergere dingen d ...
Ja dat begrijp ik wel

4 maanden geleden

Die van ons heeft het volgens mij echt niet door 🤭😂 maar blijft wel cute