8 Reacties
vorig jaar
Zeker niet overdreven. Jouw kind jouw regels. Zeker als ze nog zo klein zijn is het normaal dat je bang bent dat je kind ziek zal worden. Handen wassen na het plassen lijkt me trouwens maar basis hygiëne 😅. Je doet dat goed 😌, stel je eigen grenzen en laat niet over je grenzen gaan. Succes mama 💪
vorig jaar
Ik geef je geen ongelijk. Heb het er ook enorm moeilijk mee om hem uit handen te geven. En wie wast zijn handen nu niet na het plassen 🙃 ik vind dat precies basis, en zeker na corona is dat toch het minste. Dat kleintje heeft nog geen immuunsysteem dus is het supernormaal dat je dat wil beschermen voor virusjes die ervoor kunnen zorgen dat je er alweer mee naar de kliniek mag, toch? 🤷♀️
vorig jaar
Ja na het plassen is voor mij ook basis. Maar ik heb me al vaker verbaasd de afgelopen jaren over hoe dat hier gaat… 😅 pluszoontje is overal beetje een prins en hoeft niks als hij niet wil….
Krijg nu net te horen dat ik mn baby in een glazen kast moet zetten als ik wil dat hem niks overkomt🥴 lekkere opmerking weer maar goed…
vorig jaar
Ik snap het volledig als het je eerste kindje is dat je (over) beschermend bent en dat is zeker heel normaal en begrijpelijk en iedereen zou je moeten volgen of je regels respecteren momenteel.
Dus ik snap je volledig 100%.
Maar nu ik zwanger ben van de 2de en wij allemaal nu snotteren en ziek zijn zou ik het niet over mijn hart krijgen om mijn 1ste dochter weg te houden/afstand te houden van mij of de baby binnenkort omdat ik kan begrijpen dat ze zich dan verplaatst zou voelen en zou gewoon eerder zeggen nu even geen kusjes en knuffels aan de baby geven.
Maar bij vrienden/familie zou ik wel veel strenger zijn nog steeds.
Maar je gaat merken dat er altijd wel mensen zijn die commentaar gaan hebben op bepaalde regels of manieren hoe jullie het doen. Kan je altijd zeggen fijn dat dit werkt voor jullie maar wij doen het zo.
vorig jaar
Reactie op heavenlyv
Ik snap het volledig als het je eerste kindje is dat je (over) beschermend ...
Ja precies. Daar ben ik ook bang voor en wil hem ook niet weghouden maar het maakt me wel wat angstig.
Nadeel is dat hij maar 1 weekend per 2 week hier is. En ik dus niet heel veel met hem in aanraking kom en wat ik begreep heb je dan andere antistoffen. En ben ik en daarmee de baby sneller vatbaar voor zijn verkoudheid dan bijvoorbeeld die van mijn vriend.
Als hij hier voltijd zou wonen zou het natuurlijk een ander verhaal zijn…
En als hij ook eens naar mij zou luisteren zou ook een verschil maken 🙈 maar hij zit ook in de “test” fase en we moeten alles 300 keer zeggen voordat meneer luistert 😅
vorig jaar
Ik vind het ook ni overdreven.. wij zijn ook ziek hier ik en mijn zoontje hebben de griep ik heb nog een dochter van 2 jaar die is tot nu toe gespaard gebleven hoop dat het zo blijft ma probeer haar handjes ook wat vaker te ontsmetten en te wassen.. dus ik vind een kind van 9 jaar zou dat toch helemaal moeten begrijpen en geen moeite mee moeten hebben? Das een kleine moeite om te doen. Spijtig dat de andere mensen dat niet snappen en dat wij altijd zogezegd overdrijven.. ik wou met kerst ook nergens gaan ma kreeg hele tijd het gevoel van iedereen dat ik overdreef ja wie zit nu thuis met de griep..
vorig jaar
Reactie op Suziee2024
Ja precies. Daar ben ik ook bang voor en wil hem ook niet weghouden maar he ...
Is het eventueel een mogelijkheid om hem gewoon eens te laten doen en zien wat Hy dan doet? Kan zijn als je het "loslaat" Hy je niet meer gaat uitdagen omdat je er niet op reageert meer en Hy uit eindelijk toch wat afstand houdt?
vorig jaar
Reactie op heavenlyv
Is het eventueel een mogelijkheid om hem gewoon eens te laten doen en zien ...
Probeer ik heel veel. Al paar maanden omdat het hier maar ook bij de mama met de plus-papa steeds vaker uitloopt op ruzie. Ik laat het tegenwoordig veel doen en geef bij mijn vriend aan wat ik niet fijn vind. Dit voorkomt ruzies met mijn vriend maar ook met die kleine. Bij de mama valt hij ook steeds vaker uit naar de plus-papa dus we denken ook deels puber gedrag. Hier is hij voor t eerst grote broer en bij de mama word hij in juli ook grote broer. Heel veel veranderingen voor hem en we merken dat hij het heel lastig vind.