11 Reacties

2 maanden geleden

Amai, klinkt echt vreselijk! Zou het allesinds ook niet kunnen verdragen… kan je gaan grenzen stellen tegen haar? Uiteindelijk is het wel jullie kindje he. Geen gesprek langs 2 kanten, maar wel duidelijk aantonen hoe jullie je erbij voelen & wat jullie verwachten? Juist een vraagje; waarom gaat ze mee op echo? 🤭 Voor mij zou dat alweer een stap te ver zijn… Allesinds heel veel succes & laat je zeker niet doen!! 💗

2 maanden geleden

Mijn schoonmoeder is ook zo, maar op een iets andere manier. Ik ben ook enorm gefrustreerd maar ik zwijg voor de lieve vrede. Want ze doen uiteindelijk ook veel voor ons maar daardoor permitteren ze zich ook veel… daarom zwijg ik omdat ik niet wil overkomen alsof ik ondankbaar ben want dat ben ik wel maar ons helpen geeft hen het recht niet om alles te mogen beslissen en regelen in onze plaats… dus ik snap helemaal wat je doormaakt en hoe enorm frustrerend dit kan zijn… helaas zegt mijn vriend dan “je weet hoe mn moeder is, je gaat ze niet meer kunnen veranderen”

2 maanden geleden

Reactie op elighes

Mijn schoonmoeder is ook zo, maar op een iets andere manier. Ik ben ook eno ...
Ik bedoel natuurlijk dat ik wel dankbaar ben en niet ondankbaar* oepsie hahaha

2 maanden geleden

Letterlijk fysiek wat afstand nemen helpt bij mij wel om niet te blijven piekeren over alles wat ze zeggen/doen. Mijn vriend begrijpt dit en gaat dan alleen op bezoek met een uitvluchtje waarom ik niet mee ben 😊

2 maanden geleden

Reactie op Sgyb

Letterlijk fysiek wat afstand nemen helpt bij mij wel om niet te blijven pi ...
Dat is wel goed van je! Zou ik ook moeten doen maar ik heb fomo hahaha en ben bang dat ze dan gaan roddelen of dingen zeggen over mij 🤪

2 maanden geleden

Fysiek afstand nemen is inderdaad een zeer goeie tip! Heb je ook meer reserves om het gedrag naast je neer te leggen als je dan nog eens elkaar ziet. Verder ook gewoon durven je grenzen aangeven. Zij gaat ook gewoon los over je grenzen zonder te vragen, waarom zou jij dan zo voorzichtig moeten zijn en je inhouden?! Even doorbijten 💪🏻

2 maanden geleden

Reactie op Justine96

Amai, klinkt echt vreselijk! Zou het allesinds ook niet kunnen verdragen… k ...
Ja ik ga dat zeker doen want begin er wat stress door te krijgen. Met de echo’s van het ziekenhuis nemen we niemand mee. Maar zij was zoveel aant zagen dat ik dacht weetje we zullen naar een pretecho gaan dat ze is 1 keer mee kan. Dankjewel

2 maanden geleden

Reactie op elighes

Mijn schoonmoeder is ook zo, maar op een iets andere manier. Ik ben ook eno ...
Wel erg. Ja bij ons doe ze ook veel goede dingen en ben ik haar dankbaar ook voor zo snap je. Veranderen niet maar zou wel fijn zijn dat er rekening wordt gehouden.

2 maanden geleden

Reactie op Isabelle31

Fysiek afstand nemen is inderdaad een zeer goeie tip! Heb je ook meer reser ...
Is lief dankjewel🥰 zal ik zeker doen.

2 maanden geleden

Ik herken dit ook. De vorige keer heb ik mijn stoute schoenen aangetrokken en heb haar gezegd: “bedankt voor je goede raad, het is lief dat je meedenkt. Dit topic zie ik toch anders. Het is ook niet iets waarover ik wil praten of onderhandelen, dus laat ons even van onderwerp veranderen.” Ze probeerde haar mening nog door te duwen, maar ik ben toen “even naar de berging gegaan om tomatenpuree te halen”. Bij terugkeer ben ik zelf over iets anders begonnen (ze babbelt graag over haar werk, dus dat was gemakkelijk 🤭). Leuk vond ze het niet en nu hoor ik ze ook minder, maar ik vind het belangrijk om mijn grenzen te bewaken.

2 maanden geleden

Reactie op Charlotte_C

Ik herken dit ook. De vorige keer heb ik mijn stoute schoenen aangetrokken ...
Wat goed dat je dat hebt durven doen! Chapeau!!